Gjest Nemesis Skrevet 7. februar 2006 #1 Skrevet 7. februar 2006 Å få tak i bukser i passende lengde er neimen ikke lett når man har korte bein ! Mine bein måler 75 cm, og det er ca ti cm for kort for de fleste bukser jeg kunne tenke meg. Å bestille bukser på nettet kan jeg visst bare legge opp, de fleste bukser er minimum 82 cm i innerbenslengde, 86 er veldig vanlig har jeg skjønt og det er jo da reine kjolen for meg ! Jeg er ikke akkurat veldig ivrig på symaskin, og jeg syns heller ikke oppleggskant er noe spesielt pent. Hvor finner jeg bukser for mine korte bein ?
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #2 Skrevet 7. februar 2006 Personlig Mote (PM) har bukser for korte, vanlige og lange bein. Noe ser litt kjerringaktig ut, men de har en del fint også. Ihvertfall verdt en titt. jeg er 155 og buksene der trenger jeg ikke legge opp!
jordbær Skrevet 7. februar 2006 #3 Skrevet 7. februar 2006 Trodde de fleste jeans-butikker solgte bukser med forskjellig ben-lengde? Ellers finnes det litt dyrere butikker som har buksevarianter i normal, lang og kort lengde.
Impala Skrevet 7. februar 2006 #4 Skrevet 7. februar 2006 Jeg sliter også med dette, og tidligere fant jeg endel bukser på Lindex, men det gjør jeg ikke lengre. Jeg finner nå imidlertid bukser på Esprit, da de har varierende lengde på endel av buksene de tar inn. Å prøve bukser er ett mareritt hver gang syns nå jeg......
Gjest Nemesis Skrevet 7. februar 2006 #5 Skrevet 7. februar 2006 (endret) Jeans-butikker er ikke de verste, men jeg har en vrien fasong også (str 34 i overkroppen og str 36 nede, normale/litt breie hofter og svært tynn rundt livet) Jeg må derfor ha lave bukser som ligger på hoftene, ellers så passer de ikke i livet. Det skal ikke være enkelt... Takk for tips..Esprit har visst ikke butikker her jeg bor, men jeg skal kikke innom Personlig Mote... Endret 7. februar 2006 av Nemesis
Gjest StoreSky Skrevet 7. februar 2006 #6 Skrevet 7. februar 2006 Jeg har gitt opp. Jeans&Clothes (J&C) syr opp buksene gratis.
*M* Skrevet 7. februar 2006 #7 Skrevet 7. februar 2006 Jeg fikk Jeans på Only i 30 lengde (som passer meg akkurat), men de tar jo ikke inn flere. Leter og leter etter den ene buksa i 30, men det er aldri flere igjen. Har nok en vanlig størrelse også da. Dersom du syr opp buksene (særlig jeans) blir de ikke pene nede og mister ofte formen, men det er kanskje bare meg.
Lealaus Skrevet 7. februar 2006 #9 Skrevet 7. februar 2006 Ojoj, Nemesis. Du må si i fra om du finner noe, for vi høres veldig like ut. Jeg bruker 36 nede og 34 oppe - jeg har dog det problemet at lengden jeg ikke har i bena, sitter i ryggen - så selv om jeg må bruke 34 for å ikke se ut som jeg har tredd på meg en pose, så er de som regel for korte. :-s
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #10 Skrevet 7. februar 2006 voice of europe har flere typer jeans i 30 lengde.
Gjest Nemesis Skrevet 7. februar 2006 #11 Skrevet 7. februar 2006 (endret) Ojoj, Nemesis. Du må si i fra om du finner noe, for vi høres veldig like ut. Jeg bruker 36 nede og 34 oppe - jeg har dog det problemet at lengden jeg ikke har i bena, sitter i ryggen - så selv om jeg må bruke 34 for å ikke se ut som jeg har tredd på meg en pose, så er de som regel for korte. :-s ← Ja, er det ikke festlig ? Sitter klærne bra èn plass, passer de sjelden eller aldri en annen plass. Får jeg buksa over hoftene, passer den ikke i livet, og skulle den mot formodning sitte såpass bra at hoftene og livvidden går overens, da kan du banne på at buksa er altfor lang i beina ! Endret 7. februar 2006 av Nemesis
Gjest gjest1 Skrevet 8. februar 2006 #12 Skrevet 8. februar 2006 Har samme problem som dere. Finner jo aldri bukser i str. 30 i lengden... Men jeg kan faktisk anbefale dere korte, små damer å ta en titt på barneavd hos J&C, H&M og Lindex. Av og til får de inn noen kule jeans som ikke ser for billig ut. Jeg var innom en veldig bra butikk i London når det kommer til jeans. Jeg så nå nettopp at de skulle legge ut nettbutikk snart, så jeg legger inn en link: River Island De har bukser i short, regular og long, og faktisk noen i extra short. Jeg er 1.58 høy og bruker str. 34-36, på River bruker jeg 34. Har en bukse av typen trang nederst som jeg er veldig fornøyd med. Jeg la merke til at de har mye bedre utvalg i London for folk med ulike str. På det store magasinet Next hadde de egen avdeling med klær spesielt for korte damer. Skal dra innom London en gang jeg får råd og shoppe litt mer.
Gjest Nemesis Skrevet 9. februar 2006 #13 Skrevet 9. februar 2006 Vi bor altså i feil land....Synd jeg aldri er i London. Skal sjekke ut nettsiden
Afterglow Skrevet 14. februar 2006 #14 Skrevet 14. februar 2006 JC legger jo opp buksene gratis hvis du kjøper buksene derfra, jeg legger de alltid opp til 30 i lengden. Ellers koster det en 50lapp å legge de opp ellers, så det er nok det minste problemet jeg har selv om jeg er kort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå