AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #21 Skrevet 7. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Når du lar ungen amme så ofte vil du få økedager hele tida. Dette skjer også hvis du pumper mye og/eller ofte Anonymkode: 8f300...67d Tull! Ikke spre slik feilinformasjon Anonymkode: ee803...94d 5
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #22 Skrevet 7. april 2024 Snakk med ammehjelpen - de har gode råd for alt. Men uansett vanlig at det både tar lang tid og er slitsomt de første ukene. Som flere her sier endret det seg veldig med mine etter 2-3 mnd. Og mitt inntrykk er at flaske er vel så stress med sterilisering og å varme vann osv osv. Stå på❤️ Anonymkode: bf6f0...cb7 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #23 Skrevet 7. april 2024 Nei, det blir ikke alltid bedre. Det er helt ok å gi opp ammingen når det er så mye styr. Morsmelkerstatning er bra det også! Anonymkode: 46dc7...30d 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #24 Skrevet 7. april 2024 43 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, det blir ikke alltid bedre. Det er helt ok å gi opp ammingen når det er så mye styr. Morsmelkerstatning er bra det også! Anonymkode: 46dc7...30d Dette er også viktig. Selv om du snakker med andre, søker råd hos Ammehjelpen og alt - det er lov å gi seg. Du skal ikke føle du må være flink og stå i det for noen. Dette bestemmer du helt selv. Og du er like god mamma uansett! Anonymkode: 4aee4...162 4
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #25 Skrevet 8. april 2024 Hos meg ble det en helt annen ammereise når baby ble sterkere i nakke og kunne finne puppen bedre selv. Mener å huske jeg synes ting snudde litt rundt 8 uker. Før det synes jeg det var mye styr, men ikke like mye styr som jeg synes flaske ville vært så holdt heldigvis ut. Anonymkode: 24df7...e7d 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #26 Skrevet 8. april 2024 Det er lov å gi seg. Mme er også bra og babyen din har fått den første morsmelken som er den viktigste. Men jeg vil bare si en ting til alle som tror at flaske er kjempeenkelt: Det er det absolutt ikke! Du må alltid planlegge hvis du skal ut, vasking og sterilisering av flasker er stress, og tro meg, du kommer til å stå der midt på natta med en hylende unge og innse at du har glemt å vaske og sterilisere flasker. Følelsen av å legge fra deg ditt hylgråtende barn for å lage melk er forferdelig og mange ganger vil du heller ikke kunne trøste barnet ditt fordi hen var egentlig ikke sulten, men trengte tryggheten puppen gir. Mme ga også mageknip frem til 3 mnd alder, noe morsmelk ikke gjorde. I tillegg er det dyrt og du må kaste veldig mye melk fordi måltidene er helt uforutsigbare. Slik var det hvertfall for oss. Hva som er det rette for dere vet bare dere. Det høres ganske tøft ut å amme også. Ville bare nyansere litt fordi jeg har møtt på flere helammende mødre som tror at flaskemating er mye enklere. Anonymkode: d137a...4b2 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #27 Skrevet 8. april 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er lov å gi seg. Mme er også bra og babyen din har fått den første morsmelken som er den viktigste. Men jeg vil bare si en ting til alle som tror at flaske er kjempeenkelt: Det er det absolutt ikke! Du må alltid planlegge hvis du skal ut, vasking og sterilisering av flasker er stress, og tro meg, du kommer til å stå der midt på natta med en hylende unge og innse at du har glemt å vaske og sterilisere flasker. Følelsen av å legge fra deg ditt hylgråtende barn for å lage melk er forferdelig og mange ganger vil du heller ikke kunne trøste barnet ditt fordi hen var egentlig ikke sulten, men trengte tryggheten puppen gir. Mme ga også mageknip frem til 3 mnd alder, noe morsmelk ikke gjorde. I tillegg er det dyrt og du må kaste veldig mye melk fordi måltidene er helt uforutsigbare. Slik var det hvertfall for oss. Hva som er det rette for dere vet bare dere. Det høres ganske tøft ut å amme også. Ville bare nyansere litt fordi jeg har møtt på flere helammende mødre som tror at flaskemating er mye enklere. Anonymkode: d137a...4b2 Jeg vil bare kommentere på denne. For jeg syns det er litt spesielt å si, og det skaper nettopp skam og dårlige følelser til de som velger eller ikke kan amme. Det er mer enn nok med trøst i form av nærheten en baby trenger, ikke nødvendigvis selve puppen. Kanskje du følte at du ikke klarte å trøste din baby og tilla det at det var fordi du ikke slang puppen i munnen på den, men i mange tilfeller var det kanskje bare en promp hvor ingenting kunne hjulpet. Hverken pupp, smokk eller nærhet. Anonymkode: 4aee4...162 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #28 Skrevet 8. april 2024 En ting er jo om alt blir en kamp og det går på helsa løs, men at man synes det er litt styrete og ikke like koselig som man trodde synes jeg er en dårlig grunn for å kutte ut ammingen så tidlig som ved 6 uker. Dere er jo fortsatt i innkjøringsfasen. Anonymkode: 24df7...e7d
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #29 Skrevet 8. april 2024 Det blir bedre! Jeg slet veldig med ammingen med førstemann, og hadde aldri ammet om det ikke var for en nydelig barnepleier på sykehuset som så meg og foreslo at vi skulle bruke ammeskjold. Det brukte vi ved alle amminger de første seks ukene, og så begynte vi å vende av. Først på de ammingene på dagtid hvor han (og jeg) var mest stabile i form og humør, og så på flere og flere til vi var avvent etter ca ti uker. Endte opp med å amme ham i 16 måneder, men da han var nyfødt var jeg stolt for hver amming vi klarte. Be om hjelp hos Ammehjelpen eller helsestasjonen. Forsøk å finne ut hvor feilen ligger. Og finner dere ikke ut av det, så er det bedre å bruke mme enn å slite seg ut. Du er en fantastisk mamma uansett! Heia deg! 💪❤️ (Med nr to var ammingen plug and play allerede på fødestua. Det var verdt å kjempe for - for meg) Anonymkode: 98e17...ebd 2 1
Petra200 Skrevet 9. april 2024 #30 Skrevet 9. april 2024 Baby er 11 uker og nå går det som en lek! 5-10 minutter så er hun ferdigspilt og det er ingen kaving (med mindre hun våkner fra typ 4 timer lang lur og er helt desperat sulten 😅) 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #31 Skrevet 9. april 2024 Petra200 skrev (9 timer siden): Baby er 11 uker og nå går det som en lek! 5-10 minutter så er hun ferdigspilt og det er ingen kaving (med mindre hun våkner fra typ 4 timer lang lur og er helt desperat sulten 😅) Var det lignende sånn jeg beskriver i HI for deg i starten? Håper det snart blir bra her og😔 Anonymkode: 97fcc...94c
Petra200 Skrevet 9. april 2024 #32 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Var det lignende sånn jeg beskriver i HI for deg i starten? Håper det snart blir bra her og😔 Anonymkode: 97fcc...94c Det var hvertfall mye kaving og uro som gjorde meg stressa og sliten .. 1
Lukia Skrevet 9. april 2024 #33 Skrevet 9. april 2024 Har du sjekket tungebåndet? Det er En fin gruppe på Facebook med info om tungebånd😊 da kaver de ofte ved brystet. Min hadde stramt bakre tungebånd og klarte ikke gape høyt nok. Hadde i tillegg låsninger i nakken etter fødsel med vakuum. Ble gradvis mme på oss etter 4 slitsomme måneder med amming. Lykke til 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #34 Skrevet 10. april 2024 Det blir bedre, det er min erfaring også! Men er 9 mnd nå og ammer fortsatt mye (i tillegg til gradvis økende fast føde). Fra ca 3 mnd ble det lettere og baby spiste mer effektivt. Ca 5 min. Veldig lettvint og veldig glad for at jeg ikke ga opp! (Var nummeret før) Anonymkode: 87307...6a5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå