Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ADHD, og får med meg mye mer om jeg strikker. Velger riktignok et strikketøy jeg ikke trenger å se på, så blikket mitt hele tiden er vendt opp og frem. Hvis jeg ikke har strikkinga mi så ser det ut for deg som jeg følger med, men egentlig planlegger jeg sommerferien om 3 år.

Anonymkode: a9330...c8e

Så du skylder på ADHD for å ødelegge for feks meg som har ADHD?

Anonymkode: 9444a...697

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gjør du det? Hvis man ikke bråker eller er til bry, hva har det å si? 

Vi er forskjellige, og hvis noen trenger dette for å delta og følge med, og det ikke plager andre- kan man ikke bare få lov?

Som skrevet over er jeg klar over at det ikke alltid passer seg, men det virker som mange synes at det aldri passer av prinsipp. Som om det er noe man gjør fordi det man er på er for kjedelig, og at det er respektløst- når det i realiteten er det motsatte.

Jeg misliker ikke folk som strikker på jobb, men jeg ser helt klart på dem som litt dumme, lite oppegående og lite ambisiøse. Dere er blandt de lavest lønnede på arbeidsplassen liksom og kommer til å forbli det. 

Anonymkode: 6f0eb...e54

• Liker 5
Skrevet

Ikke greit.  Synes jeg ser stortingspolitikerne sitter i salen og strikker under Spørretimen.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uprofesjonelt, men neppe verdt å ta tak i hvis det er innarbeidet på en arbeidsplass over tid. Jeg begynte en gang et sted hvor det var bred enighet om å høre radio i det åpne landskapet. Selv klarte jeg ikke konsentrere meg, men det ble ikke tatt godt imot å foreslå endringer.

Anonymkode: f7b89...e87

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den klirringen av strikkepinner er irriterende og forstyrrende, så jeg syns det er en uting å strikke når det er møter/foredrag/kurs. De som strikker hører det åpenbart ikke selv, for de jeg har snakket med påstår at de ikke klirrer med sine strikkepinner (for de strikker stille), men at det heller er andre i nærheten som klirrer med sine pinner.

Jeg har også vært på kurs der det på starten av kurset har blitt sagt at det ikke er lov til å strikke. De som strikker har gjerne blitt sure over forbudet, men jeg syns det er et helt supert forbud😊

Anonymkode: abcf1...ef8

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Selv om vi strikker, følger vi med på det som sies på møtene. Mange av oss kan strikke uten å se ned i strikketøyet.

Anonymkode: 417d1...21a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selv om vi strikker, følger vi med på det som sies på møtene. Mange av oss kan strikke uten å se ned i strikketøyet.

Den fiklingen er meget forstyrrende. 

Anonymkode: 207b2...2b2

• Liker 10
Skrevet

Merkelig at strikking er innanfor; det er jo sjeldent akseptabelt å spille på mobilen eller løse kryssord mens andre har taletid og en skal følge med

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Samma det vel, det er jo like behagelig å høre på noen som sitter og biter negler og aaaldri blir ferdig med det heller.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er respektløst ovenfor de andre på møter og sitte å strikke. På lik linje med å sitte å spise chips eller pille seg i nesa. 

Anonymkode: 526db...a57

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tenker det kan gå fint å strikke. Men det er tydelig at mange strikkere ikke tenker over hva og hvordan de strikker. Det er ikke all strikk som passer når man er på møter. Og det er forskjellige typer pinner, noen passer bedre enn andre, og man kan strikke saktere så blir det kanskje mindre forstyrrende. 

Skjønner godt at det hjelper å holde på med noe for å bedre konsentrere seg. Men det er flere muligheter her, ikke bare strikking.

AnonymBruker
Skrevet

Still spørsmål som: Kari, hva tenker du om det? Lene, har du et forslag? Eller lignende, så finner du fort ut om det stemmer at de kan høre og strikke samtidig...

Sorry, men strikking har INGENTING å gjøre på jobb. Om det skal være normen tar jeg med meg min nintendo DS her etter og sier at jeg kan høre og game samtidig...

Anonymkode: 27df4...c17

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Spiller kainekasserolle, det er uprofesjonelt og forstyrrende for andre. Hvilken rett har en til å ødelegge for de andre på møtet?

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Ikke greit, hvilken bransje er dette i? 

Har aldri opplevd strikking, noensinne, i forbindelse med jobb. 

Anonymkode: f1607...f26

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg misliker ikke folk som strikker på jobb, men jeg ser helt klart på dem som litt dumme, lite oppegående og lite ambisiøse. Dere er blandt de lavest lønnede på arbeidsplassen liksom og kommer til å forbli det. 

Anonymkode: 6f0eb...e54

Jeg må innrømme at jeg også ser på folk som strikker på møter og kurs som litt enkle mennesker. Sorry strikkere!

Anonymkode: ea812...fec

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor gjør du det? Hvis man ikke bråker eller er til bry, hva har det å si? 

Vi er forskjellige, og hvis noen trenger dette for å delta og følge med, og det ikke plager andre- kan man ikke bare få lov?

Som skrevet over er jeg klar over at det ikke alltid passer seg, men det virker som mange synes at det aldri passer av prinsipp. Som om det er noe man gjør fordi det man er på er for kjedelig, og at det er respektløst- når det i realiteten er det motsatte.

Jeg har aldri opplevd det i noen møter jeg har vært i og synes at hobbyer kan man drive med hjemme. Man får faktisk betalt for å sitte på jobb, om man trenger noe å fikle med kan man notere i stedet. Selv om man føler man får med seg ting bedre er det respektløst overfor andre som prensenterer noe, og alle kikker ned. I tillegg vil jeg tro det lager en del lyd som forstyrrer. Jeg synes flere ganger det er kjedelig å sitte i møter og blir til tider ekstremt rastløs, men kunne aldri falt meg inn å gjøre noe sånn. Synes synd på de som presenterer og prater i møte, jeg hadde aldri orket å være på en slik arbeidsplass. Lurer faktisk på hvor sånne jobber der ingen ledere slår ned på det?

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg strikker, men det bråker ikke! Bruker trepinner, så det er ingen klirring, garnet ligger i ro i et tøynett så det stikker ikke av. Mer tråd drar jeg ut lydløst, så ser ikke problemet med strikking på møter, kurs eller foredrag. Jeg har emosjonelle lærevansker, så jeg trenger noe å holde på med når jeg må på sånne ting.

Anonymkode: 9ba2a...4b8

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg har strikket på møter et par ganger. Men da har det vært bullshitmøter jeg har blitt tvunget med på, så da har jeg strikket på pur trass.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg strikker, men det bråker ikke! Bruker trepinner, så det er ingen klirring, garnet ligger i ro i et tøynett så det stikker ikke av. Mer tråd drar jeg ut lydløst, så ser ikke problemet med strikking på møter, kurs eller foredrag. Jeg har emosjonelle lærevansker, så jeg trenger noe å holde på med når jeg må på sånne ting.

Anonymkode: 9ba2a...4b8

Uansett er det nok forstyrrende for de som presenterer. Samtidig legitimerer du at det er greit, sånn at andre som kanskje ikke klarer helt å hverken følge med, se opp på den som presenterer eller strikker stille begynner med det i møter. Du er med på å skape en dårlig arbeidsplass for de som faktisk ønsker å gjøre en god jobb og holde presentasjoner. Dere ødelegger ganske enkelt for andre. Synes det er dårlig gjort og se bare hva hun som starter innlegget føler når hun holder en presentasjon. 

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er ny på en arbeidsplass. Veldig mange på arbeidsplassen min stikker når vi har møter. Det er vel en uskreven regel på at det er akseptert, vil jeg tro. Av og til må jeg legge fram rapporter på disse møtene. Jeg blir veldig satt ut når halvparten av de som er på møtet sitter og ser mye ned i strikketøyet sitt og ikke følger med på meg. De sier de hører, men kan jo ikke se hva jeg legger fram. Jeg kommer ikke til si fra om dette, da leder og er en av de som strikker. Jeg er og veldig konfliktsky og litt engstelig.

Jeg har lest i andre tråder at de som strikker forsvarer dette, at de hører like godt og at de er bra for konsentrasjonen, vel det påvirker i allefall meg veldig negativt. Følte meg nesten dum der jeg stod. Vil oppfordre alle strikkere til å tenke seg om en gang til før de tar fram strikketøy på jobb-møter av hensyn til de som skal legge fram ting/ holde et innlegg eller lignende. På noen møter er det sikkert ok, på andre er det ikke slik. 

Anonymkode: 5ce89...ad1

Det er totalt respektløst. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...