Gå til innhold

Trenger råd, forlate mannen?💔

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger noen råd😢

Jeg har tenkt på det lenge, har så lyst å gå fra min mann. 

Har blitt i forholdet pga barna, de er mellom 7-12år.

Kjenner på meg at jeg er ferdig i dette forholdet og det har jeg vært lenge.

Grunnen til at jeg har blitt værende er at jeg er redd han vil kreve 50/50 for barna, og det vil skade de.

Han er veldig kontrollerende, skriker til barna (og meg), har ingen problem å ta tak i barna, for det mener han må til, alle barna har sagt de er redd han når han blir sint, veldig nedlatende i måten han er på, dette har ødelagt meg psykisk i måten han snakker på.

Dette er grunnen til at jeg enda ikke har gått, er så redd for at det vil skade barna at han skal ha de 1 uke og hvordan de vil ha det da. 

I alle år er det jeg som har gjort ALT med barna, lekser, få de på skole/bhg, treninger, kamper, foreldre samtaler/møter, sykdom.. han deltar ikke på noe av det. Tror ikke noen av lærerne til barna har møtt han engang.

Han tjener det dobbelte av meg, så jeg vil også slite økonomisk av å gå.

Sååå, er det noen som har blitt værende i et sånt forhold for å skjerme barna? 💔

Anonymkode: 11f2d...cb5

• Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror du han vil ha 50/50 når du har gjort alt da? Er han klar for ansvaret? 

Anonymkode: 1b2a9...c61

Gjest Blåmonster
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Noen menn vil det for å slippe barnebidrag 

AnonymBruker
Skrevet

Tror han vil velge det for å vise makt, og unngå bidrag ja..

ts

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Blåmonster skrev (44 minutter siden):

Noen menn vil det for å slippe barnebidrag 

Hvis han tjener det dobbelte så slipper han mest sannsynlig ikke unna. 

AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med krisesenteret! De har masse erfaring med din problemstilling❤️

Anonymkode: 9c4a9...42f

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Isåfall tar du alt av bidrag gjennom nav selv om det er 50/50 og deler på utgifter til hvert eneste utstyr/ klær. 

Anonymkode: ad43b...43a

Gjest Blåmonster
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvis han tjener det dobbelte så slipper han mest sannsynlig ikke unna. 

True, men slipper billigere unna, han har jo ungene sine halve tiden. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han kan kreve det uansett. TS må evt gå rettens vei om han er uenig. ENESTE utvei.

Anonymkode: 76c16...675

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

ts

Du må rett og slett bare bli for barnas beste ( da vet du hva som skjer i hjemmet), eller ta opp kampen for deres alles beste . Forberedt deg på at han vil kreve 50%,men bidrag må han uansett betale når han tjener mye mer enn deg om NAV regner det ut.

Er du bekymret over at han ikke makter eller er stabil nok ha barna må du kontakte ADV. Ta det rettens vei. Eneste måten han kan kun bli helgepappa om han selv krever 50%.

Anonymkode: 76c16...675

Gjest lavmålet
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han er veldig kontrollerende, skriker til barna (og meg), har ingen problem å ta tak i barna, for det mener han må til, alle barna har sagt de er redd han når han blir sint

Mitt beste råd er å ta kontakt med krisesenter og komme deg ut av dette.

AnonymBruker
Skrevet

Du må dokumentere. Ta opp når han holder på. Det blir ord mot ord etterpå. Da trenger du bevis. Krisesenter er lurt for råd. Det er ikke bedre å bli men bli lenge nok til at du får lagt en god plan. Spart penger. Få deg noen støttespillere. Finn et sted og bo. Skaff bevis. Du bør dra med ungene når han ikke er hjemme. Snakk med familie, venner og krisesenter så alt er klart til du drar.

Han har ikke rett på 50-50 men om han krever det som du ser må du ha mer enn ditt ord på hva som har skjedd slik at de får være hos deg.

Anonymkode: 158ee...2c8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen automatisk rett til 50/50. Dere må bli enige, eller gå til retten. Du bør kontakte advokat for å få riktige råd, for her kan du ikke stole på at vi vet hva vi snakker om.

Anonymkode: 1c8d6...5d8

AnonymBruker
Skrevet

Huff, dette høres ut som slik mitt liv var. Jeg har kommet meg ut av forholdet nå, men det er et helvete på grunn av all uenighet mellom oss. Jeg angrer skikkelig på at jeg ikke kontaktet krisesenter for mange år siden. Jeg anbefaler deg å gjøre det. Du kan være anonym når du ringer de. Be om råd til hva du skal gjøre. I verste fall kan du ta med deg barna og reise til er krisesenter og bo der. Som en som har levd i noe lignende selv, så kan jeg bare si at det kommer ikke til å bli bedre. Og om barna sier til deg at de er redd for han, så må du faktisk ta ansvar og beskytte de. Det er din jobb! Vær så snill og ring et krisesenter, for barnas skyld! 

Anonymkode: cf87d...e71

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg leser slikt blir jeg provosert.  Jeg vokste opp som dine barn ts. Så ut til at jeg skulle klare meg fint men som voksen innhentet barndommen meg. Barna dine kommer til å bli ødelagt,  nesten garantert.  Eldste er det allerede for sent å hjelpe, yngste har kanskje en sjanse.  

Håper virkelig barnevernet tar fra dere Barna om du ikke går fra han. Du har all kontakt med skole og Barna har nok lært av deg og normalisere og dysse ned hva som skjer hjemme. Alt ville kommet bedre frem om dere bodde fra hverandre.  Nå maskeres det ubevisst hvordan Barna egentlig har det. 

Har du gutter kan du jo tenke på hvordan de blir å snakke og oppføre seg mot sine kommende koner. 

Har du døtre kan du jo tenke at sannsynligheten er stor for at de finner en mann som behandler de som deres far behandler deg. 

Få ungene bort nå. Ikke vent. Ta tak i ting nå 

Anonymkode: 5d18c...7b9

AnonymBruker
Skrevet

Synes da han kan ha barna 50/50, også hvis barna viser misnøye kan du ta det videre for mekling og ha dem hver uke og han annen hver helg.

Blir feil å ta fra dem tiden med far.

Men selvfølgelig er han psykisk voldelig som det høres ut som du beskriver må du gå til mekling med en gang du går også fortelle advokat hva du har opplevd.

Ikke vær i et forhold du ikke vil være i, ikke rettferdig for barna.

Anonymkode: 88f66...1c3

AnonymBruker
Skrevet

Viss han tjener dobbelt så mye, må han betale barnebidrag uansett. Og det er nok ikke sikkert han orker å ha 50% når han har prøvd det etter en stund. 
en felle mødre går i, det er å hjelpe faren i de ukene de er der, så aldri gjør tjenester for far i «pappaukene»

Anonymkode: 7db13...14a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.4.2024 den 22.46):

Når jeg leser slikt blir jeg provosert.  Jeg vokste opp som dine barn ts. Så ut til at jeg skulle klare meg fint men som voksen innhentet barndommen meg. Barna dine kommer til å bli ødelagt,  nesten garantert.  Eldste er det allerede for sent å hjelpe, yngste har kanskje en sjanse.  

Håper virkelig barnevernet tar fra dere Barna om du ikke går fra han. Du har all kontakt med skole og Barna har nok lært av deg og normalisere og dysse ned hva som skjer hjemme. Alt ville kommet bedre frem om dere bodde fra hverandre.  Nå maskeres det ubevisst hvordan Barna egentlig har det. 

Har du gutter kan du jo tenke på hvordan de blir å snakke og oppføre seg mot sine kommende koner. 

Har du døtre kan du jo tenke at sannsynligheten er stor for at de finner en mann som behandler de som deres far behandler deg. 

Få ungene bort nå. Ikke vent. Ta tak i ting nå 

Anonymkode: 5d18c...7b9

Og jeg blir provosert av folk som dømmer andre som er i en vanskelig situasjon. TS blir ikke i forholdet fordi hun har en intresse av å dysse ned det som skjer. Hun er oppriktig redd for hva som skjer hvis han går for 50/50. Og det er en helt legitim bekymring. Å forespeile henne at alt er i orden bare hun drar er uansvarlig. Hun har ikke krav på å ha barna mesteparten av tiden. Og hvis hun ikke kan bevise hvordan han holder på blir det sannsynligvis ikke lagt vekt på heller i en barnefordelingssak. I tillegg kommer det at han har bedre råd og kan hyre mer juridisk hjelp. I verste fall får han hovedomsorgen.

Jeg er lei for at du hadde en vanskelig barndom, men det gir deg ingen rett til å tråkke på andre.

Anonymkode: e1fc1...1a2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.4.2024 den 18.15):

ts

Han unngår ikke bidrag, det fordeles etter samværsprosent men også inntekt. 

Anonymkode: ee8f2...0c9

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har ikke lest TS sin post, men jeg vet at når ei kvinne på Kvinneguiden lurer på om gå fra mannen er riktig er alltid svaret JA!

Anonymkode: 73033...ae1

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...