AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #1 Del Skrevet 7. april 2024 På skattemeldingen sto huset vårt oppført med en verdi på nesten 9 mill. Det er altfor mye, så jeg rettet den til noe mer realistiske 6,4 mill, som vi fikk som verdivurdering i fjor våres. Vil det utgjøre noen forskjell på hvor mye jeg får igjen tro? Anonymkode: d9235...6ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #2 Del Skrevet 7. april 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: På skattemeldingen sto huset vårt oppført med en verdi på nesten 9 mill. Det er altfor mye, så jeg rettet den til noe mer realistiske 6,4 mill, som vi fikk som verdivurdering i fjor våres. Vil det utgjøre noen forskjell på hvor mye jeg får igjen tro? Anonymkode: d9235...6ce Dersom du betaler formueskatt: Ja Derso du ikke betaler formueskatt: Nei Anonymkode: e4e85...45f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #3 Del Skrevet 7. april 2024 Ikke hvis du ikke betaler formueskatt. Og helt ærlig, om du må stille dette spørsmålet på KG så tviler jeg på at du gjør det 😅 Anonymkode: badea...239 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #4 Del Skrevet 7. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke hvis du ikke betaler formueskatt. Og helt ærlig, om du må stille dette spørsmålet på KG så tviler jeg på at du gjør det 😅 Anonymkode: badea...239 Ah, jeg skjønner. Så hvis jeg ikke har stålkontroll på alle punktene i skattemeldingen, er jeg dum. Takk for oppklaringen. Anonymkode: d9235...6ce 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #5 Del Skrevet 7. april 2024 Er det «vits» i å forandre på det når staten har satt verdien 200.000 høyere enn hva megler har satt prisantydning? Betaler eiendomskatt? Anonymkode: 9c5a4...636 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #6 Del Skrevet 7. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ah, jeg skjønner. Så hvis jeg ikke har stålkontroll på alle punktene i skattemeldingen, er jeg dum. Takk for oppklaringen. Anonymkode: d9235...6ce Har ikke skrevet noen plass at du er dum, der er det du som skriver. Det kan godt hende du er det, hvem vet. Men, hvis du hadde betalt eiendomsskatt så hadde du hatt betydelige verdier og vært klar over det og mest sannsynlig tatt deg bryet med å sette deg inn i skattemeldingen fra andre kilder enn KG 😉 Anonymkode: badea...239 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HelgeK Skrevet 7. april 2024 #7 Del Skrevet 7. april 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Er det «vits» i å forandre på det når staten har satt verdien 200.000 høyere enn hva megler har satt prisantydning? Betaler eiendomskatt? Anonymkode: 9c5a4...636 Det utgjør et par tusen kr om du betaler formuesskatt. Om det påvirker eiendomsskatten kommer an på om kommunen følger verdien fra selvangivelsen, eller bruker egen verdivurdering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #8 Del Skrevet 7. april 2024 Uansett lurt å legge inn rett verdi selv om det ikke påvirker skatten nå. Fra hva jeg har forstått vil det beløpet da legges til grunn i 5 år med en automatisk årlig justering. Endret livssituasjon i løpet av de neste 5 årene kan føre til at dere må betale formueskatt, og da slipper dere å betale for en ny verdivurdering hvis dere ligger inne med rett beløp. Men mener verdivurderingen må være fra 1. juli eller senere for at det skal være gyldig. Anonymkode: a272f...309 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #9 Del Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ah, jeg skjønner. Så hvis jeg ikke har stålkontroll på alle punktene i skattemeldingen, er jeg dum. Takk for oppklaringen. Anonymkode: d9235...6ce Det kan være lurt å lese veilederen som finnes på Skatteetaten.no Anonymkode: 74453...5fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #10 Del Skrevet 8. april 2024 Hvis dette var ift beregning av formueskatt gjelder følgende for boligen du bor i: Formuesverdien for primærbolig er 25 prosent av boligens verdi opp til 10 millioner kroner, og deretter 70 prosent av det som overstiger 10 millioner kroner. Anonymkode: 67d44...0bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 8. april 2024 #11 Del Skrevet 8. april 2024 12 hours ago, AnonymBruker said: Har ikke skrevet noen plass at du er dum, der er det du som skriver. Det kan godt hende du er det, hvem vet. Men, hvis du hadde betalt eiendomsskatt så hadde du hatt betydelige verdier og vært klar over det og mest sannsynlig tatt deg bryet med å sette deg inn i skattemeldingen fra andre kilder enn KG 😉 Anonymkode: badea...239 Det er mange kommuner som har eiendomsskatt med null fradrag, så i teorien kan man eie et dukkehus og betale kommunal eiendomsskatt. Formueskatt er noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #12 Del Skrevet 8. april 2024 newman01 skrev (10 timer siden): Det er mange kommuner som har eiendomsskatt med null fradrag, så i teorien kan man eie et dukkehus og betale kommunal eiendomsskatt. Formueskatt er noe annet. Jeg skrev åpenbart feil. Formueskatt er riktig. Takk for korrigering! Anonymkode: badea...239 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå