AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #1 Del Skrevet 7. april 2024 Jeg føler meg ikke i form, feber og halsvondt. Tipper det går over av seg selv om 4-5 dager. Har det noe å si om jeg bruker egenmelding eller går til legen og får sykmelding? Vi er IA bedrift. Anonymkode: c1740...491 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #2 Del Skrevet 7. april 2024 Arbeidsgiver må betale uansett, så spiller vel ingen rolle, men er jo sånne tilfeller man har egenmelding til. Om du jobber i IA bedrift har du jo muligheten til å ta hele uken ved behov. Anonymkode: e64b7...c1b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #3 Del Skrevet 7. april 2024 For fastlegen sin del er det bedre om du bruker opp egenmeldingene dine før du ber om legetime for sykemelding. Anonymkode: 4026b...3fe 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #4 Del Skrevet 7. april 2024 Du bruker egenmelding når du blir syk. Jeg hadde en langvarig influensa en gang og var redd for å gå tom for egenmeldingsdager, så jeg ringte legekontoret for å forhøre meg om sykemelding, og da fikk jeg beskjed om at jeg måtte bruke opp egenmeldingsdagene først. Anonymkode: 388fc...713 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 7. april 2024 #5 Del Skrevet 7. april 2024 Du kan jo bli frisk på 3 dager...dumt å sykemeldt deg i 5 dager og bli frisk på 2-3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #6 Del Skrevet 7. april 2024 Sofakona skrev (Akkurat nå): Du kan jo bli frisk på 3 dager...dumt å sykemeldt deg i 5 dager og bli frisk på 2-3 Det er ingen hindring, man kan bare legge det inn i søknaden om sykepenger, at man har jobbet mer. Anonymkode: e64b7...c1b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #7 Del Skrevet 7. april 2024 Sofakona skrev (2 minutter siden): Du kan jo bli frisk på 3 dager...dumt å sykemeldt deg i 5 dager og bli frisk på 2-3 Det er jo ikke forbudt å gå tilbake i jobb tidligere enn forventet i sykemeldingsperioden. Arbeidsgiver blir glad (de betaler uansett de første dagene/ukene og slipper kanskje vikar) og Nav bryr seg ikke så lenge du sier ifra om det. Anonymkode: 388fc...713 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #8 Del Skrevet 7. april 2024 Jeg hadde kontaktet lege. Fordi jeg bruker egenmeldinger hvis det blir noe akkutt som gjør at jeg ikke kommer meg til lege. Anonymkode: b7465...485 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 7. april 2024 #9 Del Skrevet 7. april 2024 Hele vitsen med at vi har egenmelding er vel at vi ikke skal bruke legeressurser på vanlig sykdom som går over av seg selv på kort tid 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #10 Del Skrevet 7. april 2024 Hvis du ikke mener det er grunn til å oppsøke lege utover sykemelding ville jeg ikke gjort det. Jeg har fått sykemelding ved halsbetennelse, men det var fordi jeg var så dårlig at jeg måtte til legen for antibiotika og hun regnet med minst ei uke før jeg var klar for jobb igjen Anonymkode: fddbe...a08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #11 Del Skrevet 7. april 2024 Sykemelding er best, greit å ha egenmeldinger tilgjengelige på dager hvor du er litt pjusk men ikke syk-syk. Anonymkode: 48896...cd8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #12 Del Skrevet 7. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sykemelding er best, greit å ha egenmeldinger tilgjengelige på dager hvor du er litt pjusk men ikke syk-syk. Anonymkode: 48896...cd8 Man prøver vel å gå på jobb hvis man er «litt pjusk»? Anonymkode: c49f3...a3c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #13 Del Skrevet 7. april 2024 Man bruker jo først egenmelding, ikke belast helsevesenet med noe vi allerede har en ordning for. Lege og sykemelding kan du heller oppsøke om du bruker egenmelding hele uka, og fortsatt er syk utover uka etter. Anonymkode: 947e8...e4b 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #14 Del Skrevet 7. april 2024 Det er ikke sikkert legen sykemelder deg med «føler meg ikke i form» og det andre er at de kan tvile på ordet ditt når du faktisk blir syk. Bruk egenmelding. Anonymkode: 22dba...3ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #15 Del Skrevet 7. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man prøver vel å gå på jobb hvis man er «litt pjusk»? Anonymkode: c49f3...a3c Det er kjempedumt om sjuke folk går på jobb for de vil da smitte andre. Er man syk, og smittefarlig, så holder man seg hjemme. Dette burde vi vel lært av corna? Anonymkode: c9f93...c9e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #16 Del Skrevet 7. april 2024 Sofakona skrev (6 timer siden): Du kan jo bli frisk på 3 dager...dumt å sykemeldt deg i 5 dager og bli frisk på 2-3 Man kan fint gå tilbake på jobb når man er frisk selv om sykemeldingen ikke er gått ut. Det er lov, og også meningen at man skal det. Nettopp derfor skriver skal man fylle ut om man har jobbet i krav om sykepenger som man fyller ut til Nav. Anonymkode: dd102...430 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #17 Del Skrevet 7. april 2024 Spar egenmeldingene til nattevakter, lørdager og helligdager hvor fastlegen har stengt. Anonymkode: 46121...676 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå