Gå til innhold

Penger til 16 åring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye bør en 16 åring få per måned? Det skal dekke klær/sko, kino osv og sminke/hudpleie. 

Anonymkode: 19fec...067

Videoannonse
Annonse
Gjest jegerrinne
Skrevet

Her så fikk våre 500kr, og hvis de trengte mer måtte de jobbe for pengene. Gjøre ting for å kunne få mer. Nå har begge her hatt småjobber fra de var 12/13. Og vi bor og slik til å at å reise på butikk skjer kun når vi kjører, så var kun på klubb fredag de evnt brukte noe og da kjøpte de kun brus ,så gikk kansje 20kr

AnonymBruker
Skrevet

Da min var 16, hadde han hatt sommerjobb i to år. Fra 16 år hadde han lørdagsjobb også. Han fikk mobilabonnement og tilskudd til klær, pluss alt av sportsutstyr/alt til fotball dekket. Han hadde en periode rundt den alderen at han skulle ha dyre merkeklær (det gikk over).

Vet ikke hvor høye forventninger din har til shopping av klær/sko/sminke? Trenger ikke å kjøpe det hver mnd vel? 500 - 1000 kr i mnd, hvis hun er flink til å hjelpe til hjemme. Men det beste er om hun får seg en liten jobb. De blir gjerne litt mer gjerrige når de jobber for pengene, og får lønn 🙂.

Anonymkode: ea23f...0c7

AnonymBruker
Skrevet

500. 

Anonymkode: b386c...a12

AnonymBruker
Skrevet

Om hun skal kjøpe alle klærne sine selv og dekke sine egne utgifter, så tenker jeg barnetrygden. Vår kjøper ikke klær/hygieneartikler selv og får 500 kr måneden. 

Penger ut over dette må de skaffe seg en jobb for

Anonymkode: 9432f...483

AnonymBruker
Skrevet

Altså 500 og sksal dekke alt selv? Hjelpes det holder jo ikke

skal alt dekkes hade jeg gitt minimum 2000

Anonymkode: 73f14...5e6

• Nyttig 1
Skrevet

Tror jeg også hadde gitt minst 1000 om hen skulle dekke alt selv. Om det er sånn at dere dekker nødvendige klær og hen selv må betale merkeklær eller sånt er 4-500 nok. Våre tenåringer får 400 i måneden, da dekker vi alt av klær, sko, telefon, stort sett kino hvis de skal det ++ Det de dekker selv er spill, sminke, kioskmat ol. Alle under 18 har hele tiden ekstra penger de setter av til sparing. Hvis de ikke hadde klart å få seg jobb på sommer eller ved siden av skole hadde vi sikkert gitt mulighet til noe betalt jobb på gården om det var noe de sparte til, men så langt har alle klart å finne seg jobb på egenhånd.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvor mye bør en 16 åring få per måned? Det skal dekke klær/sko, kino osv og sminke/hudpleie. 

Min kommer til å få 4 000 i måneden, og skal da dekke det du nevner seg.

Anonymkode: 2f87a...583

AnonymBruker
Skrevet

Vår 16-åring får barnetrygden som "lommepenger" til eget forbruk. 

Anonymkode: a0c41...8f3

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Min kommer til å få 4 000 i måneden, og skal da dekke det du nevner seg.

Da skal det bli enkelt å klare seg som student et par år senere 😅 Bruker du 4000 i måneden på deg selv, på sminke og klær?

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
solsolsol skrev (7 minutter siden):

Da skal det bli enkelt å klare seg som student et par år senere 😅 Bruker du 4000 i måneden på deg selv, på sminke og klær?

Det skal dekke mye, også sparing.

Det ungen får, er økningen av barnebidraget samt tilsvarende fra meg. Jeg bruker mer enn 4k i måneden på meg selv, inkludert sparing.

Skrevet

Min 17-åring får 800 kr tilsammen i mnd, det skal dekke shopping som klær, sminke etc som hun selv vil ha. Jeg kjøper yttertøy og vintersko etc. Hun må også dekke godteri, kafebesøk på eget inititativ eller om hun selv vil på kino etc.

Ting vi gjør sammen som en familie dekker jeg, i tillegg til busskort, mobil. 

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer ann på et par ting. 

1 - bor barnet hjemme? 

2 - hvorfor skal barnet ha penger til og dekke alt og alle utgifter hver mnd selv dersom det bor hjemme? 

3 - jobber barnet? 

Anonymkode: d9ade...21f

AnonymBruker
Skrevet

Min 16 åring bor hovedsaklig hos meg og får 300 hver mandag. Dette skal dekke konserter/arrangement, evt spill han vil kjøpe på Steam/PS Network og andre ting. Hvis det er ting han har veldig lyst på så sparer han. Vi har håp om at han kommer si i en eller annen jobb før sommeren.

Anonymkode: c5fe2...003

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det skal dekke klær, sko, sminke, hudpleie, buss osv så tenker jeg ca 4-5000 mnd. 

Anonymkode: 428a7...99f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

0kr, dere støtter jo 16-åringen med både hus og mat og en 16-åring er gammel nok til å tjene egne penger hvis de vil kjøpe andre ting.

Anonymkode: 62806...b22

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

0kr, dere støtter jo 16-åringen med både hus og mat og en 16-åring er gammel nok til å tjene egne penger hvis de vil kjøpe andre ting.

Anonymkode: 62806...b22

Du mener at man ikke skal forsørge 16 åringen med klær og sko?

Anonymkode: 428a7...99f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...