AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #1 Skrevet 7. april 2024 Jeg har tannlegeskrekk og har gått til samme tannlege i 5 år. Han vet og har sett at jeg har vært veldig redd. Jeg har i perioden blitt litt bedre, men da jeg var der sist for tre mnd siden ble han skikkelig sint på meg pga en bagatell. Jeg følte at jeg måtte prøve å roe ham ned, og at han ikke hørte på meg. Nå etterpå er jeg usikker på hva jeg skal gjøre. Er redd for å gå tilbake dit siden han oppførte seg på denne måten mot meg. Det er noe med at man er jo veldig prisgitt tannlegen når man sitter der i stolen, og vil jo at personen skal være rolig og ha et greit forhold til deg. Samtidig har han vært rolig og grei før. Hva er lurt å gjøre her? Anonymkode: 58f6d...8d2
smurfebuss Skrevet 7. april 2024 #2 Skrevet 7. april 2024 Jeg hadde bytta. Som voksen forholder jeg meg ikke til personer som blir sinte på meg. I alle fall ikke folk jeg betaler dyrt til og legger meg helt sårbar for. 2 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #3 Skrevet 8. april 2024 Jeg stoler ikke på noen som blir sint i en profesjonell setting. Anonymkode: a18c4...4c4 5 1
0da Skrevet 8. april 2024 #4 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg stoler ikke på noen som blir sint i en profesjonell setting. Anonymkode: a18c4...4c4 Enig. Hadde byttet tannlege. Søk opp andres erfaringer før du bestemmer deg for ny tannlege. Finn en som er god på tannlegeskrekk. Lykke til 😊
Sofakona Skrevet 8. april 2024 #5 Skrevet 8. april 2024 Jeg byttet etter flere år..til verdens beste tannlege
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #7 Skrevet 8. april 2024 Jeg gikk til samme tannlegekontor i 25 år, så fikk jeg ny tannlege der. Han hadde blid og hyggelig fasade, men var aggressiv og hardhendt. Etter noen år tok jeg til fornuft og byttet tannlegekontor, og er kjempefornøyd med den tannlegen jeg har nå. Det er så dyrt og ubehagelig å gå til tannlege, så da bør de ikke ha en oppførsel som gjør det verre. Anonymkode: 92823...9e6 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #8 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg gikk til samme tannlegekontor i 25 år, så fikk jeg ny tannlege der. Han hadde blid og hyggelig fasade, men var aggressiv og hardhendt. Etter noen år tok jeg til fornuft og byttet tannlegekontor, og er kjempefornøyd med den tannlegen jeg har nå. Det er så dyrt og ubehagelig å gå til tannlege, så da bør de ikke ha en oppførsel som gjør det verre. Anonymkode: 92823...9e6 Helt enig! Synes bare det er så vanskelig at han har jo hjulpet meg å bli bedre tidligere, mens nå er det motsatt og jeg vet ikke om jeg tør å gå tilbake dit. TS Anonymkode: 58f6d...8d2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #10 Skrevet 10. april 2024 Er folk virkelig "trofaste" mot tannlegen sin? Jeg går stadig til en ny, ut i fra hvor de har ledig time 😄 Bare bytt TS! Det finnes mange flinke tannleger nå, som er gode på å berolige folk som er nervøse. Det har blitt mer fokus på det de siste åra, føler jeg. Hopp rundt til du finner en du er helt komfortabel med! Ingen vits i å gå tilbake til en om du har en dårlig følelse, helt uavhengig av grunn eller om de har vært flinke før. Anonymkode: a4fc6...e6f
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #11 Skrevet 10. april 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Er folk virkelig "trofaste" mot tannlegen sin? Jeg går stadig til en ny, ut i fra hvor de har ledig time 😄 Bare bytt TS! Det finnes mange flinke tannleger nå, som er gode på å berolige folk som er nervøse. Det har blitt mer fokus på det de siste åra, føler jeg. Hopp rundt til du finner en du er helt komfortabel med! Ingen vits i å gå tilbake til en om du har en dårlig følelse, helt uavhengig av grunn eller om de har vært flinke før. Anonymkode: a4fc6...e6f Folk er generelt fornøyde med tannlegene sine, så det er jo ikke så rart at de er generelt ganske "trofaste" pasienter. I tillegg er det fordeler ved å finne en tannlege man liker og så gå fast til denne. Tannlegen vil da kunne opparbeide journalen din over år og lettere oppdage utvikling ved å ha eldre bilder å sammenlikne med f.eks. Men klart, dersom man ikke er komfortabel/trives med tannlegen sin bør man bytte. Man kan også be om å få journalutskrift med alle bilder og ta med til ny tannlege. Artikler som viser til at folk er fornøyde med tannlegene (litt gamle nå, men fant ikke nyere i et kjapt søk): Hvorfor er vi så fornøyde med tannlegen? - Institutt for klinisk odontologi (uio.no) Mer fornøyd med tannlegen enn politiet (forskning.no) Anonymkode: 355bc...470
Fru Uperfekt Skrevet 10. april 2024 #12 Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (På 7.4.2024 den 23.09): Jeg har tannlegeskrekk og har gått til samme tannlege i 5 år. Han vet og har sett at jeg har vært veldig redd. Jeg har i perioden blitt litt bedre, men da jeg var der sist for tre mnd siden ble han skikkelig sint på meg pga en bagatell. Jeg følte at jeg måtte prøve å roe ham ned, og at han ikke hørte på meg. Nå etterpå er jeg usikker på hva jeg skal gjøre. Er redd for å gå tilbake dit siden han oppførte seg på denne måten mot meg. Det er noe med at man er jo veldig prisgitt tannlegen når man sitter der i stolen, og vil jo at personen skal være rolig og ha et greit forhold til deg. Samtidig har han vært rolig og grei før. Hva er lurt å gjøre her? Anonymkode: 58f6d...8d2 Skift
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå