Gå til innhold

Når begynner menn å bli komfortable i et nytt forhold og legger ned mindre innsats enn i starten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er i et relativt ferskt forhold og er ny når det gjelder dating etter å ha vært gift i 20+ år. Han var mer "på" i starten, nå er det mindre kontakt i hverdagen på melding, færre telefonsamtaler og han er ikke like flink til å validere meg og følelsene mine lenger. Dette stresser meg. Samtidig framstår han seriøs og sier at han ser en framtid med meg, vil presentere meg for familien og forholdet er nå out in the open for alle. Er det normalt at det dabber av kort tid inn i et forhold? Forventer jeg for mye? 

Anonymkode: b61ec...12d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er i et relativt ferskt forhold og er ny når det gjelder dating etter å ha vært gift i 20+ år. Han var mer "på" i starten, nå er det mindre kontakt i hverdagen på melding, færre telefonsamtaler og han er ikke like flink til å validere meg og følelsene mine lenger. Dette stresser meg. Samtidig framstår han seriøs og sier at han ser en framtid med meg, vil presentere meg for familien og forholdet er nå out in the open for alle. Er det normalt at det dabber av kort tid inn i et forhold? Forventer jeg for mye? 

Hva med deg selv og tidligere relasjoner? Har du klart å opprettholde samme energinivå i starten og i en bli-kjent fase, som i årevis etterpå? Det er vel ikke normalt. 

Anonymkode: 3af7a...cef

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tenker at du burde snakke med han og fortelle han om dine bekymringer, ikke fordi du er misfornøyd, men fordi du ikke vil miste han.

Mange av oss har nok for høye forventninger, men tenk nøye over hva du egentlig ønsker deg. Still deg samtidig et ærlig spørsmål: «What do I bring to The table»? Veldig lett å fokusere på egne behov og glemme kjærestens.

Hvis kjæresten din er tilfreds har han hvilepuls. Du er hans «safeplace» og det er en positiv ting.

AnonymBruker
Skrevet

Validering av følelser er viktig gjennom hele forholdet. Jeg hadde ikke giddet hvis dette forsvant. Validering av følelser er å gjøre en innsats, og jeg har opplevd at noen menn slutter med dette etter innledende datingfase. De slutter å spørre deg om ting, slutter med oppfølgingsspørsmål og virker mindre interessert. Dette er ikke aktuelt for meg ettersom jeg selv viderefører dette og anser det som en viktig del av et forhold. Så lenge dette er til stede, trenger jeg ikke meldinger hele tiden og telefoner, dette er jeg mer dus med at dabber litt av.

Anonymkode: 93109...479

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Validering av følelser er viktig gjennom hele forholdet. Jeg hadde ikke giddet hvis dette forsvant. Validering av følelser er å gjøre en innsats, og jeg har opplevd at noen menn slutter med dette etter innledende datingfase. De slutter å spørre deg om ting, slutter med oppfølgingsspørsmål og virker mindre interessert. Dette er ikke aktuelt for meg ettersom jeg selv viderefører dette og anser det som en viktig del av et forhold. Så lenge dette er til stede, trenger jeg ikke meldinger hele tiden og telefoner, dette er jeg mer dus med at dabber litt av.

Ja, validering er viktig også for oss menn. Hvis man føler at noe mangler eller at noe har endret seg, må man snakke sammen. Hvis ingen forteller hvordan de føler det, går forholdet i stykker. Et kjæresteforhold, samboerforhold eller ekteskap er et teamwork og da må begge bidra☺️🙏

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Min erfaring er at kvinnene slutter med dette før mennene, og samtidig skrur opp kravene, slutter å tolerere ting de var ok med de første månedene. 

Det er mer enn nok av kvinner som tror at et forhold bare handler om å få tilfredsstilt egne behov, og at mannen bare skal prise seg lykkelig over å få være i nærheten av henne. Det er ikke rart at mange forhold blir veldig kortvarige. 

Det er naturlig at et langsiktig forhold slår om til marsjfart etter en stund. Ingen har energi til å oppføre seg som en nyforelska tenåring resten av livet. Et trygt forhold har hverandre i en safe zone og man er ikke avhengig av å bli validert flere ganger om dagen, men er trygge på hverandre. Men man slutter ikke å verdsette/validere hverandre. 

Hvis en av partene slutter helt å verdsette den andre, vil selvfølgelig forholdet dø ut. 

Anonymkode: a4de3...2b0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva med deg selv og tidligere relasjoner? Har du klart å opprettholde samme energinivå i starten og i en bli-kjent fase, som i årevis etterpå? Det er vel ikke normalt. 

Anonymkode: 3af7a...cef

3-4 måneder inn i et forhold er langt unna årevis etterpå 🙂 Klart det er naturlig at ting roer seg etterhvert, men så fort?

AnonymBruker
Skrevet
remix2020 skrev (2 timer siden):

Jeg tenker at du burde snakke med han og fortelle han om dine bekymringer, ikke fordi du er misfornøyd, men fordi du ikke vil miste han.

Mange av oss har nok for høye forventninger, men tenk nøye over hva du egentlig ønsker deg. Still deg samtidig et ærlig spørsmål: «What do I bring to The table»? Veldig lett å fokusere på egne behov og glemme kjærestens.

Hvis kjæresten din er tilfreds har han hvilepuls. Du er hans «safeplace» og det er en positiv ting.

Jeg tror han har hvilepuls og håper det er fordi han er tilfreds, ikke fordi han er lei eller ikke gidder å gjøre en innsats lenger. Selv gjør jeg mye for å bekrefte ham og vise ham at det er han jeg vil ha og at jeg er lykkelig sammen med ham 🙂 For meg er det helt naturlig å gjøre med de jeg er glade i, både kjæreste, venner og familie ❤️ 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...