Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ingen hobbyer på jobb!! Enkelt og greit!! 

Anonymkode: 98e14...c26

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette må være offentlig sektor.

Anonymkode: b3ca3...280

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg strikker, men det bråker ikke! Bruker trepinner, så det er ingen klirring, garnet ligger i ro i et tøynett så det stikker ikke av. Mer tråd drar jeg ut lydløst, så ser ikke problemet med strikking på møter, kurs eller foredrag. Jeg har emosjonelle lærevansker, så jeg trenger noe å holde på med når jeg må på sånne ting.

Anonymkode: 9ba2a...4b8

Emosjonelle lærevansker?? Ja, da har jeg hørt det også.. 

Når du sitter og strikker signaliserer du til resten av møtedeltakerne at ditt bidrag til det faglige felleskapet er at kroppen din er fysisk tilstede. Du er en tilhører (i beste fall), ikke en aktiv deltaker 

Anonymkode: 873b8...c70

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sverger til Hayday på møter 

Anonymkode: 57112...da0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Anonymabcdef skrev (7 minutter siden):

Uansett er det nok forstyrrende for de som presenterer. Samtidig legitimerer du at det er greit, sånn at andre som kanskje ikke klarer helt å hverken følge med, se opp på den som presenterer eller strikker stille begynner med det i møter. Du er med på å skape en dårlig arbeidsplass for de som faktisk ønsker å gjøre en god jobb og holde presentasjoner. Dere ødelegger ganske enkelt for andre. Synes det er dårlig gjort og se bare hva hun som starter innlegget føler når hun holder en presentasjon. 

Jaja, jeg tenker at det er helt greit at det strikkes! Den som prater/holder foredrag/legger frem en presentasjon eller what ever kan fint gi beskjed om at strikketøy skal legges vekk om det er så himla plagsomt og forstyrrende!

jeg strikker under bordet, det er få som faktisk vet hva jeg holder på med fordi jeg sitter i ro og lager sjeldent lyder! Flere som har holdt foredrag har blitt overrasket når jeg legger strikketøyet på benken i pausen og skjønner at jeg har strikket hele tiden. Får jeg beskjed om å legge det vekk gjør jeg det, men da tegner jeg i notatboken min og dét er mer synlig og sikkert irriterende enn strikkingen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg strikker, men det bråker ikke! Bruker trepinner, så det er ingen klirring, garnet ligger i ro i et tøynett så det stikker ikke av. Mer tråd drar jeg ut lydløst, så ser ikke problemet med strikking på møter, kurs eller foredrag. Jeg har emosjonelle lærevansker, så jeg trenger noe å holde på med når jeg må på sånne ting.

Hold på med noe annet.. det finnes ørten forskjellige ting du kan gjøre som ikke demonstrerer hvor uinteressert du er i å følge med på hva som skjer.

finnes masse duppeditter man kan fikle med som ikke er synlig og distraherende. 

Det handler om respekt. 

Anonymkode: 526db...a57

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Emosjonelle lærevansker?? Ja, da har jeg hørt det også.. 

Når du sitter og strikker signaliserer du til resten av møtedeltakerne at ditt bidrag til det faglige felleskapet er at kroppen din er fysisk tilstede. Du er en tilhører (i beste fall), ikke en aktiv deltaker 

Ja, det er faktisk noe som heter det! Og joda, jeg er aktiv deltager, stiller spørsmål, kommer med forslag osv. osv. Jeg får med meg alt som skjer fordi jeg følger med og ikke ser på strikketøyet!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hold på med noe annet.. det finnes ørten forskjellige ting du kan gjøre som ikke demonstrerer hvor uinteressert du er i å følge med på hva som skjer.

finnes masse duppeditter man kan fikle med som ikke er synlig og distraherende. 

Det handler om respekt. 

Anonymkode: 526db...a57

Det er svært, svært få som får med seg at jeg strikker, så jeg fortsetter med det jeg! 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jaja, jeg tenker at det er helt greit at det strikkes! Den som prater/holder foredrag/legger frem en presentasjon eller what ever kan fint gi beskjed om at strikketøy skal legges vekk om det er så himla plagsomt og forstyrrende!

jeg strikker under bordet, det er få som faktisk vet hva jeg holder på med fordi jeg sitter i ro og lager sjeldent lyder! Flere som har holdt foredrag har blitt overrasket når jeg legger strikketøyet på benken i pausen og skjønner at jeg har strikket hele tiden. Får jeg beskjed om å legge det vekk gjør jeg det, men da tegner jeg i notatboken min og dét er mer synlig og sikkert irriterende enn strikkingen.

Du tror at den nyansatte synes det er enkelt å si fra når dere som strikker svarer såpass aggressivt? 

Ingen sitter og beveger hender under bordet med mindre de strikker eller masturberer. Kanskje folk tror du gjør det 😄

• Liker 14
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Du tror at den nyansatte synes det er enkelt å si fra når dere som strikker svarer såpass aggressivt? 

Ingen sitter og beveger hender under bordet med mindre de strikker eller masturberer. Kanskje folk tror du gjør det 😄

Jeg kan strikke med veldig lite bevegelser, jeg beveger knapt håndleddene, så svært få, om noen, får det med seg!

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Så du beveger deg heller ikke når du strikker? Og beklager men trepinner bråker og

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bra svar 😁

Nei til strikking på jobb! 

Anonymkode: 98e14...c26

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (Akkurat nå):

Så du beveger deg heller ikke når du strikker? Og beklager men trepinner bråker og

Nei, jeg sitter i ro, håndleddene beveger seg knapt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det er ikke noe som heter emosjonelle lærevansker... 

Anonymkode: c7727...02f

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tror ikke det er så enkelt for alle å si i fra det, spesielt dersom man er ny eller det er flere som strikker. Det synes jeg faktisk er en skikkelig dårlig unskyldning.  Og klart mindre forstyrrende med folk som noterer. Som jeg også nevnte tidligere bidrar nok fort du til at andre begynner å strikke også. En starter og andre begynner å henge seg på. Strikking er en hobby og har ikke noe å gjøre på en arbeidsplass. Ta deg tid til å lese det hun som startet innlegget skriver og hvordan det er for de som presenterer noe. Regner med at de som sitter i det møtet og strikker vil si akkurat det samme som deg.

• Liker 7
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Anonymabcdef skrev (1 minutt siden):

Jeg tror ikke det er så enkelt for alle å si i fra det, spesielt dersom man er ny eller det er flere som strikker. Det synes jeg faktisk er en skikkelig dårlig unskyldning.  Og klart mindre forstyrrende med folk som noterer. Som jeg også nevnte tidligere bidrar nok fort du til at andre begynner å strikke også. En starter og andre begynner å henge seg på. Strikking er en hobby og har ikke noe å gjøre på en arbeidsplass. Ta deg tid til å lese det hun som startet innlegget skriver og hvordan det er for de som presenterer noe. Regner med at de som sitter i det møtet og strikker vil si akkurat det samme som deg.

Vel, jeg spør jeg da, om det er noen nye, har aldri fått et nei, så inntil jeg faktisk får det så fortsetter jeg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hadde på pur f... laget en presentasjon son krevde at de fulgte med, evt med diskusjon, spørsmål, gruppearbeid el.l. 

Bare nysgjerrig, hvilken bransje er dette? 

Anonymkode: b8a41...7fc

Ja en quiz 😉

Anonymkode: ee9a5...2fb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke noe som heter emosjonelle lærevansker... 

Anonymkode: c7727...02f

Emosjonelle vansker da! I mitt tilfelle er det emosjonelle lærevansker.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Strikker under bordet liksom, høres ut som du er avhengig eller noe 😄

Anonymkode: ee9a5...2fb

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Vel, jeg spør jeg da, om det er noen nye, har aldri fått et nei, så inntil jeg faktisk får det så fortsetter jeg.

Det henger ikke helt sammen med det du skriver om at de som har holdt foredrag ikke har visst at du strikket før du la strikketøyet på bordet i pausen🤣 

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...