AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #1 Skrevet 7. april 2024 Vi er førstegangskjøpere og har kjøpt en leilighet i 1 etg. Terassen er bakkeplan og ikke inngjerdet (betong) med plen rundt betongen. Hvordan vet vi om dette kan inndeles til vår plen? Eller om hele plenen er fellesareal og ikke kan deles til vår del. sikkert mange som syntes dette er et rart spm men 😂 Anonymkode: e8ead...88e
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #2 Skrevet 7. april 2024 Spurte dere ikke om dette i salgsprosessen? Hadde vært et viktig punkt for meg… Anonymkode: 2f4d0...1b0 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #3 Skrevet 7. april 2024 Vi har rekkehus(kjedet enebolig) som sameie, så blir jo annerledes når ikke alle leiligheter er på bakkeplan. Hos oss har vi et kart med oversikt over hva som disponeres av den enkelte og hva som er felles. Hør med styret 😊 Anonymkode: 50873...50b 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #4 Skrevet 7. april 2024 Seeiendom. der ser du hva som tilhører dere. Anonymkode: 358d1...905
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #5 Skrevet 7. april 2024 Det skal være spesifisert i vedtekter eller husordenregler om førsteetasje har eksklusiv bruksrett på grøntarealer. Hvis det er en del som tilhører leiligheten så skal det komme frem i arealplaner. Anonymkode: 7f9d7...855 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #6 Skrevet 7. april 2024 I veldig mange borettslag og sameier er det kun selve terrassen som tilhører leiligheten og resten er fellesareal. Hvordan det er hos dere, må du sjekke med styret. Hvorfor avklart dere ikke dette med megler før dere kjøpte? Anonymkode: 4ab6b...288 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #7 Skrevet 7. april 2024 Det koster masse for utbygger å seksjonere ut hagene, så stort sett er hagene fellesområde. De fleste legger imidlertid til grunn at hagen foran og/eller bak huset er privat, og de fleste beplanter og bebygger hagen deretter. Det ville jeg også gjort. Anonymkode: 6b5c6...5c2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #8 Skrevet 7. april 2024 Det står vel i vedtektene, tenker jeg. Eventuelt hør med styret. Anonymkode: d1f01...4dc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå