Gå til innhold

Barn som blir kidnappet av fedrene sine, hva slags forhold får de til dem etterpå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har jo vært mange sånne saker opp gjennom, og det er attpåtil mange vi aldri hører om. Jeg så i dag en film som var basert på en sann historie, om en gresk mann som kidnappet barna sine fra USA til Hellas:

Lizbeth Meredith Now: ‘Stolen by Their Father’ Subject Shares Story (distractify.com) 

Vanligvis hører vi om menn fra muslimske land som gjør dette, for å unngå at barna deres blir påvirket av vestlig kultur. et annet eksempel er jo filmen "Ikke uten min datter". Men jeg har ikke sett noe særlig skrevet om hva som skjer etter disse barna kommer hjem til mødrene sine, og hva slags forhold de får til fedrene sine. Tror dere de fleste bryter kontakten? I det første eksempelet fra Hellas så ser det ut til at døtrene har brutt all kontakt. Rart at ikke fedrene selv forstår at oppførselen deres ikke er ok.. 

Anonymkode: 69d3b...fc6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfaring med dette?

Anonymkode: 69d3b...fc6

AnonymBruker
Skrevet

Vil tro at de kanskje aldri får høre sannheten, men at de får høre om en mor som er slem og fæl, og det er hennes feil. Typ foreldrefremmedgjøring ( dette kan skje begge veier det altså)..

Anonymkode: 5d44b...b41

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare erfaring med mødre som stikker av med barna, men mødre har visst lov 🤷‍♀️

Far sitter i Norge. Får ikke ha kontakt med barna, men må selvfølgelig betale barnebidrag. 

Anonymkode: 3c82a...b4c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har skrevet om dette her før: min mor kidnappet meg til hennes hjemland da jeg var 10 år og jeg har bodd her siden.

Hun svartmalte han så ofte hun kunne, hun var veldig streng og dominerende så jeg drømte meg bort om hvor flott det hadde vært å bo med pappaen min. Da jeg var 18 fikk jeg endelig pass og reiste på besøk, etter 8 år var vi endelig sammen. Men vi kjente hverandre ikke, vi var fremmede med samme etternavn.. året reiste jeg tilbake og opplevde det som sårt at alle hadde gått videre uten meg. At jeg var ubetydelig. Så jeg reiste tilbake til mamma og mistet etterhvert kontakt med pappa igjen. 

I mange år var han "død" for meg, i likhet med slekta som bor der i hjemlandet mitt, men så ble han alvorlig syk og jeg ble "kalt hjem". Vi har i dag et bedre forhold, han forguder barnebarna og jeg har kuttet ut min giftige mor. 

Ingen av mine foreldre håndterte saken greit, mye leit som skjedde 

Anonymkode: 9d55e...faf

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...