Gå til innhold

Frivillig å gå natteravn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Får lov å ønske mellom to datoer, men er dette tvang? Ikke alle får til dette.

Anonymkode: c2361...ece

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

etter min mening er dette en dugnad du ikke kan bli pålagt.

Jeg vet ikke hva de konkrete omstendighetene er for deg, men for oss var det slik at alle foreldre ble på ungdomsskolen ble satt opp som natteravn.

Det er etter min mening en dugnad de ikke har lov å pålegge i den konteksten. Jeg er absolutt ikke negativ til dugnadsarbeide, men jeg vil velge grunnlaget selv - det vil si at jeg stiller opp masse på barnas fritidsaktiviteter, og jeg tar min tur som klassekontakt og FAU-representant.

Men natteravn, det synes jeg ikke noen kan forlange.

Anonymkode: c0bf6...034

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Er jo helt frivillig om du vil være med på dette. FAU prøvde seg med dette her og når minsten gikk på skolen og da ignorerte jeg/vi det helt uten at de kunne si noe som helst på det.

• Liker 2
Gjest Gentleman59
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er ingen tvang,  du gjør det du har lyst til. Du bor i Norge, ikke i Russland. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk også en dato som vi ignorerte. Hørte ingenting. 

Anonymkode: 7e14d...1f2

AnonymBruker
Skrevet

De har ikke mandat til å tvinge. Her ber de om frivillige. Enn så lenge har jeg ikke meldt meg, da jeg ikke har unger som reker ute om kveld/natt.

Anonymkode: d56ea...575

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De har ikke mandat til å tvinge. Her ber de om frivillige. Enn så lenge har jeg ikke meldt meg, da jeg ikke har unger som reker ute om kveld/natt.

Anonymkode: d56ea...575

Vi blir bare skrevet opp.

Gjest jegerrinne
Skrevet

Her så gikk frivillighetssentralen rundt på foreldremøtet og der skrev de som ønsket seg opp. Kun ungdomskolen. Ble som oftest kun 1 vakt løpet av året, enkelte fikk ikke heler pga så mange skrev seg opp. Her var det kun fredag som evnt ble gått i klubben sin åpningstid fra 18 til 22

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke sjans til å holde meg våken hele natten for så å gå på jobb. For meg gjør det fysisk vondt å ikke sove. Ikke føler jeg meg trygg å gå alene som kvinne midt på natten. Så her hadde det blitt nei. 

Anonymkode: fc22c...207

• Liker 2
Gjest jegerrinne
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke sjans til å holde meg våken hele natten for så å gå på jobb. For meg gjør det fysisk vondt å ikke sove. Ikke føler jeg meg trygg å gå alene som kvinne midt på natten. Så her hadde det blitt nei. 

Her var det ikke natt. Og en måtte gå 2 og 2, da mann og kvinne. Årsak som de sa jer noen vil prate med kvinne noen mann. Og det ble en bedre dynamik

AnonymBruker
Skrevet
jegerrinne skrev (1 time siden):

Her var det ikke natt. Og en måtte gå 2 og 2, da mann og kvinne. Årsak som de sa jer noen vil prate med kvinne noen mann. Og det ble en bedre dynamik

Hva er poenget med natteravn hvis man skal gå på dagtid? Med "natt" mener jeg da sen kveld og natt, når det er mørkt. Det hjelper vel ikke å gå NATTEravn klokka 16?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Pondus72 skrev (8 timer siden):

Er jo helt frivillig om du vil være med på dette. FAU prøvde seg med dette her og når minsten gikk på skolen og da ignorerte jeg/vi det helt uten at de kunne si noe som helst på det.

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vi fikk også en dato som vi ignorerte. Hørte ingenting. 

Anonymkode: 7e14d...1f2

Høres ut som om dere går på ungdomsskolen selv. Ignorerte? Er dere for feige til å si fra at dere ikke vil delta? Stå for det man gjør som voksen.

Anonymkode: b9296...edb

• Liker 4
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her gikk vi fra 8-9 til 11-12, jeg husker ikke nøyaktig. Ikke midt på natta eller «hele natta». Og selvfølgelig ikke alene! Her var det 3-4 i følge.

Anonymkode: b9296...edb

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ingen kan tvinges til å gå natteravn. Frivillig dugnad. 

Gjest jegerrinne
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva er poenget med natteravn hvis man skal gå på dagtid? Med "natt" mener jeg da sen kveld og natt, når det er mørkt. Det hjelper vel ikke å gå NATTEravn klokka 16?

Her går de fra 18 til 22.15 som et da ungdomsklubben er åpen kun fredag. Går 2 og 3.  1 kvinne og 1 mann går sammen. Møttes på ungdomsklubben og prater med leder der før en går litt i nærområdet.

Skrevet

Jeg ville tatt en tlf og forklart at det ikke passer. Da får de mulighet til å spørre noen andre 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge mine egne tenåringer ikke er ute og raver, går jeg ikke natteravn. Tenåringene mine er hjemme om kveldene og nettene, altså sammen med oss foreldre, så da er det helt ulogisk at jeg skal stikke ut og passe andre tenåringer. FAU og andre foreldre kan presse så mye de vil, men jeg går ikke natteravn så lenge jeg har egne barn hjemme.

Anonymkode: c0129...57f

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

All dugnad er frivillig. Jeg ignorerer alle dopapirsalg o.l.

Anonymkode: 04672...3fc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dere som ikke går og begrunner det med at ungdommen deres ikke er ute å "reker gatelangs til langt på natt", dere vet at ungdommene deres like vel er i et ungdomsmiljø hvor de er tjent med at hele ungdomsmiljøet er trygt og godt? Det at dere er med å trygger miljøet, blir kjent med ungdommene som går på skole med barna deres, vil gjøre at de for eksempel har en bedre skolehverdag.

Anonymkode: 5054a...85b

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har gått mye natteravn tidligere, blitt litt for gammel nå. Dere som sier at deres barn ikke er i byen om natta/sen kveld, vet at en eller annen gang kan/vil det skje. Da er det greit å vite hva som egentlig foregå der dere bor. 
I "min" middels store by, gikk vi 2 sammen fra klokka 2200-0200. Her gikk skoler, foreninger, politiske partier og frivillige. 
Ser dere ikke at det er "lurt" å vite hva som kan møte deres barn når de en gang kommer til å være ute på natta?

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...