AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #1 Skrevet 7. april 2024 Har noen gode tips og råd angående hoteller og restauranter i Krakow? Er det best å bo på hotell nær Gamlebyen, eller et lite stykke unna? Er det lettvint å ta trikk i byen? På en måte tenker jeg det er best å bo nær Gamlebyen, men så leser jeg om kirkeklokker som slår hver time hele døgnet, og det kan bli ganske irriterende på nettene. Hvilke erfaringer har dere som har vært der? Anonymkode: be554...8ad
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #2 Skrevet 7. april 2024 https://www.amberdr.pl/en/ Vi har bodd her flere ganger. Fine rom, i utkanten av gamlebyen, så relativt stille og rolig Anonymkode: 49c12...8e1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #3 Skrevet 7. april 2024 Vi bodde på Grand va 800 m unna torget i gamlebyen. Litt mørkt hotell, ta et av de fine i nærheten der. Husker ikke kirkeklokker. Best mat i jødisk kvartal. Og du mååååå til Birkenau. Jeg hadde ikke lyst men glemmer det aldri! Anonymkode: 58cee...dcb
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #4 Skrevet 7. april 2024 Hotel Stary. Rett ved torget og Basilikaen. Utrolig flott SPA/bassenger. Topp service. Book en av de bedre turene til Auswitch og Birkenau, gjør undersøkelser i forkant, mye rart som tilbys. Anbefaler virkelig å se begge leirene. Saltgruvene er også ok å få med seg. Anonymkode: a486e...15a
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #5 Skrevet 7. april 2024 Jeg har bodd på Rubinstein i det jødiske kvarteret. Fint hotell og område. Anonymkode: ca539...0fd
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #6 Skrevet 7. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): https://www.amberdr.pl/en/ Vi har bodd her flere ganger. Fine rom, i utkanten av gamlebyen, så relativt stille og rolig Anonymkode: 49c12...8e1 Takk😊 Anonymkode: be554...8ad
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #7 Skrevet 7. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi bodde på Grand va 800 m unna torget i gamlebyen. Litt mørkt hotell, ta et av de fine i nærheten der. Husker ikke kirkeklokker. Best mat i jødisk kvartal. Og du mååååå til Birkenau. Jeg hadde ikke lyst men glemmer det aldri! Anonymkode: 58cee...dcb Takk😊 Anonymkode: be554...8ad
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #8 Skrevet 7. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hotel Stary. Rett ved torget og Basilikaen. Utrolig flott SPA/bassenger. Topp service. Book en av de bedre turene til Auswitch og Birkenau, gjør undersøkelser i forkant, mye rart som tilbys. Anbefaler virkelig å se begge leirene. Saltgruvene er også ok å få med seg. Anonymkode: a486e...15a Takk😊 Ser Hotel Stary er ganske dyrt🤔 Anonymkode: be554...8ad
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #9 Skrevet 7. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har bodd på Rubinstein i det jødiske kvarteret. Fint hotell og område. Anonymkode: ca539...0fd Takk😊 Likte du det jødiske kvartalet bedre enn gamlebyen? Eller like godt? Anonymkode: be554...8ad
Sniff76 Skrevet 7. april 2024 #10 Skrevet 7. april 2024 (endret) Når vi har vært i Krakow har vi brukt mest tid i gamlebyen, og for oss gir det derfor mest mening å bo i gamlebyen eller i kort gangavstand, altså rett utenfor muren/kanten. Kommer jo an på hva dere tenker å gjøre. Om dere vil være like mye i gamlebyen som i det jødiske kvartalet, prøve å finne hotell mellom der. Hvis dere vil være mest i gamlebyen og jødiske kvartalet, men velger et hotell på nordsiden av gamlebyen, må dere gå et stykke hver gang dere skal noe. Endret 7. april 2024 av Sniff76
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #11 Skrevet 7. april 2024 Hvor langt er det å gå fra nord til sør i gamlebyen? Bare for å få en følelse på avstander😊 Er hele gamlebyen like fin, eller er det helst i den nordlige delen man bør tilbringe mest tid? Anonymkode: be554...8ad
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #12 Skrevet 7. april 2024 Sniff76 skrev (Akkurat nå): Når vi har vært i Krakow har vi brukt mest tid i gamlebyen, og for oss gir det derfor mest mening å bo i gamlebyen eller i kort gangavstand, altså rett utenfor muren/kanten. Kommer jo an på hva dere tenker å gjøre. Om dere vil være like mye i gamlebyen som i det jødiske kvartalet, prøve å finne hotell mellom der. Jeg vet ikke enda hvor vi tenker å bruke mest tid, vi er foreløpig ukjent med hva Krakow har å tilby. Hører man godt den trompeten som spiller hver time hele døgnet, om man finner et hotell i en sidegate der? Anonymkode: be554...8ad
Sniff76 Skrevet 7. april 2024 #13 Skrevet 7. april 2024 Vi har bodd på hotell i nordre del av gamlebyen og hørte ikke noe dit. Francuski hotell. Veldig bra frokost og gammel stil på rommene/hotellet. Ikke et fancy og moderne hotell
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #14 Skrevet 7. april 2024 Har vært flere gang i Krakow og bodd på blant annet Mercure Krakow Stare Miasto og PURO Hotel Kraków Stare Miasto. Begge kjempefine hotell. Litt utenfor gamlebyen, men samtidig ikke langt å gå for å komme dit. Nært buss/togstasjon og nært et svært kjøpesenter (om det er a. Interesse 😊). Synes Krakow er en fin by å besøke Anonymkode: 23c91...48c
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #15 Skrevet 8. april 2024 Vi bor alltid på Ventus Rosa, det er ca midt mellom gamlebyen og den jødiske bydelen. Det er fint å vandre i gamlebyen på dagtid, men barene i Kazimierz om kvelden... DET er grunnen til at vi velger Krakow igjen og igjen. Anonymkode: 75728...43c
kirini Skrevet 8. april 2024 #16 Skrevet 8. april 2024 Mercure Krakow Stare Miasto bodde vi på i påsken. Poppis for ungdommene med kjøpesenter over gata, og nært gamlebyen.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #17 Skrevet 8. april 2024 Jeg har bodd flere ganger ved Hotel Chopin, det ligger ca 10-12 minutters gange fra gamlebyen og ca 7 minutter fra kjøpesenteret-. Det er et rimelig og enkelt hotell med helt grei standard. Ibis er også greit. Av spisesteder er Miod Marlina en av mine favoritter, men det er også fint å gå i det jødiske kvartalet og spise stroganof i bakt brød. Krakow er fantastisk. Anonymkode: 81063...57b
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2024 #18 Skrevet 1. mai 2024 Hei, alle sammen! Takk for at dere deler tips og råd! Vi har lyst å bo på et delikat hotell med fine rom og gjerne svømmebasseng, og vurderer Hotel Novotel Krakow Centrum. Men jeg leste en anmeldelse hvor det stod at trikkelinjen rett utenfor er under arbeid, og derfor ute av drift? Er det noen som vet om dette stemmer? Legger ved kart med hvor hotellet ligger (den blå prisen). Jeg vil helst bo i Kazimierz da, kanskje helst mellom Kazimierz og gamlebyen, er det noen som har fine hotell å anbefale her? Anonymkode: be554...8ad
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2024 #19 Skrevet 2. mai 2024 Jeg kommenterte også litt lenger opp i tråden, vi bor alltid mellom gamlebyen og Kazimierz. Her er lenke til hotellet vi har bodd på to ganger, og er veldig fornøyd med: https://ventusrosaboutiqueapart.hotelsofkrakow.com/en/ Finnes flere hoteller i dette området. Beliggenheten er slik at vi aldri har behøvd å ta bane eller offentlig transport. Anonymkode: 75728...43c
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2024 #20 Skrevet 2. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg kommenterte også litt lenger opp i tråden, vi bor alltid mellom gamlebyen og Kazimierz. Her er lenke til hotellet vi har bodd på to ganger, og er veldig fornøyd med: https://ventusrosaboutiqueapart.hotelsofkrakow.com/en/ Finnes flere hoteller i dette området. Beliggenheten er slik at vi aldri har behøvd å ta bane eller offentlig transport. Anonymkode: 75728...43c Ikke svømmebasseng der, da, men et spa (boblebad?) som vi aldri har benyttet oss av... Anonymkode: 75728...43c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå