Gå til innhold

Alt av hår og smuss på baderomsgulv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har i flere år hatt bad med svart gulv.  jeg pleide å vaske vasken og doen annenhverdag men gulvene og dusjhjørne tok jeg hver fredag. Vi har hatt vannlekkasje og har i de siste ukene brukt det andre badet i 3 etg som vi til vanlig ikke pleide å bruke. Der har vi hvitt gulv. Og til min store skrekk ser jeg hvor mye hår og smuss vi mister på gulvet daglig. Vi er fra Asia og har sort hårfarge. Sort hår er veldig synlig på hvitt gulv.

Nå tenker jeg at det var feil gjort av oss å vaske gulvene kun en gang i uka. Nå som vi bruker det andre badet med hvitt gulv, vasker jeg gulvene også annenhverdag fordi alt av hår og smuss er veldig synlig. Det som er fint med det midlertidige badet at det er varmekabeler der. Mister vi litt vann på gulvet blir det tørket fort og jeg kan støvsuge. Mens på det sorte gulvet har vi ikke varmekabeler. Der turte jeg ikke å støvsuge med tanke på at det kan ligge noen dråper vann på gulvet her og der spesielt etter at noen av oss har dusja eller når barna har vasket hendene og mister litt vann på gulvet til de rekker håndkle. Og støvsugeren kan suge inn vann.

Hvordan gjør dere det? Mopper dere eller støvsuger dere gulvene på badet?

Anonymkode: b380d...371

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tørrmopp først og så våtmopp pleier å gjøre susen her. 

Anonymkode: 05834...37e

AnonymBruker
Skrevet

Støvsuger hele badet, og vasker gulvet rundt doen to ganger i uken samtidig som jeg vasker badet. 

Resten av badegulvet blir bare støvete og full av hår, ikke så skittent at det trenger å vaskes daglig. Vaskes vel noen ganger i året 

Anonymkode: ce269...763

Skrevet

Her er vi kun to personer, støvsuger ofte, men vasker ikke gulvet oftere en mer en 1 gang i uka. Ingen barn heller. 

Vasker med gulvvaskemaskin som både støvsuger og vasker

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Støvsuger hele badet, og vasker gulvet rundt doen to ganger i uken samtidig som jeg vasker badet. 

Resten av badegulvet blir bare støvete og full av hår, ikke så skittent at det trenger å vaskes daglig. Vaskes vel noen ganger i året 

Anonymkode: ce269...763

Hmmmmmm skrev (2 timer siden):

Her er vi kun to personer, støvsuger ofte, men vasker ikke gulvet oftere en mer en 1 gang i uka. Ingen barn heller. 

Vasker med gulvvaskemaskin som både støvsuger og vasker

Ok

Men hva om når dere grer håret? Plukker dere opp håret som man mister på gulvet? Eller lar dere være igjen til neste gang det blir støvsugd?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ok

Men hva om når dere grer håret? Plukker dere opp håret som man mister på gulvet? Eller lar dere være igjen til neste gang det blir støvsugd?

Mitt hår sitter stort sett igjen i børsten, men det har kanskje med hårtype å gjøre? 

Anonymkode: c1265...cb8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...