Alolo_77 Skrevet 7. april 2024 #1 Del Skrevet 7. april 2024 (endret) Hei! Jeg har et mål om å gå ned inntil 1 kilo per uke gjennom ca 45 kilo. Liker ikke ordet slanking, men det er det jeg må gjøre. Tidligere "forsøk" innledet av møysommelig planlegging og grandiose ord har ledet meg ingen vei. Målet ligger langt der framme, men fokuset er på en dag om gangen. Spent på andre veiedag som er fredag. Startvekten er ikke viktig, men jeg er ikke tynn om 45 kilo heller. Målet er å kunne kjøpe klær på vanlige klesbutikker og gå opp et 3-400m høyt fjell uten å krepere. Alt annet blir en bonus. Sier som Nike: Just do it! Endret 7. april 2024 av Alolo_77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alolo_77 Skrevet 8. april 2024 Forfatter #2 Del Skrevet 8. april 2024 Dagen har gått veldig fint. Måtte ta et eple i 10-tiden pga (veldig) sult, og spiste to knekkebrød med kyllingfilet/pålegg og lett Jarlsberg til lunsj. Masse paprika og agurk på toppen. Hadde helt glemt at jeg ofte får magetrøbbel av knekkebrød (særlig rug), så det ble jo en luftig opplevelse på jobb etterhvert...;) Normal porsjon, men risotto, til middag. Ikke akkurat slankemat da. Hadde kyllingfilet til. Jeg spiser alt og unngår ingenting, men alt med måte. På kvelden fikk jeg opp pulsen med småjogging i oppoverbakke. Det var faktisk litt deilig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alolo_77 Skrevet 10. april 2024 Forfatter #3 Del Skrevet 10. april 2024 Laks til middag i dag. Lager den med grønnsakswok, småpoteter og en saus av blandet lett Creme Fraiche lett og Mango Chutney. Er nok ikke det minst kaloriholdige, men næringsrikt lell. Har ikke gjort noe aktivt i dag. Sovnet faktisk etter middag, og trengte det virkelig. Må rett og slett sette ordentlig i gang med gåturer. Men kostholdet skal være viktigst mht vektreduksjon. Spent på om jeg klarer kiloet denne første uken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 11. april 2024 #4 Del Skrevet 11. april 2024 Lykke til fremover. Det viktigste er å ikke tenke på det som en "slankekur". Det er en livsstilsendring du må gjøre for å gå ned så mye og holde deg der i etterkant. Vi er mange her inne som har mye vi har gått ned (eller som vi skal gå ned) som har skrevet om dette i dagbøkene. Det som er viktig å vite er at hver uke ikke vil være lik. Du vil innimellom gå ned "mye" og andre uker nesten ingen ting. Det er helt normalt, og det der da du virkelig bare må fortsette og ikke gi opp. Kjempefrustrerende når vekten stopper opp selv om du gjør det samme som før, men bare bit tenna sammen. Det blir bedre. En annen viktig ting er at kiloene vil gå mye raskere ned når du veier mye enn senere når vekten er lavere. Da trenger kroppen mindre kalorier for bare å gjøre vanlige ting. Dette kan føles som en utfordring for mange (også for meg), men med små justeringer fortsetter det nedover Lykke til! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alolo_77 Skrevet 11. april 2024 Forfatter #5 Del Skrevet 11. april 2024 Tusen takk for fine ord og erfaringsdeling :). Det er nok slik at vekten vil reduseres i snitt over tid, ja! Blir spennende å se! Stå på du også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 15. april 2024 #6 Del Skrevet 15. april 2024 Velkommen hit og lykke til! Jeg signerer alt som Wit skriver. Vi er mange i "samme båt" her, og vi er folk i forskjellige vektklasser Men til felles har vi at vi ønsker å leve sunnere og energirike liv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alolo_77 Skrevet 18. april 2024 Forfatter #7 Del Skrevet 18. april 2024 Første "uke" (4 dager) var resultatet ned halvkiloen. Etter planen med inntil 1 kilo per uke! Må kanskje få spist en liten frokost, for det kan bli litt lenge fra middag dagen før og til lunsj igjen. Vi spiser sen middag, men likevel. Har vært litt småkvalm enkelte morgener, og det kommer seg med å spise litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alolo_77 Skrevet 18. april 2024 Forfatter #8 Del Skrevet 18. april 2024 Takk for lykkeønskninger og heia til dere også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå