Gjest Anonymous Skrevet 11. november 2002 #1 Skrevet 11. november 2002 Hei! Om 3 uker drar jeg, gubben og sønnen vår til Tenerife. Det er jo en flytur på 5 1/2 time, så det jeg lurer på er om noen har noen gode råd til hva jeg skal finne på for å holde sønnen min opptatt på flyturen?? Han er 4 år, og har litt maur i rompa Har kjøpt magnet-ludo, og bestilt ett aktivitetshefte på flyet. Har dere noen andre gode råd?? Feks leker vi kan leke? Eller noe annet lurt jeg burde jeg kjøpe? Har IKKE råd til å kjøpe sånn "mini-tv/video-dings" :blunke: Alt av tips tas imot med TAKK!! Klem Smurf
Madison Skrevet 11. november 2002 #2 Skrevet 11. november 2002 De viser jo som regel film på flyet.. Kjøp bare høretlf til han(kjøp de på flyet) Det skulle holde han i ro litt ihvertfall :D
koldbruna Skrevet 11. november 2002 #3 Skrevet 11. november 2002 Ta med noen bøker du kan lese for han,eller som han kan sitte og se litt i selv. Kanskje en tegnebok og noen farger så han kan tegne,eventuelt mamma/pappa kan tegne litt sammen med han. Kan også ta med noen leker han er spesielt glad i,da går jo timene fort. Ønsker deg GOD tur.... koldbruna 8)
Gjest Sutta Skrevet 11. november 2002 #4 Skrevet 11. november 2002 Bøker, musikk og enkle leker som nevnt tidligere er kjekt å ha med, tiden går som oftest fortere enn man tror på forhånd. En annen ting som kan være lurt, det er ikke så lett å komme på do bestandig om bord i et fly med masse mennesker, så en bleie i buksa kan være lurt.
Mathias Skrevet 12. november 2002 #5 Skrevet 12. november 2002 Musikk og evntyr på kassett. Kardemomme og hakkebakkeskogen, bøker, tegnesaker, og litt godteri (da blir det lettere å utligne trykket også når han tygger...)
Linnie Skrevet 12. november 2002 #6 Skrevet 12. november 2002 Hvis han har veldig mye maur i rompa og du vet at det kan blir et skikkelig slit, kjøp små "presanger" som kan underholde han om han blir HELT umulig! (Feks. en liten sjokolade(kinderegg, en pastill eske, helt ny bok, leke han aldri har sett osv.) Menikke sånn at han vet at han får presang om han er HELT umulig! Han kommer til å ha sitt eget sete siden han er 4, og det kan jo være stas i seg selv! Men det viktigste er at dere som foreldre gidder å aktivisere han litt og ikke bare sitter og ser på film og drikker! (Sier ikke at dere kommer til å gjøre dette altså!! Men jeg har jobbet som flyvertinne på charter fly, og jeg vet at det er veldig mange foreldre som gjør akkurat dette og klager over at ungene er så masete og grinete!) Gå inn på sidene til flyselskapet dere skal fly med, les litt om flytypen dere skal fly med, og snakk med han om det! Kanskje dere kan gå på en aldri så å liten "oppdagelses tur" i flyet underveis! De fleste fly har egen eventyr kanal på radioen (men noen har det på dansk eller svansk) så ta med en eventyr kassett e.l.) Spør flyvertinnene han får komme frem i cockpiten (Det er ikke sikkert han får lov, nå etter 9/11) Eller om hun kan fortelle litt om flyet, hvis han syntes sånt er interesant Lykke til, det går nok veldig bra!! (bare ikke la ham løøøøpe rundt i midtgange hele tiden, det er faktisk farlig!) God ferie! Jeg er missunerlig!!
Gjest Anonymous Skrevet 12. november 2002 #7 Skrevet 12. november 2002 La han pakke sin egen lille sekk eller veske med leker, da får han være med å bestemme og forberede seg til turen.
Gjest Anonymous Skrevet 12. november 2002 #8 Skrevet 12. november 2002 Takk for tips, har fått en del ideer nå :D Og nei, vi har IKKE tenkt å sitte og drikke og se film Syns ikke det blir helt riktig liksom, med ett barn! Skal nok få aktivisert han, og vi kan jo prøve å få en liten tur foran, han er veeeldig opptatt av "kafteinen" som han sier Nok en gang takk for mange gode tips !!! Smurf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå