Rosalilje84 Skrevet 7. april 2024 #21 Del Skrevet 7. april 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Med mindre du trener på veldig høyt nivå (noe du ikke har tid til) så vil ikke trening påvirke vekttap. Økt muskelmasse vil gjøre at du forbrenner mer kalorier av å bare eksistere. Så roing vil være mer nyttig enn korte løpeturer på sikt. For vektnedgang er trening 10% og kosthold 90%. Trening kan gi motivasjon til å spise sunnere. Det gjør også kroppen sterkere og gir mer energi. Så trening er absolutt verdt å gjøre, spesielt styrketrening for kvinner (mtp osteporose når man nærmer seg overgangsalder). Men trening er IKKE førstevalget når det kommer til vekttap. Da er det mest enkle alternativet ofte det beste; faste. Anonymkode: d6da6...00c Det er bare tull. Faste for oss som har veldig lav forbrenning, er bare unødvendig pining. Man funker ikke i jobb og hverdag når man nesten besvimer av sult. Selvfølgelig er trening et godt valg, og mye mer morsomt enn å sulte seg halvt i hjel. For mange av oss vil hard trening kutte matlyst en periode etter treningen. Jeg blir kvalm etter en god økt med svømming eller jogging, og har ikke lyst på mat på flere timer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 7. april 2024 #22 Del Skrevet 7. april 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): For min del fungerer trening bra, men det er en langsom metode. Det egner seg ikke til å gå ned 20 kg. Å trene bort noen få kg går greit. Det fungerer fordi jeg synes det føles bedre å svi av 1000 kcal på en skitur enn å bare ikke spise. Det finnes ikke noe bra med å være passiv sur og sulten. Anonymkode: 3d42d...f78 Nettopp! Jeg tror at det er derfor mange sprekker. De blir mast på av omgivelsene om å gå ned i vekt fort, sulter seg eller dytter i seg mat de ikke liker, og er bare sultne og miserable. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #23 Del Skrevet 7. april 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Så man må spise på et tidspunkt altså. Og poenget mitt er fortsatt at faste ikke hjelper om man ikke passer på hva man putter i munnen. Anonymkode: 8ab88...608 Ja, når fasten er ferdig spiser man selvfølgelig. Da gjelder det å ikke overspise. Anonymkode: e0948...bd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #24 Del Skrevet 7. april 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Kutt ut sukker og junk. Dressinger og sauser med mye kalorier, loff og hvitt brød som ikke gir næring. Anonymkode: 27e78...f13 Riktig ! + kutt ut hvit ris, kan sammenlignes med hvitt bød. Bruk gul ris. Anonymkode: 7be9e...def Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #25 Del Skrevet 7. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, når fasten er ferdig spiser man selvfølgelig. Da gjelder det å ikke overspise. Anonymkode: e0948...bd0 Som var akkurat det jeg sa 🤦♀️ Anonymkode: 8ab88...608 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå