Tradegy Skrevet 7. april 2024 #1 Skrevet 7. april 2024 En ergoterapeut kommer hjem til meg og skal se hva som kan tilrettelegges. Jeg har mye smerteproblematikk, men er lite medikamenter jeg kan ta, da jeg står på blodfortynnende. Noen som aner hva som finnes i typ hjelpemiddel-verdenen? Noen med erfaring?
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #2 Skrevet 7. april 2024 Tradegy skrev (26 minutter siden): En ergoterapeut kommer hjem til meg og skal se hva som kan tilrettelegges. Jeg har mye smerteproblematikk, men er lite medikamenter jeg kan ta, da jeg står på blodfortynnende. Noen som aner hva som finnes i typ hjelpemiddel-verdenen? Noen med erfaring? Du kan se på https://finnhjelpemiddel.nav.no så ser du hvilke hjelpemidler som er på avtale med NAV. Det finnes en hel haug av hjelpemidler, men det viktigste er jo at du selv og ergoterapeuten kartlegger og finner ut hva som kan bidra til at du får mindre smerter eller kan delta mer aktivt i eget liv. Får du vondt av å stå mye, kan f.eks en arb.stol på kjøkkenet bidra til å gjøre matlaging enklere. Bruker du mye energi på å dusje kan en dusjkrakk være en god løsning osv… Hilsen ergoterapeut Anonymkode: 356ad...fbc 1
Tradegy Skrevet 7. april 2024 Forfatter #3 Skrevet 7. april 2024 11 minutter siden, AnonymBruker said: Du kan se på https://finnhjelpemiddel.nav.no så ser du hvilke hjelpemidler som er på avtale med NAV. Det finnes en hel haug av hjelpemidler, men det viktigste er jo at du selv og ergoterapeuten kartlegger og finner ut hva som kan bidra til at du får mindre smerter eller kan delta mer aktivt i eget liv. Får du vondt av å stå mye, kan f.eks en arb.stol på kjøkkenet bidra til å gjøre matlaging enklere. Bruker du mye energi på å dusje kan en dusjkrakk være en god løsning osv… Hilsen ergoterapeut Anonymkode: 356ad...fbc Tusen takk for svar! ❤️
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #4 Skrevet 7. april 2024 Hva trenger du hjelp til da? Det finnes jo hjelpemidler for ekstremt mye, så da er det greit å ha en liten pil i riktig retning. Er det hygiene? Er det tilrettelegging på kjøkkenet? Tilrettelegging på badet? Tilrettelegging i hvile/sovesituasjoner? Ganghjelpemidler? Anonymkode: 87d37...5c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå