AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #1 Skrevet 7. april 2024 Har fått innvilget AAP men har det kun 1 år ifølge vedtaket. Leser overalt at den skal være 3 år. Noen som vet hvorfor? Anonymkode: 73cad...b81
Sofakona Skrevet 7. april 2024 #2 Skrevet 7. april 2024 Den blir fornyet hver år om du ikke har blitt bedre. Skjer automatisk 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #3 Skrevet 7. april 2024 Ingen AAP- vedtak er lengre enn et år, men får nytt vedtak i inntil tre år om kravene til aktivitet er oppfylt. Det er også mulig å unntaksvis forlenge i inntil to år til til sammen, men da er det fordi man er i ferd med å avslutte utdanning eller i ferd med å komme i jobb i 50% eller mer. Anonymkode: e479d...ac1 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #4 Skrevet 7. april 2024 Hvorfor gi AAP-vedtak på 3 år, om personen kanskje kan komme seg tilbake i jobb etter 1 år? Det handler om mulighet til forlengelse av AAP, opptil 3 år. Det gis aldri vedtak på 3 år fra starten av. Må være en begrunnelse på hvorfor det er behov for forlengelse, og kontroll på at plikter og tiltak blir fulgt opp. Driter du i å følge behandlingen din, eller delta på kurs og tiltak så får du ikke forlengelse, selv om du fortsatt skulle være syk. Anonymkode: 5766d...1ba 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #5 Skrevet 7. april 2024 Takk for gode svar Anonymkode: 73cad...b81 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #6 Skrevet 7. april 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har fått innvilget AAP men har det kun 1 år ifølge vedtaket. Leser overalt at den skal være 3 år. Noen som vet hvorfor? Anonymkode: 73cad...b81 Jeg vet ikke hvor du har lest ,men det står ikke overalt at man får det for tre år for det stemmer ikke. Anonymkode: 21d30...dcf
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #7 Skrevet 7. april 2024 Kommer an på hvorfor. Min lokale nav- person same en gang jeg søkte om aap at jeg må også søke uføre (har en alvorlig nevrologisk sykdom jeg kun blir verre av) Men så sa hun " for "Geir"på 37 år med feks isjas - plager er det noe annet . Han må på utprøving og omskolering . Anonymkode: 61b9f...39b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå