Gå til innhold

Hvor mange kg før du merket forskjell?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

La på meg mye under graviditet, og vekten stagnerte en stund på 91 kg (tipper det var når alle gravidkiloene/vanner var borte). Har sakte men sikkert gått ned til 83 kg uten noe innsats egentlig, spist mye dritt og ikke telt kalorier. Men jeg ser ingen forskjell på disse 8 kgene.

Nå er planen å slutte å amme av diverse årsaker, og ønsker derfor å gå mer aktivt inn for å gå ned i vekt, merker også at søtsuget er mye mindre enn når jeg ammet mye. Målet er i første omgang å komme til startvekt som var 77 kg. Ønsker også å gå ned noen kg til etter dette.

Men når kan jeg forvente å se resultater? Føler det er så demotiverende når man ikke ser forskjell. Hvor mange kg gikk du ned før du merket endring? 

Er 173 cm om det har noe å si, og kgene er ganske jevnt fordelt. Så kanskje derfor jeg ikke ser noe særlig forskjell enda?

Anonymkode: 9a664...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg klarer ikke å se det på meg selv, har gått ned 45 kilo uten at jeg ser noen forskjell. Men regner med størrelsen i klær endrer seg?

Anonymkode: 7873f...caa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har gått ned 25 kilo nå, og vet ikke helt om jeg ser det selv. Men jeg merker det på klær, da....

Får kommentarer av andre også nå, det begynte jeg å få rundt nyttår, men vet ikke hvor lenge de hadde sett det før de sa noe.... Vekt er jo ofte noe man ikke kommenterer hos andre.

Anonymkode: 2ed87...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 173 forøvrig og startet på 120 kg. Meg over her.

Anonymkode: 2ed87...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg merker VELDIG godt 5 kg. Både opp og ned. Jeg ligger normalt på rundt 60 kg, føler meg best på 58. Går jeg opp til feks 64-65 føler jeg meg veldig stor, kjenner at lårene gnisser og at magen er i veien når jeg bøyer meg osv. Så dette er nok veldig individuelt. 

Anonymkode: 1a6b4...7f3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruk målebånd og bilder av deg selv i helfigur. Det er ikke så lett å se forandring når den ikke kommer over natta... Mye lettere å se svart på hvitt ved at målene blir mindre, eller sammenligne nye bilder med førbilder.

Jeg var så vidt over i kategorien overvekt, men har siden gått ned 10 kg. Ser det ikke så mye selv, men merker jo at de gamle klærne passer bedre, at jeg er mer komfortabel i tettsittende klær, at jeg har mer energi og overskudd osv..... Men kjære vene som det synes på bilder! Bilder fra sommeren i fjor f.eks.... Skjønner ikke at jeg kunne la det skli så langt ut, men glad for at jeg fant veien tilbake! 

Anonymkode: f857a...93c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg merker stor forskjell på bare få kilo. Går jeg ned 2 kg kommenterer folk alltid at nå må jeg passe meg så jeg ikke blir for tynn. Går jeg opp 5 kg passer jeg ikke klærne mine lenger. Har heldigvis funnet min idealvekt. 
Vi er alle forskjellige 😊

Anonymkode: 041d2...117

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Jeg veide 58 og gikk ned til 52 med diett, begynte å trene også la jeg på meg 2kg muskler, jeg så helt annerledes ut på alle de stadiene. Så varierer nok. 

Anonymkode: 6883d...682

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Jo større du er jo mindre forskjell er det. Når man er tynn merkes nesten hvert kilo opp eller ned.

Anonymkode: 7523b...690

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.9.2024 den 10.40):

Jeg veide 58 og gikk ned til 52 med diett, begynte å trene også la jeg på meg 2kg muskler, jeg så helt annerledes ut på alle de stadiene. Så varierer nok. 

Anonymkode: 6883d...682

Hvilken diett gikk du på?

Anonymkode: d1f9c...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 165 og veide opprinnelig 95 kg før vekttap. Jeg måtte under 80 kg før jeg merket det ordentlig selv. Jeg brukte de samme klærne hele veien, og merket bare at buksene ble litt videre da jeg nærmet meg 80. Men da, helt plutselig, gikk jeg ned to klesstørrelser på en gang og alle de gamle klærne var brått kjempestore. Nå nærmer jeg meg 70 kg, men merker ikke så stor forskjell fra 80 til 70. Håpet er at jeg plutselig går ned en størrelse til når jeg er under 70 kg. 

Anonymkode: d4c38...1a0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med alle over meg. Jeg vært innom mange kroppsvekter, gått opp og ned i alle år. Da jeg var 100 måtte jeg ned rundt 15 kg før jeg begynte å merke forskjell. Nå veier jeg 60, og da merkes ett kilo eller to med en gang!

Anonymkode: 45dec...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker ikke noe særlig forskjell på de ti kiloene mellom 73 og 83. Det er litt sånn "same same". Mens forskjellen fra 70 til 67 er enorm, haha. Er 173 høy.

Anonymkode: 999ff...fbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 165 og har det siste halvåret gått ned 10 kg fra 85 kg. De to siste månedene har jeg stått stille, men har også økt karboinntaket litt. Merket det etter en måneds tid etter kostomlegging, mest på magen, siden lavkarbo gjør at jeg ikke lenger er oppblåst. Etter ca 4 måneder passet jeg masse klær jeg ikke har brukt på et par år. Jobber som lærer og tar bilde til skolekatalogen hver september. Ser stor forskjell på ansiktet fra fjorårets bilde og det vi tok i høst.

Anonymkode: 5d7f6...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo an på hva man veier. Jeg har gått ned 3 kg fra 47. Synes godt for alle..

Anonymkode: 5a939...d1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket det da jeg hadde gått ned fra 83 til 75, ble smalere rundt brystet. Nå har jeg gått ned til 54 og det har ikke manglet på kommentarer underveis 😳. Man er fritt vilt når man går ned mye. 

Anonymkode: 6b1c9...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...