Gå til innhold

Ærlighet=dumhet?

Fremhevede innlegg

Gjest Fruktfat
Skrevet
Men hvor mange av dere som er sååååå ærlige har ALLTID betalt tv-lisens? Selv om dere ikke har kjøpt i butikk og dermed blitt "innraportert"?

jeg betaler alltid lisens, selvfølgelig. hadde de kommet på døra her for å sjekke hadde vi uansett ikke klart å gjemme unna tvn.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_forvirret_*
Skrevet
Sorry, men det er ikke å "lure" systemet å f.eks. utnytte de reglene for f.eks. skattefradrag som finnes i forbindelse med selvangivelse.

Det er ikke lureri å sette seg inn i de regler som finnes, og dermed muligens "få" mer enn man ellers ville fått.

Derimot er det å lure systemet og sette opp mer i forbindelse med en forsikringssak.

Det er også svært dårlig gjort å ødelegge andres ting UTEN å si fra eller lignende.

Men hvor mange av dere som er sååååå ærlige har ALLTID betalt tv-lisens? Selv om dere ikke har kjøpt i butikk og dermed blitt "innraportert"?

Her er det ikke snakk om å sette seg inn i lover og regler for å benytte seg mest mulig av sine rettigheter, her er det snakk om å omgå/ta snarveier rundt lover og regler... :)

Og ja, jeg betaler tv-lisensen, i tide til og med.... (det er alt for dyrt å få purring) ;) Om jeg liker det? Nei, like lite som jeg liker å få en rotfylling, men jeg vet at jeg må! :grine:

Skrevet

Jeg har alltid betalt TV-lisensen.

(Jeg har heller aldri smuglet noe, hvis det er neste spørsmål i rekka! ;) )

Skrevet

Flott og se at det er flere enn meg der ute som heller fortrekker å være "dum" enn å få en skikkelig smell om ting blir oppdaget.

En bekjent av meg pleide å skrive på selvangivelsen at han pendlet til og fra jobb hver uke og fikk dermed mer igjen på skatten. Det dumme med det var, en annen bekjent hadde tenkt akkurat det samme, og førte inn adresse til stedet han "egentlig" bor på når han ikke pendler. Det viste seg at de hadde ført opp samme bosted, noe som i og for seg var så merkelig at det bare måtte bli sjekket. De begge endte opp med en baksmell på 50 000kr som de ikke hadde penger til og betale der og da.

Jeg må si at jeg humret litt for meg selv når jeg fikk høre det.

Skrevet
Flott og se at det er flere enn meg der ute som heller fortrekker å være "dum" enn å få en skikkelig smell om ting blir oppdaget.

En bekjent av meg pleide å skrive på selvangivelsen at han pendlet til og fra jobb hver uke og fikk dermed mer igjen på skatten. Det dumme med det var, en annen bekjent hadde tenkt akkurat det samme, og førte inn adresse til stedet han "egentlig" bor på når han ikke pendler. Det viste seg at de hadde ført opp samme bosted, noe som i og for seg var så merkelig at det bare måtte bli sjekket. De begge endte opp med en baksmell på 50 000kr som de ikke hadde penger til og betale der og da.

Jeg må si at jeg humret litt for meg selv når jeg fikk høre det.

:ler: Til pass for dem....

Og bare så det er sagt så kan man bli sjekket i 10 år etter levert selvangivelse, så en dag kan sjokket komme uansett om man slipper unna det året man legger på eller trekker fra litt ekstra ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...