AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #1 Skrevet 8. april 2024 Jobber som renholder i kommunen, måtte hente noe spesial utstyr på den andre renholderen i bygget sitt bøttekott når jeg så bak døra etter den ene delen så jeg en kalender på veggen en sånn for hele året. Så en rød ring rundt de dagene jeg har hatt fravær. Var snakk om en lungebetennelse i starten av året. Og noen dager med sykt barn osv. Ikke unormalt mye men la merke til det siden jeg husker det var surt å være syk på partneren min sin bursdag. Og den dagen var merket på kalenderen. Lot nysgjerrigheten ta overhånd og så en kalender under med merker på fraværet mitt der og fra i fjor. Syntes det bare er sært. Vi delere ikke noe ansvar, om jeg er syk trenger vedkommende ikke endre en ting på dagen. Så er bare merkelig syntes jeg. Er sånt normalt? Anonymkode: c57b5...d48 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #2 Skrevet 8. april 2024 Hvis denne personen ikke har noen praktiske grunner til å holde oversikt eller er lederen din så er det litt spesielt ja. Anonymkode: 33836...a9f 12
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #3 Skrevet 8. april 2024 Ts her, nei er ikke leder eller har noe ansvar vi er begge like lavt på stigen. Anonymkode: c57b5...d48 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #4 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jobber som renholder i kommunen, måtte hente noe spesial utstyr på den andre renholderen i bygget sitt bøttekott når jeg så bak døra etter den ene delen så jeg en kalender på veggen en sånn for hele året. Så en rød ring rundt de dagene jeg har hatt fravær. Var snakk om en lungebetennelse i starten av året. Og noen dager med sykt barn osv. Ikke unormalt mye men la merke til det siden jeg husker det var surt å være syk på partneren min sin bursdag. Og den dagen var merket på kalenderen. Lot nysgjerrigheten ta overhånd og så en kalender under med merker på fraværet mitt der og fra i fjor. Syntes det bare er sært. Vi delere ikke noe ansvar, om jeg er syk trenger vedkommende ikke endre en ting på dagen. Så er bare merkelig syntes jeg. Er sånt normalt? Anonymkode: c57b5...d48 Noen er ekstra rare, men det blir vel satt inn vikarer når du er borte? Anonymkode: 5be5b...86e 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #5 Skrevet 8. april 2024 Du må jo bare spørre henne. Vi har ikke svaret. Anonymkode: 8b505...c78 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #6 Skrevet 8. april 2024 Ta bilder av kalenderen og ta det opp med leder.. Anonymkode: 67c64...e5b 19 6
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #7 Skrevet 8. april 2024 Jeg antar du har fravær langt over det normale og at kollegaen irriterer seg grønn og har mye lavere fravær selv. Derfor blir det markert i kalender slik at det er veldig synlig hvor ofte du er borte fra jobb. Anbefaler å ha en noe høyere terskel for fravær framover, samt gjøre en innsats selv for å holde deg frisk. De fleste med høyt fravær mener selv de ikke har det, så sjekk kalenderen en gang til, det er sikkert kjempehøyt. Det er veldig irriterende med kollegaer som ikke møter på jobb. Anonymkode: 612f6...f85 19 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #8 Skrevet 8. april 2024 Utrolig sært.. Så det blir ingen endring når du er syk? Ingenting ekstra-arbeid på henne, ingen endring i rutiner, ingen vikarer som kommer inn? Om man skal prøve å tenke logisk så kanskje hun har et oppheng i fravær og synes du har mye. Noen irriterer seg jo over at andre i deres øyne "skulker" jobb, selv om det ikke påvirker dem selv. Mulig hun samler opp for å ta det med sjefen en dag. Eller kanskje hun tenker det er en slags argumentasjon om det skulle være snakk om forfremmelse en dag, eller nedbemanning. Hun tenker det inngår som bevis for at hun er en bedre og mer pålitelig arbeidstaker, med høyere arbeidsmoral. Anonymkode: d7b40...95e 5 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #9 Skrevet 8. april 2024 Jeg hadde knabbet kalenderen🤣 Anonymkode: 01389...454 13 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #10 Skrevet 8. april 2024 Hvem vasker når du er syk? Omplaompaer? Anonymkode: 01389...454 3
luxifine Skrevet 8. april 2024 #11 Skrevet 8. april 2024 Vil anta at det er kollega som dekker over for deg når du er borte? Jobber hun i en deltidsstilling? Sannsynligvis holder hun oversikt over ekstra arbeidede timer for å kunne be om høyere prosentstilling i fremtiden. Har du arbeidet så-så mye over tid (3år) kan du be om å få de timene fast. 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #12 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg antar du har fravær langt over det normale og at kollegaen irriterer seg grønn og har mye lavere fravær selv. Derfor blir det markert i kalender slik at det er veldig synlig hvor ofte du er borte fra jobb. Anbefaler å ha en noe høyere terskel for fravær framover, samt gjøre en innsats selv for å holde deg frisk. De fleste med høyt fravær mener selv de ikke har det, så sjekk kalenderen en gang til, det er sikkert kjempehøyt. Det er veldig irriterende med kollegaer som ikke møter på jobb. Anonymkode: 612f6...f85 Men hvorfor skal kollegaen føre oversikt over dette og tydeligvis irritere seg over år? Det er da en sak mellom TS og leder, uansett hvor irriterende det er når kolleger er syke. TS sier også at det ikke går ut over kollegaen at hun er borte. Anonymkode: 3147b...f46 9 4
lillevill Skrevet 8. april 2024 #13 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts her, nei er ikke leder eller har noe ansvar vi er begge like lavt på stigen. Anonymkode: c57b5...d48 Spør om hun fører fraværet ditt?
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #14 Skrevet 8. april 2024 Ts her. I januar var jeg sykemeldt 1 uke med lungebetennelse. I februar gikk d omgangssyke i huset så da var jeg syk 2 dager og hjemme med sykt barn i 2 dager. Det er fravær etter jul. Vi jobber begge 100% og når jeg er syk kommer det vikarbyrå og vasker. Men året før måtte jeg operere begge skulderene og hadde sykemelding i forbindelse med det. Hun er enslig med voksne barn. Jeg er småbarnsforeldre så ja har flere fraværsdager. Og jeg og partner bytter på å være hjemme med syke barn. Anonymkode: c57b5...d48 3 2 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #15 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Jeg antar du har fravær langt over det normale og at kollegaen irriterer seg grønn og har mye lavere fravær selv. Derfor blir det markert i kalender slik at det er veldig synlig hvor ofte du er borte fra jobb. Anbefaler å ha en noe høyere terskel for fravær framover, samt gjøre en innsats selv for å holde deg frisk. De fleste med høyt fravær mener selv de ikke har det, så sjekk kalenderen en gang til, det er sikkert kjempehøyt. Det er veldig irriterende med kollegaer som ikke møter på jobb. Anonymkode: 612f6...f85 🤦🏻♀️ Anonymkode: 7f20e...674 8
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #16 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): De fleste med høyt fravær mener selv de ikke har det, så sjekk kalenderen en gang til, det er sikkert kjempehøyt. Det er veldig irriterende med kollegaer som ikke møter på jobb Det kommer jo helt an på årsaken. Har null irritasjon over at min kreftsyke kollega hadde langtidsfravær, og etter behandling er borte både titt og ofte. Så er det andre som er borte mange enkeltdager, og virker å ha en lav terskel for å stadig vekk være borte fra jobb grunnet småting. Men selv i det siste tilfellet er det overhengende spørsmålet: hvem er jeg til å vurdere sykdomsbildet til andre? Ikke vet jeg hva de sliter med, ikke vet jeg hva de rapporterer som grunn, og ikke er jeg fastlegen deres. Selv om det i noen tilfeller kan føles som om noen misbruker egenmeldingsdager, så vet man ikke. Anonymkode: 98552...e11 4 4
PusheenPusheen Skrevet 8. april 2024 #17 Skrevet 8. april 2024 Ut ifra det du sier, har du jo veldig gode grunner til å være borte fra jobb. Operasjon liksom, sier seg jo selv. Synes det er sært å skulle være så interessert i ditt fravær uansett om du bare hadde skulket. Er jo ikke kollegaen sin business uansett. Hadde tatt bilder av kalenderen, og spurt kollegaen hva greia er. 7
Sydvesta Orkana Skrevet 8. april 2024 #18 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det kommer jo helt an på årsaken. Har null irritasjon over at min kreftsyke kollega hadde langtidsfravær, og etter behandling er borte både titt og ofte. Så er det andre som er borte mange enkeltdager, og virker å ha en lav terskel for å stadig vekk være borte fra jobb grunnet småting. Men selv i det siste tilfellet er det overhengende spørsmålet: hvem er jeg til å vurdere sykdomsbildet til andre? Ikke vet jeg hva de sliter med, ikke vet jeg hva de rapporterer som grunn, og ikke er jeg fastlegen deres. Selv om det i noen tilfeller kan føles som om noen misbruker egenmeldingsdager, så vet man ikke. Anonymkode: 98552...e11 Dette! 👏
Hmmmmmm Skrevet 8. april 2024 #19 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg antar du har fravær langt over det normale og at kollegaen irriterer seg grønn og har mye lavere fravær selv. Derfor blir det markert i kalender slik at det er veldig synlig hvor ofte du er borte fra jobb. Anbefaler å ha en noe høyere terskel for fravær framover, samt gjøre en innsats selv for å holde deg frisk. De fleste med høyt fravær mener selv de ikke har det, så sjekk kalenderen en gang til, det er sikkert kjempehøyt. Det er veldig irriterende med kollegaer som ikke møter på jobb. Anonymkode: 612f6...f85 Veldig irriterende med kollegaer som ikke møter på jobb? Når vedkommende ikke blir påvirket av det. Snakk om å forsure sin egen tilværelse🤭 11
Sydvesta Orkana Skrevet 8. april 2024 #20 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg antar du har fravær langt over det normale og at kollegaen irriterer seg grønn og har mye lavere fravær selv. Derfor blir det markert i kalender slik at det er veldig synlig hvor ofte du er borte fra jobb. Anbefaler å ha en noe høyere terskel for fravær framover, samt gjøre en innsats selv for å holde deg frisk. De fleste med høyt fravær mener selv de ikke har det, så sjekk kalenderen en gang til, det er sikkert kjempehøyt. Det er veldig irriterende med kollegaer som ikke møter på jobb. Anonymkode: 612f6...f85 Wtf.. TS skriver at de jobber i kommunen, og enhver kummune har egen HR-avdeling som bl.a. fører fravær og fraværsstatistikk. Så denne "detektivvirksomheten" er jo ikke bare unødvendig, den er kokko. Nå skriver TS at det leies inn ekstern vikar ved fravær, sånn at det ikke medfører ekstraarbeid for kollega. Men omså det ikke var tilfellet, så er det fortsatt noe HR- og ledelsen har ansvar for. Jeg ville gjort som noen skrev over- tatt bilder, og tatt dette opp (allermest hadde jeg hadd lyst til å fjerne hele kalenderen). 5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå