Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i en kjede, hvor sjefen min var tidligere eier og ledet hele kjeden, han sa opp og er per dags dato kun eier av min avdeling. Vår avdeling er ordentlig og ryddig. 
De andre avdelingene derimot, der er det mye rot. Lederen der, lyver, lurer unge ansatte ( mest utenlandske), det er månedlige oppsigelser og nye ansettelser.
Eieren bryr seg kun om raske penger og veldig lite om selve bedriften, og enda mindre om sine ansatte. 
Jeg har lyst til å varsle arbeidstilsynet, men min sjef sier, det ikke er til noe nytte. Så lenge ingen ber oss ( noen fra vår avdeling) om direkte hjelp,  og ber oss gripe inn er det lite vi kan gjøre. Det foregår så mye der at jeg får vondt hver gang jeg ser et nytt navn på listen. 
Noen som vet hvordan gå frem til arbeidstilsynet? 

Anonymkode: b46fb...6c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg jobber i en kjede, hvor sjefen min var tidligere eier og ledet hele kjeden, han sa opp og er per dags dato kun eier av min avdeling. Vår avdeling er ordentlig og ryddig. 
De andre avdelingene derimot, der er det mye rot. Lederen der, lyver, lurer unge ansatte ( mest utenlandske), det er månedlige oppsigelser og nye ansettelser.
Eieren bryr seg kun om raske penger og veldig lite om selve bedriften, og enda mindre om sine ansatte. 
Jeg har lyst til å varsle arbeidstilsynet, men min sjef sier, det ikke er til noe nytte. Så lenge ingen ber oss ( noen fra vår avdeling) om direkte hjelp,  og ber oss gripe inn er det lite vi kan gjøre. Det foregår så mye der at jeg får vondt hver gang jeg ser et nytt navn på listen. 
Noen som vet hvordan gå frem til arbeidstilsynet? 

Det er vanskelig å gi deg råd, du lister ikke opp noe ulovlig. Du sier det er rotete og folk slutter. Det er ikke straffbart? Skal du tipse arbeidstilsynet nytter det ikke med slik synsing og "jeg hørte det av noen som hørte det av noen". 

Konkrete brudd på loven som DU har sett 

AnonymBruker
Skrevet

Det er konkrete brudd, med håndfaste bevis. Ingen våger å si ifra, de bare slutter, så er det pån igjen. 
Spurte sjefen min hvorfor han ikke varsler, han mener det ikke vil være til noe nyttig, da vi er egne firma. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du skal si fra til arbeidstilsynet. Så kan de få mulighet til å rydde opp. Det er bra for de ansatte.

Anonymkode: e07a1...7e5

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Husk at sjefen din sikkert er redd for egen karriere når han sier det ikke nytter å varsle Arbeidstilsynet. Ville ikke stolt på det han sier om at det nytter ikke.

Varsle anonymt. 

Anonymkode: 53226...70a

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...