AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #1 Skrevet 7. april 2024 Jeg trodde jeg fikk rier i natt, men nå er jeg usikker. Hvordan kjennes de ut? Jeg får litt mensmurring i ryggen, men i hovedsak så strammes magen og blir knallhard sammen med en intens stikkende smerte i underlivet. Var på kontroll på sykehuset, og det har ikke skjedd mye på tross av flere timer med slike rier. Hun sa at babyen ligger godt nede i bekkenet. Har en følelse av at sammentrekningene/riene dytter baby ned i bekkenet og at det er nervene der som gir den vanvittige stikkende smerten. Er dette rier/modningsrier? Jeg forstår dem ikke. De er uregelmessige fortsatt, kommer mellom 5 - 15 min fra hverandre og varer stort sett rundt 1 minutt, noen i nesten 2 minutter. Anonymkode: 9bc61...6d0
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #2 Skrevet 7. april 2024 Kan være? Jeg hadde noe lignende kun om kveldene siste uken før fødselen skjedde. Anonymkode: bcfe3...0e8
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #3 Skrevet 7. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kan være? Jeg hadde noe lignende kun om kveldene siste uken før fødselen skjedde. Anonymkode: bcfe3...0e8 Jeg har hatt de "regelmessig" (hvert 5. - 15. Minutt) non-stop siden klokka 4 i natt. Synes de har økt i intensitet også, jeg må stønne og puste meg gjennom den, og kan såvidt snakke meg gjennom dem. Anonymkode: 9bc61...6d0
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #4 Skrevet 7. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har hatt de "regelmessig" (hvert 5. - 15. Minutt) non-stop siden klokka 4 i natt. Synes de har økt i intensitet også, jeg må stønne og puste meg gjennom den, og kan såvidt snakke meg gjennom dem. Anonymkode: 9bc61...6d0 Høres ut som du er i fødsel☺️ Anonymkode: 7819e...ae6
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #5 Skrevet 7. april 2024 Jeg hadde sånt, som etterhvert gikk over til å bli ganske vonde, når jeg var i uke 37-38. Tenkte det bare var litt vonde kynnere siden det fortsatt var ganske tidlig. Hadde det gradvis økende fra onsdag-fredag en uke, men så ga det seg litt. Mandag morgen gikk vannet plutselig og fikk pressrier og full åpning i løpet av halvannen time. Så de hadde tydeligvis gjort noe jobb selv om de ga seg fort. Ville fulgt litt med og ikke vært redd for å kontakte føden igjen om det fortsetter og/eller tar seg opp, greit å følge med! Anonymkode: 7b195...a35
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #6 Skrevet 7. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde sånt, som etterhvert gikk over til å bli ganske vonde, når jeg var i uke 37-38. Tenkte det bare var litt vonde kynnere siden det fortsatt var ganske tidlig. Hadde det gradvis økende fra onsdag-fredag en uke, men så ga det seg litt. Mandag morgen gikk vannet plutselig og fikk pressrier og full åpning i løpet av halvannen time. Så de hadde tydeligvis gjort noe jobb selv om de ga seg fort. Ville fulgt litt med og ikke vært redd for å kontakte føden igjen om det fortsetter og/eller tar seg opp, greit å følge med! Anonymkode: 7b195...a35 Glemte en ting: Det som skilte det jeg hadde (hvertfall de tidlige) fra de ordentlige riene senere, var at de ikke kom i tak på samme måten. Jeg hadde mer et ganske langvarig press i magen som jeg ikke helt kjente når kom/gikk, selv om de var like intense som tidlige rier når de var på topp (måtte fortsatt legge meg ned). Jeg hadde ikke de stikninger når jeg hadde rier da, de var mer tidligere når småen bevegde seg/sparket. På fredagen liknet det mer på rier, da gikk det an å ta tid mellom de (ikke regelmessig) men det bygde seg mer gradvis opp likevel. Mens riene jeg fikk senere bygget seg opp mye brattere helt fra starte, som om noen tok sats og kastet seg mot deg for å klemme sykt hardt rundt magen din før de slapp opp. Men nå tok nok riene mine seg uvanlig fort opp, for det høres jo ut som du har rier som driver og bygger seg opp Anonymkode: 7b195...a35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå