Gå til innhold

Valg av superwide-skjerm til hjemmekontor (og litt spill)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Vurderer å kjøpe en ekstern skjerm. 
Den skal primært brukes til hjemmekontorbruk/dokumentbehandling, men innimellom også til (enkel) bildebehandling -typ lage fotobok.

I tillegg ønsker jeg at den skal være brukbar til spilling, men dette blir ikke den primære bruken (spiller ikke på PC for tiden, men fint å ha muligheten).

34-tommer virker som en fin størrelse.

Når jeg ser på skjermer, så kategoriseres gaming-skjermene for seg selv, typisk skjermer med lav responstid. Jeg ønsker en skjerm som kan fungere som «to skjermer ved siden av hverandre», -støtter alle slike superwide-skjermer dette?

I tillegg er det fint om skjermen til dels kan fungere som dock/hub (f eks ucb c-strøm ut), men ikke et absolutt krav.

Ser for meg å bruke ca 5000,-

Hvordan navigerer jeg i dette landskapet?

Anonymkode: f7cae...659

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Jeg kjøpte 49 tommer med 240 Hz. 

Har koblet opp med en kabel og funker som en skjerm men kan også koble til som to. 

Litt kjipt med skjermdeling og noen spill virker veldig dårlig på så stor skjerm. Nesten som bildet er litt utenfor skjermomrpdet. Knapper forsvinner etc.

Anonymkode: 127a9...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg kjøpte 49 tommer med 240 Hz. 

Har koblet opp med en kabel og funker som en skjerm men kan også koble til som to. 

Litt kjipt med skjermdeling og noen spill virker veldig dårlig på så stor skjerm. Nesten som bildet er litt utenfor skjermomrpdet. Knapper forsvinner etc.

Anonymkode: 127a9...3b3

De fleste spill støtter ultrawide men det er ikke alltid automatikk i at spillet velger riktig oppløsning og fullskjerm, gå inn på innstillingene i spillet og sjekk at det er riktig.

En annen ting er at du må sjekke innstillingene i Windows eller helst i skjermdriveren, veldig ofte så er det nødvendig å sette opp oppløsning og Hz manuelt.

Anonymkode: 2cb8f...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...