Gå til innhold

Strikking på møter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er ny på en arbeidsplass. Veldig mange på arbeidsplassen min stikker når vi har møter. Det er vel en uskreven regel på at det er akseptert, vil jeg tro. Av og til må jeg legge fram rapporter på disse møtene. Jeg blir veldig satt ut når halvparten av de som er på møtet sitter og ser mye ned i strikketøyet sitt og ikke følger med på meg. De sier de hører, men kan jo ikke se hva jeg legger fram. Jeg kommer ikke til si fra om dette, da leder og er en av de som strikker. Jeg er og veldig konfliktsky og litt engstelig.

Jeg har lest i andre tråder at de som strikker forsvarer dette, at de hører like godt og at de er bra for konsentrasjonen, vel det påvirker i allefall meg veldig negativt. Følte meg nesten dum der jeg stod. Vil oppfordre alle strikkere til å tenke seg om en gang til før de tar fram strikketøy på jobb-møter av hensyn til de som skal legge fram ting/ holde et innlegg eller lignende. På noen møter er det sikkert ok, på andre er det ikke slik. 

Anonymkode: 5ce89...ad1

• Liker 23
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Syns også det er respektløst. 

Anonymkode: 5a3f1...f98

• Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde på pur f... laget en presentasjon son krevde at de fulgte med, evt med diskusjon, spørsmål, gruppearbeid el.l. 

Bare nysgjerrig, hvilken bransje er dette? 

Anonymkode: b8a41...7fc

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Uprofesjonelt i alle fall. Hadde jeg kommet til en jobb der mange strikket under møter hadde jeg sluttet. Jeg vil ikke tilhøre et sånt arbeidsfellesskap. På min jobb er vi mange ivrige strikkere og vi snakker endel om strikking. Men har aldri med strikketøy på jobb selvfølgelig.

Anonymkode: 6f0eb...e54

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er en strikker selv, men det finnes tid og sted. På møter strikker man ikke, det er respektløst ovenfor personen som kan ha brukt mye av sin tid på forberedelser. At noen sier at de konsentrerer seg bedre, eller klarer å følge like godt med uansett, den kjøper jeg ikke. 

Anonymkode: 56907...b8b

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har ADHD, og får med meg mye mer om jeg strikker. Velger riktignok et strikketøy jeg ikke trenger å se på, så blikket mitt hele tiden er vendt opp og frem. Hvis jeg ikke har strikkinga mi så ser det ut for deg som jeg følger med, men egentlig planlegger jeg sommerferien om 3 år.

Anonymkode: a9330...c8e

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På den ene siden har jeg ikke problemer med å godta at enkelte strikkere helt fint klarer å strikke samtidig som de følger med på møtet. Det er også enkelte som trenger noe å "henge fingrene i" for å klare å konsentrere seg, og får mer ut av møtet om de strikker (e.l.) underveis. Dette forstår jeg. 

Samtidig synes jeg strikking i møter kan være ganske forstyrrende, og mer forstyrrende jo nærmere meg strikkeren sitter.  (Noen ytterst få har mestret kunsten å strikke lydløst med minimal forstyrrelse, men disse er dessverre i mindretall.) Strikkingen er lyd og bevegelse som trekker oppmerksomheten bort fra det jeg egentlig skal konsentrere meg om. Jeg synes derfor det er en uting. Jeg skulle ønske de som trenger noe mellom hendene for å konsentrere seg heller kunne drodle på en blokk e.l., det forstyrrer mye mindre.

Anonymkode: 975ec...c8f

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

På den ene siden har jeg ikke problemer med å godta at enkelte strikkere helt fint klarer å strikke samtidig som de følger med på møtet. Det er også enkelte som trenger noe å "henge fingrene i" for å klare å konsentrere seg, og får mer ut av møtet om de strikker (e.l.) underveis. Dette forstår jeg. 

Samtidig synes jeg strikking i møter kan være ganske forstyrrende, og mer forstyrrende jo nærmere meg strikkeren sitter.  (Noen ytterst få har mestret kunsten å strikke lydløst med minimal forstyrrelse, men disse er dessverre i mindretall.) Strikkingen er lyd og bevegelse som trekker oppmerksomheten bort fra det jeg egentlig skal konsentrere meg om. Jeg synes derfor det er en uting. Jeg skulle ønske de som trenger noe mellom hendene for å konsentrere seg heller kunne drodle på en blokk e.l., det forstyrrer mye mindre.

Det er tid og sted for alt.

Jeg strikker aldri i foreldremøter og slikt, fordi jeg vet at andre kan bli forstyrret av det. Der skriver jeg referat selv om det ikke er noe å skrive fra, og eventuelt kaster det etterpå. Jeg må gjøre noe for å holde meg tilstede.

Jeg strikker kun når det passer seg, finner ofte andre måter å sysselsette meg på, ville bare forklare at det ikke betyr at vi er uinteresserte mange av oss. Har ikke jeg noe i hendene vandrer hodet, og da går ingenting inn.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er tid og sted for alt.

Jeg strikker aldri i foreldremøter og slikt, fordi jeg vet at andre kan bli forstyrret av det. Der skriver jeg referat selv om det ikke er noe å skrive fra, og eventuelt kaster det etterpå. Jeg må gjøre noe for å holde meg tilstede.

Jeg strikker kun når det passer seg, finner ofte andre måter å sysselsette meg på, ville bare forklare at det ikke betyr at vi er uinteresserte mange av oss. Har ikke jeg noe i hendene vandrer hodet, og da går ingenting inn.

Ja, og dette har jeg som sagt full forståelse for. Mitt ønske er bare at man finner noe mindre forstyrrende å hjelpe seg med enn strikking, noe du tydeligvis gjør når det trengs. Så jeg vil ha flere som deg.  :) 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Snakk med leder. Å strikke på møter er utrolig uprofesjonelt. 

Jeg misliker folk som strikker på kurs og foredrag også, men har innsett at den kampen er bare å gi opp. Men et møte er annerledes! 

Hadde laget en PowerPoint neste gang ja 😄

Anonymkode: 873b8...c70

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde det ikke vært skikkelig passivt aggressivt, så burde du laget en PowerPoint hvor det står at alle skal vise med fingrene hvor mange saker av type x de har. 

Be om reflekterende team. Så får de strikke og reflektere mens du hører på 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Snakk med leder. Å strikke på møter er utrolig uprofesjonelt. 

Jeg misliker folk som strikker på kurs og foredrag også, men har innsett at den kampen er bare å gi opp. Men et møte er annerledes! 

Hadde laget en PowerPoint neste gang ja 😄

Hvorfor gjør du det? Hvis man ikke bråker eller er til bry, hva har det å si? 

Vi er forskjellige, og hvis noen trenger dette for å delta og følge med, og det ikke plager andre- kan man ikke bare få lov?

Som skrevet over er jeg klar over at det ikke alltid passer seg, men det virker som mange synes at det aldri passer av prinsipp. Som om det er noe man gjør fordi det man er på er for kjedelig, og at det er respektløst- når det i realiteten er det motsatte.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Vi er forskjellige, og hvis noen trenger dette for å delta og følge med, og det ikke plager andre- kan man ikke bare få lov?

Som skrevet over er jeg klar over at det ikke alltid passer seg, men det virker som mange synes at det aldri passer av prinsipp. Som om det er noe man gjør fordi det man er på er for kjedelig, og at det er respektløst- når det i realiteten er det motsatte.

Fordi det forstyrrer meg å se noen fikle med hendene hele tiden. Og lyden. Og styret med å dra ut mer garn, kanskje bytte garn, sjekke oppskriften, finne maskemarkør

Hadde jeg gjort finger yoga ved siden av deg hadde du nok også blitt forstyrret 

• Liker 21
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gud så uprofesjonelt! Lurer veldig på hva slags yrke dette er. 

Anonymkode: 026f3...687

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en strikker, men ville aldri funet på å strikke på et møte. Eller i det hele tatt på jobb. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Man er på jobb?! 😳 Strikking er fritidsarbeid. Hadde aldri falt meg inn å dra opp strikketøy i møter. Tror jeg hadde fått beskjed av nærmeste leder ganske raskt

Anonymkode: 026f3...687

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Er ny på en arbeidsplass. Veldig mange på arbeidsplassen min stikker når vi har møter. Det er vel en uskreven regel på at det er akseptert, vil jeg tro. Av og til må jeg legge fram rapporter på disse møtene. Jeg blir veldig satt ut når halvparten av de som er på møtet sitter og ser mye ned i strikketøyet sitt og ikke følger med på meg. De sier de hører, men kan jo ikke se hva jeg legger fram. Jeg kommer ikke til si fra om dette, da leder og er en av de som strikker. Jeg er og veldig konfliktsky og litt engstelig.

Jeg har lest i andre tråder at de som strikker forsvarer dette, at de hører like godt og at de er bra for konsentrasjonen, vel det påvirker i allefall meg veldig negativt. Følte meg nesten dum der jeg stod. Vil oppfordre alle strikkere til å tenke seg om en gang til før de tar fram strikketøy på jobb-møter av hensyn til de som skal legge fram ting/ holde et innlegg eller lignende. På noen møter er det sikkert ok, på andre er det ikke slik. 

Anonymkode: 5ce89...ad1

Det er respektløst og hører ikke hjemme på arbeidsplassen. I tillegg er det veldig forstyrrende 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ADHD, og får med meg mye mer om jeg strikker. Velger riktignok et strikketøy jeg ikke trenger å se på, så blikket mitt hele tiden er vendt opp og frem. Hvis jeg ikke har strikkinga mi så ser det ut for deg som jeg følger med, men egentlig planlegger jeg sommerferien om 3 år.

Skal du dra ADHD-kortet så gjør jeg det også -og det er veldig vanskelig for oss som klarer å følge sosiale normer å ha slike som dere (strikkere) i møter og på kurs. Du av alle burde vite hvor lett man blir distrahert. Jeg syntes det er oppriktig egoistisk tankegang på «dere» som sitter slik (og strikker). I tillegg så ser det utrolig uprofesjonellt ut.

Skaff deg heller en lydløs fikleleke du kan sitte med under pulten. 

Anonymkode: db91e...a05

• Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er respektløst. Og den klirringen fra pinnene er seriøst irriterende. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...