Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er lærling nå, ferdig til sommeren. Virksomhetsleder ba meg søke på ledig stilling. Betyr det at jeg får jobb? Og at søknaden da kun er en formalitet? 

Anonymkode: 27bdf...0e9

Nei. Det betyr at du er aktuell, og vil bli vurdert på lik linje med de andre som søker.

Anonymkode: 8d7d3...e3c

• Liker 5

Hvis en leder går så lanbt som å oppfordre til å søke er du en svært aktuell kandidat. Det er imidlertid ingen garanti og må ikke holde deg fra å søke andre stillinger. 

Det er først når du har mottatt et tilbud at du kan være trygg på at du har fått jobb. Ikke stol på lovnader, kun skriftlige tilbud/kontrakter.

Endret av Hareena
  • Liker 5

Det er ingen garanti. Det kan være andre som også blir bedt om å søke og kandidater med bred erfaring som kommer utenfra. Men…det er jo helt klart et tydelig tegn på at de er fornøyd med deg, og gjerne tenker seg at du passer fint inn i bedriften videre, så sjansen for fast jobb er jo mye større enn om du skulle søkt tilfeldig rundt omkring. 
Hvor stor bedriften er, hvor mange andre lærlinger som «konkurrerer» og hvor mange stillinger som er åpne, har selvsagt mye å si. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...