Gå til innhold

Strikking på møter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Merkelig. Trodde det var helt ut å strikke på jobb, har ikke sett det på evigheter. Jeg liker å strikke, men forventer ikke å få betalt mens jeg gjør det. Men på din jobb gjør man tydeligvis det. Kanskje du skal begynne å strikke du og? 😄

Anonymkode: d022f...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Strikking på rundpinne gir faktisk ikke lyd fra seg det heller altså. Ingenting, faktisk. Og hendene beveger seg mindre enn med en fidget-toy. Ensfarget rundt og rundt, tror knapt noen hverken ser eller hører. Man er ganske tonedøv om man setter seg med 5 klirrepinner og oppskrift. 

Anonymkode: a9330...c8e

Jeg har ikke peiling på pinner, men de jeg har merket meg at har forstyrret har gitt lyd fra seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rosa Dartle skrev (4 minutter siden):

Jeg har ikke peiling på pinner, men de jeg har merket meg at har forstyrret har gitt lyd fra seg.

Det er jeg enig i at er en skikkelig uting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Absolutt ikke, derfor strikker jeg ikke på jobb. Jeg bare forklarte hvordan det er for meg, som har ADHD. Det var visst bare flaut, i følge en anonym over her. "Å dra ADHD-kortet." Her inne skal man angripes koste hva det koste vil.

Ja, typisk KG… 

Jeg spiller selv mobilspill i kirken for å klare å få med meg prekenen, og opplever at folk tror at jeg ikke følger med. Men jeg synes det er viktigere å lytte enn å se riktig ut. Syns det er bra du kommenterte, for mange vet ikke om at det faktisk kan hjelpe enkelte å lytte bedre. Og mange får jo faktisk adhd-symptomer på grunn av skjermbruk, så kanskje flere trenger det samme som oss?

Men det er forskjell på hva det skal være rom for for enkeltpersoner og hva det blir kultur for at alle gjør. Jeg synes den balansen er vanskelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 7.4.2024 den 19.31):

Snakk med leder. Å strikke på møter er utrolig uprofesjonelt. 

Jeg misliker folk som strikker på kurs og foredrag også, men har innsett at den kampen er bare å gi opp. Men et møte er annerledes! 

Hadde laget en PowerPoint neste gang ja 😄

Anonymkode: 873b8...c70

Støtter denne. Lag en PP presentasjon, gjerne en som gjør at hele rommet må mørklegges i forbindelse med visningen.

AnonymBruker skrev (På 7.4.2024 den 19.33):

AnonymBruker skrev (På 7.4.2024 den 19.05):

Jeg har ADHD, og får med meg mye mer om jeg strikker. Velger riktignok et strikketøy jeg ikke trenger å se på, så blikket mitt hele tiden er vendt opp og frem. Hvis jeg ikke har strikkinga mi så ser det ut for deg som jeg følger med, men egentlig planlegger jeg sommerferien om 3 år.

Er så lei av det der diagnose kortet brukes til alt det måtte være. På skolen brukes det mer eller mindre som fri pass for at alle ande elevene må forstå det er vanskelig for Anna og være Anna. Derfor må andre bare finne seg i at Anna må få herje fritt og om andre barn lider av det, må jo Anna med ADHD pakkes inn i bommul, selvom Anna utagerte i går……

var på et seminar for noen år siden, vi hadde noe egentid. Gjett hvilke gruppe som mistet transfer bussen pga de var opptatt med pinner og tråd under infoen.  
det hele toppet seg mot slutten av dag to av tre, foredragsholder skulle runde av med mindfullness og avspennvingsøvelser. Det ble KRISE for strikkefolket da de ikke fikk ligge på mattene og klirre med pinner og garn.

Anonymkode: 63b0f...bd5

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Strikking på møter er en uting. Jeg blir skikkelig distrahert av av den tikkelyden med pinnene og hender som er i konstant bevegelse.  Aldri har jeg møtt noen som strikker lydløst, de som påstår at de stikker lydløst er tydeligvis ikke i stand til å høre sitt eget bråk. De som har ADHD må da kunne finne andre teknikker for å ha oppmerksomhet rundt møter og presentasjoner. Selv drodler jeg og skriver notater for å holde fokus (og jeg har ADHD). 

Anonymkode: 12da5...07c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Strikking på møter er uprofesjonelt og ikke OK. Det bråker, forstyrrer og virker respektløst. 

Hvis man har ADHD må man finne andre mestringstaktikker for å være med i møter, det er ikke OK å forstyrre andre for å selv kunne fungere. 

Anonymkode: 05242...f46

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.4.2024 den 11.09):

Da er ikke de du har sittet ved siden av flinke til å strikke mens de sitter helt i ro da! Jeg følger ikke med i det hele tatt om jeg skriver eller tegner, da flyr tankene avsted, så inntil jeg får beskjed om å slutte å strikke av noen jeg er i samme rom med så fortsetter jeg!

Anonymkode: 9ba2a...4b8

Da får du finne noe annet som faktisk er lydløst evt lære deg teknikker som er mer proffe og mindre uroende

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står på din side. Du sier jo at det du skal legge frem er visuelle rapporter, ikke bare verbale, da blir det helt uhørt å skulle kikke ned i strikketøyet! Og uansett om det var bare verbalt så bør man jo kunne legge vekk strikketøyet såpass lenge at man kan gi den som fremlegger den tiden og oppmerksomheten de fortjener! Og det burde du jo kunne føle deg trygg nok på til å kunne ta opp med sjefen din, kjempesynd at du ikke føler det fordi hun også er en av de som strikker. Jeg strikker og hekler selv, men det kunne ikke falle meg inn å gjøre det midt i et møte hvor kollegaene mine fremlegger rapporter! Og - siden jeg ser at flere nevner det - jeg har også ADHD og har ofte behov for å ha noe mellom hendene for å få bedre konsentrasjon, men det fins utallige andre ting enn noe man må drive og se ned på for å oppnå den effekten. Da må man se litt på andre metoder, føler jeg, det holder ikke vann at man må ha spesifikt strikkinga fordi man har ADHD. Er du fagorganisert? I såfall kan du jo rådføre deg der mtp fremgangsmåte og hvordan håndtere det hvis du blir avspist av sjefen når du legger det frem. Du skal ikke måtte stå og legge frem rapporter for kollegaer som ikke engang gidder å ofre deg et blikk når du står der og bruker din tid og ekspertise på dem for et felles mål! Oppfordrer deg til å stå opp for deg selv, det fortjener du helt ærlig! Stå på ❤️

Endret av Lilleblomst90
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Støtter denne. Lag en PP presentasjon, gjerne en som gjør at hele rommet må mørklegges i forbindelse med visningen.

Er så lei av det der diagnose kortet brukes til alt det måtte være. På skolen brukes det mer eller mindre som fri pass for at alle ande elevene må forstå det er vanskelig for Anna og være Anna. Derfor må andre bare finne seg i at Anna må få herje fritt og om andre barn lider av det, må jo Anna med ADHD pakkes inn i bommul, selvom Anna utagerte i går……

var på et seminar for noen år siden, vi hadde noe egentid. Gjett hvilke gruppe som mistet transfer bussen pga de var opptatt med pinner og tråd under infoen.  
det hele toppet seg mot slutten av dag to av tre, foredragsholder skulle runde av med mindfullness og avspennvingsøvelser. Det ble KRISE for strikkefolket da de ikke fikk ligge på mattene og klirre med pinner og garn.

Anonymkode: 63b0f...bd5

Jeg er veldig uenig i det du beskriver om at ADHD gir fripass til å være en drittunge på skolen. For det første så behandles jo barn med adhd som drittunger med en gang det foreligger en diagnose, uavhengig av diagnose mønster, da skolen antar automatisk at det er det det dreier seg om - uten å følge plikten om å gi adekvat tilpasning, som skolen ER pliktig til og som er noe svimlende annet enn å la ADHD barn oppføre seg dritt. Skjønner ikke hvorfor du drar inn skolebarn i denne tråden, når det handler om voksne mennesker i et kontorfellesskap. Høres ut som du har en slags rar fordom mot barn som har adhd. Who hurt you, liksom. 

Anonymkode: 0a8f2...014

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden var et artig innblikk i en annen ‘verden’. Å strikke på jobb, i møter, kurs eller under foredrag er så fjernt fra hva jeg oppfatter som normal oppførsel på en arbeidsplass, men siden mange her opplever det er det åpenbart stor forskjell på arbeidsplassene. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
herzeleid skrev (10 minutter siden):

Denne tråden var et artig innblikk i en annen ‘verden’. Å strikke på jobb, i møter, kurs eller under foredrag er så fjernt fra hva jeg oppfatter som normal oppførsel på en arbeidsplass, men siden mange her opplever det er det åpenbart stor forskjell på arbeidsplassene. 

Fullstendig fjernt for meg også. Jeg har vært i utallige møter og kurs med mennesker fra andre arbeidsplasser enn mine egne. Har aldri opplevd at noen har strikket. 
Synes ærlig talt det er både uprofesjonelt og respektløst. Uavhengig av om det høres eller ei.

Anonymkode: 54b8c...555

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Utrolig respektløst, og veldig forstyrrende. Både for møteholder og øvrige deltagere. 
Selv liker jeg ikke strikking i sosiale settinger heller, i jobbsammenheng hadde jeg blitt sjokkert. Ingen på min arbeidsplass holder på med dette, og jeg har heldigvis ikke opplevd det på kurs i forbindelse med jobb heller. Jeg har opplevd det som student og på andre typer kurs, og jeg synes det er veldig forstyrrende. Det er forstyrrende på lik linje med noen som hadde hatt fysiske eller verbale tics, eller noen som satt med selvstimulering, men de velger det jo faktisk ikke selv. Det er annerledes å velge å forstyrre andre. Jeg må alltid sette meg slik at strikkere ikke er i synsfeltet mitt, og helst så langt unna at jeg ikke blir forstyrret av lyden. Jeg har problemer med hørsel, slik at smålyder gjør det vanskelig å høre. Når det er sagt liker jeg heller ikke at folk spiser, tygger tyggis eller trommer med fingrene under møter heller. 

Anonymkode: 48f6c...375

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har adhd og må fikle med ting for å klare å følge med. Så bruker enten et strikketøy ( som bare blir ræl for følger jo med det som skjer, poenget er å drive med noe med fingrene) eller bobleplast

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 4/7/2024 at 7:02 PM, AnonymBruker said:

Hadde på pur f... laget en presentasjon son krevde at de fulgte med, evt med diskusjon, spørsmål, gruppearbeid el.l. 

Bare nysgjerrig, hvilken bransje er dette? 

Anonymkode: b8a41...7fc

Sikkert pensjonistforeningen. 😅

Anonymkode: 2857d...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...