Gå til innhold

10 åring er redd for å sove

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det går i perioder men h*n sover jevnt å trutt dårlig. Har storesøsken som har drevet og å lekt mye "spøkelsejakt" osv. Og blitt skremt av venner. Ser at vennene til storesøskene er mye opptatt av "goshtface" og skumle ting. Når de er hos oss har jeg snakket til dem flere ganger. Men vet snart ikke hva jeg skal gjøre.  Alle våre soverom er oppe. 

Minste søskene har soverom vegg i vegg med 10 åringen, storesøskene rett bortiforbi og vi rett over ganger. Men opplever at 10 åringen er det alltid "noe" når det er leggetid. 

Og vet ikke hva jeg skal gjøre mer. Sittet i trappa å ventet til h-n har sovnet. Fått lov å sove hos oss av og til, av å til får h_n sove med storesøskenet men storesøskenet liker best å sove alene.  Noen tips ? Nå er h_n så redd at timene går når det er legge tid. H_n venter til vi skal legge oss å starter på ny med "jeg er redd" når vi skal sove. Jeg er sliten, trøtt, og orker snart ikke mer. Vi snakker sammen på dagtid, om dette at det er trygt. Det h_n er redd for finnes ikke, det er lagt til. Osv osv. Synger på sanger, leser for h_n. Men det er skikkelig lakenskrekk. 

Vi snakker og sier spøkelser og ghostface å lignene ikke finnes. Men det nytter ikke. Jammen jeg er redd. Er svaret uansett. Sover med lys på, alle soveromsdørene er oppe til alle rom uten om tenåringen sitt. Men kvaliteten går ut over absolutt alle i huset. Hva gjør vi ? 

Anonymkode: adc46...5f9

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

La barnet sove med dere til det går over. For det går plutselig over.

Anonymkode: 072be...4e9

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

På den ene siden frister det å foreslå at når eldste fortsetter å skremme 10 åringen etter flere advarsler, så får denne ta ansvaret med å sove sammen med 10 åringen, inkludert å legge seg samtidig. 

Men et mer realistisk foralag er vel at du lar 10 åringen sove med deg.

Anonymkode: 6e08e...8d1

• Liker 1
Skrevet

Legg en madrass på gulvet inne hos dere med dyne og pute og la ungen ligge der. Det varer ikke evig, og dette er ikke en kamp jeg hadde orket å ta (annet enn med storesøsken dersom det faktisk er det som er problemet her). Søvn har alltid vært prioritert framfor hvem som sover hvor her!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det går i perioder men h*n sover jevnt å trutt dårlig. Har storesøsken som har drevet og å lekt mye "spøkelsejakt" osv. Og blitt skremt av venner. Ser at vennene til storesøskene er mye opptatt av "goshtface" og skumle ting. Når de er hos oss har jeg snakket til dem flere ganger. Men vet snart ikke hva jeg skal gjøre.  Alle våre soverom er oppe. 

Minste søskene har soverom vegg i vegg med 10 åringen, storesøskene rett bortiforbi og vi rett over ganger. Men opplever at 10 åringen er det alltid "noe" når det er leggetid. 

Og vet ikke hva jeg skal gjøre mer. Sittet i trappa å ventet til h-n har sovnet. Fått lov å sove hos oss av og til, av å til får h_n sove med storesøskenet men storesøskenet liker best å sove alene.  Noen tips ? Nå er h_n så redd at timene går når det er legge tid. H_n venter til vi skal legge oss å starter på ny med "jeg er redd" når vi skal sove. Jeg er sliten, trøtt, og orker snart ikke mer. Vi snakker sammen på dagtid, om dette at det er trygt. Det h_n er redd for finnes ikke, det er lagt til. Osv osv. Synger på sanger, leser for h_n. Men det er skikkelig lakenskrekk. 

Vi snakker og sier spøkelser og ghostface å lignene ikke finnes. Men det nytter ikke. Jammen jeg er redd. Er svaret uansett. Sover med lys på, alle soveromsdørene er oppe til alle rom uten om tenåringen sitt. Men kvaliteten går ut over absolutt alle i huset. Hva gjør vi ? 

Anonymkode: adc46...5f9

Jeg så en skrekkfilm på kino da jeg var 14 år og måtte sove i senga til mamma i to uker. Det går over. Gi henne det hun trenger.

Anonymkode: 0c63e...cd5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde lagt en madrass på rommet  vårt, og latt barnet sovet der. Så fælt at han skal være så redd!

Anonymkode: b2f7b...d1c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...