AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #1 Skrevet 7. april 2024 Er det noen som har erfaringer med det? Er det enkelt eller kan det fort bli problemer? Anonymkode: 3926d...ade
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #2 Skrevet 7. april 2024 Har kun erfaring med hyttesameie med familie og vil med det som bakteppe påstå at hyttesameie er begynnelsen på slutten av vennskapet. Anonymkode: bec88...440 7 1 4
newman01 Skrevet 7. april 2024 #3 Skrevet 7. april 2024 Kan jo bli litt utfordringer når man krangler om påskeuka, romjula, de gode ukene i fellesferien osv. Og så er det kostnader og tidsbruk med vedlikehold som antagelig er kilde til mye uenighet. Og på et eller annet tidspunkt kommer utfordringer med hver deres familie, barn osv. Kanskje en av dere ønsker å selge for å kjøpe større hus osv. Alltids noen utfordringer 3
Sofakona Skrevet 7. april 2024 #4 Skrevet 7. april 2024 Dere må jo dele på alt. Husk om 1 ikke vil ha hytta lenger og andre vil beholde må du kunne kjøpe den ut. Dere må jo være enig om at begge er med oppussing etc... Har dere kjæreste? Skal dere alle være på hytta samtidig? 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #5 Skrevet 7. april 2024 Ikke gjør det. Jeg mistet en veninne kun pga at jeg leide boligen hennes ut oppsigelsestiden hennes🙃Savner henne nå 15 år etter og tenker på hvor dum jeg var som sa ja den gangen, til å leie. Å dele er ofte oppskrift på uvennskap. I dag unngår jeg alt sånt. Låner ikke ut bilen min engang. Fordi jeg vet at eienandelen uansett blir mitt ansvar🤷♀️ Anonymkode: d1cee...440 4
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #6 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ikke gjør det. Jeg mistet en veninne kun pga at jeg leide boligen hennes ut oppsigelsestiden hennes🙃Savner henne nå 15 år etter og tenker på hvor dum jeg var som sa ja den gangen, til å leie. Å dele er ofte oppskrift på uvennskap. I dag unngår jeg alt sånt. Låner ikke ut bilen min engang. Fordi jeg vet at eienandelen uansett blir mitt ansvar🤷♀️ Anonymkode: d1cee...440 Oppsigelsestid er gjerne 3 mnd. Hva skjedde i løpet av den korte tiden som førte til så store konsekvenser for et vennskap? Hva kan går gæærnt liksom? Anonymkode: 42a4b...587
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #7 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Oppsigelsestid er gjerne 3 mnd. Hva skjedde i løpet av den korte tiden som førte til så store konsekvenser for et vennskap? Hva kan går gæærnt liksom? Anonymkode: 42a4b...587 Jeg bodde der 4 mnd. Fikk skylden for skader hun og familien hennes hadde lager; feks riper i parkett. Og så ble flyttevask av 100m2 dyttet over på meg. Jeg har revmatisme og klarer ikke sånt alene. Og uansett er de de som bor 10 år, og ikke jeg som bor 4 mnd som skal ta det tyngste. Så jeg lærte the hard way, og har etter dette tatt ulike grep; dvs ikke involvert meg i lån/utlan av biler eller eiendommer. Anonymkode: d1cee...440 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #8 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ikke gjør det. Jeg mistet en veninne kun pga at jeg leide boligen hennes ut oppsigelsestiden hennes🙃Savner henne nå 15 år etter og tenker på hvor dum jeg var som sa ja den gangen, til å leie. Å dele er ofte oppskrift på uvennskap. I dag unngår jeg alt sånt. Låner ikke ut bilen min engang. Fordi jeg vet at eienandelen uansett blir mitt ansvar🤷♀️ Anonymkode: d1cee...440 Ikke at jeg anbefaler å låne ut bilen, men leste for Ikke så lenge siden at man nå kan kjøpe forsikring for bil for en dag, slik at man slipper slike saker. Anonymkode: 4a608...9bd
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #9 Skrevet 8. april 2024 Har kun erfaring med å låne fra andre som eier og betaler fullt ut. Irritasjonselementet består i ulik standard for ryddighet og renhold, og slurv ved avreise. Noen mener stedet skal være "nullstilt" og rent. Andre reiser i full fart, og glemmer til og med søpla, og matrester. Tilsvarende er enkelte nøye på å skru ned varmen, og rydde inn ting som kan bli ødelagt av vær og vind. Av andre blir dette igjen glemt. Oppsummert ville jeg aldri funnet på å eie sammen med noen andre, for ser for meg alle utfordringer som kommer på toppen da. Anonymkode: 8e7f3...ac7 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #10 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg bodde der 4 mnd. Fikk skylden for skader hun og familien hennes hadde lager; feks riper i parkett. Og så ble flyttevask av 100m2 dyttet over på meg. Jeg har revmatisme og klarer ikke sånt alene. Og uansett er de de som bor 10 år, og ikke jeg som bor 4 mnd som skal ta det tyngste. Så jeg lærte the hard way, og har etter dette tatt ulike grep; dvs ikke involvert meg i lån/utlan av biler eller eiendommer. Anonymkode: d1cee...440 Leit å høre at "venninnen" din behandlet deg så dårlig! Man forventer liksom ikke det fra folk. Skjønner godt at du ikke setter deg i lignende situasjoner igjen. Klem til deg 🙂 Anonymkode: 42a4b...587
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #11 Skrevet 8. april 2024 Jeg har sverget på at jeg aldri skal eie hytte/fritidseiendom sammen med andre. Har hatt det i familien, og ja, vi har alltid hatt det fint sammen, men nå som foreldre er eldre og ny generasjon skal evt ta over og rydde ut (!) er det ikke så moro lenger. Anonymkode: eb471...138 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #12 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Leit å høre at "venninnen" din behandlet deg så dårlig! Man forventer liksom ikke det fra folk. Skjønner godt at du ikke setter deg i lignende situasjoner igjen. Klem til deg 🙂 Anonymkode: 42a4b...587 Takk💚Det verste er at hun er mer reprasentativ for folk flest enn jeg er…🥹Ikke rart det er mye ensomhet. For det er jo tross alt bedre enn å bli behandlet som dritt. Anonymkode: d1cee...440
luxifine Skrevet 8. april 2024 #13 Skrevet 8. april 2024 En skal aldri blande økonomi med verken vennskap eller familie. Det ender aldri godt selv om avtalen blir gjort med de beste hensiktene. "The road to hell was paved with good intentions", heter det og det er ikke uten grunn.. 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #14 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg bodde der 4 mnd. Fikk skylden for skader hun og familien hennes hadde lager; feks riper i parkett. Og så ble flyttevask av 100m2 dyttet over på meg. Jeg har revmatisme og klarer ikke sånt alene. Og uansett er de de som bor 10 år, og ikke jeg som bor 4 mnd som skal ta det tyngste. Så jeg lærte the hard way, og har etter dette tatt ulike grep; dvs ikke involvert meg i lån/utlan av biler eller eiendommer. Anonymkode: d1cee...440 Bedriten venninne Anonymkode: 37097...6dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå