Gå til innhold

Pusse opp bad, får man TG 2/3 om man gjør noe selv? Tips til hva som kan gjøres?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva kan gjøres for å få TG 0 på bad ? 

nå er det TG2 pga tettesjikt må skiftes ut, og det anbefales at dusjkabinett installeres, oppsprukkede fuger med sverte i dusj sone.

Flisene akkurat kun i dusjen er sånne små firkantete fliser, men større fliser ellers. 
regner med badet er 4kvm. 
står ikke når badet er fra, men er fra før 2011. Ser ikke gale ut. 

for å gjøre det billigst mulig, hva kan jeg gjøre? 
vinylgulv og feks baderomsplater på vegg? 
er det fks godkjent vist en fagarbeider tar gulvet, og man tar vegger selv? Eller må alt gjøres av fagarbeider? 
kan man legge baderomsplater eller annet direkte på vegg flisene? Men at gulvet byttes helt ut? 

Setter pris på råd da dette er helt nytt for meg. 
jeg tenker å bo der i vertfall 13 år. 

Anonymkode: 77d8f...f9b

Fortsetter under...

AnonymBruker

TG har vel først og fremst betydning for salgsverdi. Om du skal bo der selv lenge så kan du heller prioritere bruksverdi (som ligner på salgsverdi men ikke er helt det samme).

Hvis du er handy så har du vel _lov_ til å gjøre alt selv utenom det elektriske. Du vil antagelig få en issue med forsikringsselskapet om du da får en vannlekkasje. Men 13 år er lenge, og en evt full oppussing med håndverker og TG0 vil være halvgammel innen den tid og koste mye penger nå.

Dusjkabinett kan du vel installere selv og lede avløp ned i sluk. Mulig at du trenger rørlegger da til å koble til inntak. Min vurdering er at det gjør membran og slikt langt mindre kritisk for du har ikke konstant vanntrykk på flisene.

Anonymkode: 4bf32...0a0

AnonymBruker

Gulvbelegg, eventuelle varmekabler og alt ellers elektrisk og rør ville jeg fått fagfolk til å montere. 

Du kan fint montere baderomspanel selv, og ja, du kan montere oppå fliser(hvis du er sikker på at ikke det er vannskade bak) ved å lekte ut med horisontale planker som du skrur fast i flis og bruker til å skru platene. Bruker du baderomspanel anbefaler jeg uansett dusjkabinett - hatt en del trøbbel med at plater tar inn vann nederst uansett hvor riktig det gjøres.

Anonymkode: cebae...893

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...