AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #1 Del Skrevet 7. april 2024 Kvinner har uten tvil mer makt på kjønnsmarkedet enn menn i dag. Det er lettere for dem å få barn og kjæreste. Siden det er så mange flere menn enn kvinner i Norge (i alle fall utenfor Oslo området). Trekk som er populært på menn er ikke alltid like godt likt på jenter. Så når kvinner får barn med menn med slike trekk, så får jentungene disse trekkene og. Når kvinner får økt makt på partnermarkedet er det naturlig å tenke seg at trekkene som er populært på menn blir ført videre i økt grad. Slik at den neste generasjonen blir mye mindre pene enn mødrene deres. Før ville gjerne menn med trekk som er pene på kvinner oftere få barn, slik at døtrene gjerne ble født svært attraktive. Slik er det ofte i slekter. Enten er døtrene attraktive eller sønnene. Sjeldent begge deler. Jeg synes kvinner i dag velger ekstremt dårlig. Døtrene deres blir mye mindre attraktive enn dem selv. Skjønnheten deres forvinner, kanskje for altid. Har dere merket dette også? Den oppvoksende generasjonen jenter er mye mindre attraktive i gjennomsnitt? Anonymkode: cb9f3...fff 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 Populært innlegg #2 Del Skrevet 7. april 2024 Helt ærlig så syns jeg dette innlegget var skikkelig creepy og ukomfortabelt å lese. Så ekkelt fokus på unge jenters utseende, ekkelt, gir meg dårlig magefølelse. Anonymkode: e83c4...3bb 21 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #3 Del Skrevet 7. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Helt ærlig så syns jeg dette innlegget var skikkelig creepy og ukomfortabelt å lese. Så ekkelt fokus på unge jenters utseende, ekkelt, gir meg dårlig magefølelse. Anonymkode: e83c4...3bb Så det er altså ikke lov å snakke om unge kvinners utseende? Anonymkode: cb9f3...fff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 7. april 2024 #4 Del Skrevet 7. april 2024 Ansiktstrekk?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #5 Del Skrevet 7. april 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Så det er altså ikke lov å snakke om unge kvinners utseende? Anonymkode: cb9f3...fff Det står faktisk ikke nevnt med et eneste ord i innlegget du siterte. Forsøker du bokstavelig å gjøre deg selv undertrykt? Anonymkode: 4fccc...9da 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #6 Del Skrevet 7. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så det er altså ikke lov å snakke om unge kvinners utseende? Anonymkode: cb9f3...fff Er du en voksen person så er det et ekstremt merkelig fokus å ha ja, spesielt med uttrykk som "jentunger":. Anonymkode: e83c4...3bb 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #7 Del Skrevet 7. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er du en voksen person så er det et ekstremt merkelig fokus å ha ja, spesielt med uttrykk som "jentunger":. Anonymkode: e83c4...3bb Det er jeg helt uenig i. Jeg har bare lyst å diskutere noe jeg har observert. Klar jeg må bruke ordet jentunger, siden jeg må spesifisere kjønnet på barnet som blir født. En kan jo ikke forutse hvor pen jenta blir som voksen, ellers i teksten mente jeg kvinner 18+. Anonymkode: cb9f3...fff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #8 Del Skrevet 7. april 2024 svartkatt skrev (7 minutter siden): Ansiktstrekk?? Hele pakka. Anonymkode: cb9f3...fff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 7. april 2024 #9 Del Skrevet 7. april 2024 Så masse dumt pjatt om å føde attraktive jentunger. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #10 Del Skrevet 7. april 2024 Skjønnhetsidealer utvikler seg stadig. Det vi ser på som vakre trekk nå vil ikke være det samme som våre barnebarn annser som like vakre trekk. Klassisk vakre mennesker er stort sett bare varianter av symmetri der man ikke nødvendigvis har samme balanse mellom ansiktstrekkene hele veien. Store munner, små munner, rette neser, oppstopperneser, store øyne, små øyne og så videre varier fra generasjon til generasjon. Anonymkode: 4471f...3c7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #11 Del Skrevet 7. april 2024 (endret) Jeg møter også mange pene jenter på jobb, på fritidsaktivitet og hjemme når datteren min har besøk. Anonymkode: 21993...20c Fjernet sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. Endret 8. april 2024 av Perelandra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trek Skrevet 7. april 2024 #12 Del Skrevet 7. april 2024 Tja.. om vi først skal kjøre tanke eksperimenter på steroider så vil jeg heller påstå at man blir stadig mer attraktive. Dette på grunn av at attraktive mennesker finner hverandre og formerer seg, mens de minst attraktive ikke får formere seg… Det er selvsagt bare tøv det også.. for som vi ser i verden rundt oss er det alskens folk og fe som får barn. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #13 Del Skrevet 7. april 2024 Kvinner i Norge trenger ikke være attraktive. De fleste har gode utdannelser og greier seg helt fint uten en mann. Menn trenger kvinner for å leve lenger og ha lykkeligere liv. Kvinner lever lenger og er lykkeligere uten menn. https://tara.no/livsstil/sex-samliv/menn-som-gifter-seg-med-intelligente-kvinner-lever-lengre https://www.nettavisen.no/livsstil/ny-studie-kvinner-er-lykkeligere-uten-barn-eller-ektemann/s/12-95-3423689780 Anonymkode: 5665c...690 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #14 Del Skrevet 7. april 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Kvinner har uten tvil mer makt på kjønnsmarkedet enn menn i dag. Det er lettere for dem å få barn og kjæreste. Siden det er så mange flere menn enn kvinner i Norge (i alle fall utenfor Oslo området). Trekk som er populært på menn er ikke alltid like godt likt på jenter. Så når kvinner får barn med menn med slike trekk, så får jentungene disse trekkene og. Når kvinner får økt makt på partnermarkedet er det naturlig å tenke seg at trekkene som er populært på menn blir ført videre i økt grad. Slik at den neste generasjonen blir mye mindre pene enn mødrene deres. Før ville gjerne menn med trekk som er pene på kvinner oftere få barn, slik at døtrene gjerne ble født svært attraktive. Slik er det ofte i slekter. Enten er døtrene attraktive eller sønnene. Sjeldent begge deler. Jeg synes kvinner i dag velger ekstremt dårlig. Døtrene deres blir mye mindre attraktive enn dem selv. Skjønnheten deres forvinner, kanskje for altid. Har dere merket dette også? Den oppvoksende generasjonen jenter er mye mindre attraktive i gjennomsnitt? Anonymkode: cb9f3...fff Hvor er det så mange flere menn mener du? Anonymkode: 77c56...00c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #15 Del Skrevet 7. april 2024 Du mener med andre ord at kvinner tidligere i større grad fikk barn med menn med «feminine» ansiktstrekk? Anonymkode: c0e61...b6d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #16 Del Skrevet 7. april 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kvinner har uten tvil mer makt på kjønnsmarkedet enn menn i dag. Det er lettere for dem å få barn og kjæreste. Siden det er så mange flere menn enn kvinner i Norge (i alle fall utenfor Oslo området). Trekk som er populært på menn er ikke alltid like godt likt på jenter. Så når kvinner får barn med menn med slike trekk, så får jentungene disse trekkene og. Når kvinner får økt makt på partnermarkedet er det naturlig å tenke seg at trekkene som er populært på menn blir ført videre i økt grad. Slik at den neste generasjonen blir mye mindre pene enn mødrene deres. Før ville gjerne menn med trekk som er pene på kvinner oftere få barn, slik at døtrene gjerne ble født svært attraktive. Slik er det ofte i slekter. Enten er døtrene attraktive eller sønnene. Sjeldent begge deler. Jeg synes kvinner i dag velger ekstremt dårlig. Døtrene deres blir mye mindre attraktive enn dem selv. Skjønnheten deres forvinner, kanskje for altid. Har dere merket dette også? Den oppvoksende generasjonen jenter er mye mindre attraktive i gjennomsnitt? Anonymkode: cb9f3...fff Hvis f.eks 90% av kvinnene får barn og 5% av mennene får barn så vil det være tyngre seleksjon av menn. Og man kan tenke seg at trekk som føres fra far til sønn vil være mer «konsentrert» rundt kvinnelige preferanser. Etter 100 generasjoner eller mer. Nå er vel mesteparten av arven vår felles, så det som ville skje er at sønner og døtre (i snitt) ville få med seg mye variasjon på morssiden og mindre på farssiden. Jeg mener at noen har forsket på kromosomene våre og funnet bevis på nettopp det, at langt større andel kvinner har fått barn enn menn. Noe som gir mening siden menn kan få mange barn og kvinner bare ganske få. Anonymkode: a8d5e...3f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Etk Skrevet 7. april 2024 #17 Del Skrevet 7. april 2024 Synes det er trist at så mange unge jenter i dag ser så like ut. Ser få som skiller seg ut… både i utseende og i klesveien…. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #18 Del Skrevet 7. april 2024 Symmetriske ansiktstrekk er regnet som attraktivt hos både kvinner og menn. Jeg fikk barn, gutt og jente, med en attraktiv mann. Er vel selv heldig med utseendet også. Begge barn ligner mest på sin far, men jenta er en så absolutt kvinnelig utgave av sin far, og veldig vakker. Alle trekk er betydelig mer feminine hos henne, selv om man godt ser hvem hennes far er. Far har en mye større nese enn hun fikk for eksempel. At kvinner IKKE fikk velge sine partnere er vel heller det som har skapt store problemer for menn nå. Siden kvinner ikke fikk velge selv fikk trekk vi ikke finner attraktive gå videre, istedenfor å dø ut, så nå når vi får velge må menn med trekk kvinner ikke finner attraktive lide for at tidligere menn ikke lot kvinner velge. Anonymkode: f5c58...ed3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #19 Del Skrevet 7. april 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Kvinner i Norge trenger ikke være attraktive. De fleste har gode utdannelser og greier seg helt fint uten en mann. Menn trenger kvinner for å leve lenger og ha lykkeligere liv. Kvinner lever lenger og er lykkeligere uten menn. Anonymkode: 5665c...690 You preach, girl! Fight the power! 👊 Anonymkode: 4fccc...9da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #20 Del Skrevet 7. april 2024 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Symmetriske ansiktstrekk er regnet som attraktivt hos både kvinner og menn. Jeg fikk barn, gutt og jente, med en attraktiv mann. Er vel selv heldig med utseendet også. Begge barn ligner mest på sin far, men jenta er en så absolutt kvinnelig utgave av sin far, og veldig vakker. Alle trekk er betydelig mer feminine hos henne, selv om man godt ser hvem hennes far er. Far har en mye større nese enn hun fikk for eksempel. At kvinner IKKE fikk velge sine partnere er vel heller det som har skapt store problemer for menn nå. Siden kvinner ikke fikk velge selv fikk trekk vi ikke finner attraktive gå videre, istedenfor å dø ut, så nå når vi får velge må menn med trekk kvinner ikke finner attraktive lide for at tidligere menn ikke lot kvinner velge. Anonymkode: f5c58...ed3 Det har vært forskning som tyder på at kvinnelige preferanser ofte er kulturelt betinget. Eksempelvis hårfarge preferanse viser seg å variere basert på hvor kvinnene bor i USA. les her: https://www.google.no/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.ut.edu/uploadedFiles/Academics/CNHS/Health_Sciences_and_Human_Performance/Faculty_Research/Wortham_PosterPresentation2.pdf&ved=2ahUKEwjvjp-oubCFAxV9FBAIHRPMANYQFnoECCUQAQ&usg=AOvVaw09Wuf1bZOGSOhX0NOTn_Fn Et annet eksempel er at øst asiatiske trekk på menn lenge ble sett på som svært uatraktivt. Men etter fenomen som k-pop ol. så endret mye seg. Kultur har null å si for menns preferanser for kvinner og de har i alle fall ikke endret seg de siste 100 årene. Kvinners preferanser virker å endre seg hele tiden. Anonymkode: cb9f3...fff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå