Frisørlena Skrevet 7. april #1 Del Skrevet 7. april (endret) . Endret 2. juni av Frisørlena 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen94 Skrevet 7. april #2 Del Skrevet 7. april Frisørlena skrev (Akkurat nå): Dette her har jeg lurt på lenge, hvorfor er det sånn at du må ha dei 5-20kr du kjøpte noe for meg tilbake. Det er ikke bare mat men panten som dei tok med til festen, spist middag hos. Mine utlandske venner er overhode ikke så gjerrige som mine norske venner er. Ofte lurt på det samme. Hadde ei kollega engang som dro ut i lunsjpausen, kom tilbake med en wienerbrød fra rema 1000 til meg, hun sier: nå skal vi kose oss, jeg kjøpte med en til deg også. Også sender hu meg vippskrav på 25kr. Jeg hadde ikke engang bedt henne kjøpe wienerbrød til meg. Forstår ikke enkelte mennesker. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 7. april #3 Del Skrevet 7. april Du kaller det gjerrig, jeg kaller det pengesmart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisørlena Skrevet 7. april Forfatter #4 Del Skrevet 7. april (endret) . Endret 2. juni av Frisørlena 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisørlena Skrevet 7. april Forfatter #5 Del Skrevet 7. april (endret) . Endret 2. juni av Frisørlena 8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 7. april #6 Del Skrevet 7. april Det værste er mennesker som har god økonomi som også er de gjerrigste! 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 7. april #7 Del Skrevet 7. april Frisørlena skrev (6 minutter siden): Pengesmart? det er stor forskjell å være pengesmart og å være gjerrig. For min del handler det om å ha kontroll på forbruket, hvorfor er det gjerrig? Legger du til grunn at alle har økonomisk frihet? Jeg kan gjerne bære raus, men da vil jeg bestemme når og hvor mye. Det må passe inn i budsjettet, helt enkelt. Jeg forventer ikke at noen andre er rause med meg heller, når det kommer til penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 7. april #8 Del Skrevet 7. april Rødstrupa skrev (8 minutter siden): Det værste er mennesker som har god økonomi som også er de gjerrigste! Hvorfor tror du de har god økonomi? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #9 Del Skrevet 7. april Rødstrupa skrev (6 minutter siden): Det værste er mennesker som har god økonomi som også er de gjerrigste! Som mannen min sa:" Etter rikdommen kommer gjerrigheten." Han mente at jeg sparte for mye og ikke unte meg stort.😶 Og jeg er ikke rik, men økonomisk bevisst! Anonymkode: 547f5...497 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisørlena Skrevet 7. april Forfatter #10 Del Skrevet 7. april (endret) . Endret 2. juni av Frisørlena 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #11 Del Skrevet 7. april Skjønner heller ikke det. Om jeg f.eks kjøper noe for noen til under 50 kr, eller lar noen sitte på til jobb en dag, så vil jeg selvfølgelig ikke ha penger for det. Alt under 100 kr er vel egentlig ingenting mellom venner og familie. Og man bytter gjerne på å spandere en kaffe el.l på hverandre. Anonymkode: 050e4...865 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen94 Skrevet 7. april #12 Del Skrevet 7. april Frisørlena skrev (39 minutter siden): Det er det jeg snakker om dei folkene som har kjøpt noe til deg uten du spurte om da, og senere sender deg vippskrav Tror nok vi aldri vil forstår hva disse tenker. En ting er å sende vippskrav på noe jeg har bedt noen kjøpe, men å kjøpe noe til meg uten at jeg ønsker også sende vippskrav forstår jeg ikke. Jeg tar bare avstand fra slike mennesker. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #13 Del Skrevet 7. april Min kompis har 5 millioner i fond/ aksjer og ganske bra inntekt. Han snakker om økonomi som om han gikk på sosialen. Han kjøper bare på tilbud og aldri noe unødvendig. Prøver å få rabatter på alt som koster over 500-1000 kr Anonymkode: 5ca82...497 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #14 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Min kompis har 5 millioner i fond/ aksjer og ganske bra inntekt. Han snakker om økonomi som om han gikk på sosialen. Han kjøper bare på tilbud og aldri noe unødvendig. Prøver å få rabatter på alt som koster over 500-1000 kr Anonymkode: 5ca82...497 Forstår ham godt. Selv har jeg lav inntekt, og bare 2 mill i banken. Jeg har ikke problemer med å gi gaver til venner uten å tenke mer på dette, men hadde jeg ikke spart i butikken, kjøpt omtrent alt på tilbud og lagret opp ting, hadde bankinnskuddet mitt vært 0, eller gått i minus. Anonymkode: 2e7d0...78a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #15 Del Skrevet 7. april Frisørlena skrev (2 timer siden): Dette her har jeg lurt på lenge, hvorfor er det sånn at du må ha dei 5-20kr du kjøpte noe for meg tilbake. Det er ikke bare mat men panten som dei tok med til festen, spist middag hos. Mine utlandske venner er overhode ikke så gjerrige som mine norske venner er. De som har penger er ofte de værste. En jeg vet om tjener over en mill men går rundt og samler flasker ved veien. Skal aldri spandere god grillmat, nei enkel pølse i lompe og en simpel burger. Skal aldri kjøpe klær i Norge, det er "for dyrt". Reiser på ferie og tar de dårligste hotella. Osv. Anonymkode: 8bba0...a7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 7. april #16 Del Skrevet 7. april Frisørlena skrev (1 time siden): visste ikke 5kr ville ødelegge budskjetten din for måneden, belaher skulle ha tenkt på det Du er vel smart nok til å forstå at vi diskuterer prinsippet her, tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #17 Del Skrevet 7. april ...fordi jeg er blakk og trenger hver krone til å få budsjettet til å gå rundt? Jeg har ikke råd til å avse noen kroner eller sponse noen med noe som helst akkurat nå. Har jeg penger er jeg raus. Har jeg ikke (som er for det meste) er jeg gjerrig og nesten misunner dem som kan dumpster-dive uten å bli politianmeldt for tyveri slik det er her jeg bor. Anonymkode: bb21b...9dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #18 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): ...fordi jeg er blakk og trenger hver krone til å få budsjettet til å gå rundt? Jeg har ikke råd til å avse noen kroner eller sponse noen med noe som helst akkurat nå. Har jeg penger er jeg raus. Har jeg ikke (som er for det meste) er jeg gjerrig og nesten misunner dem som kan dumpster-dive uten å bli politianmeldt for tyveri slik det er her jeg bor. Anonymkode: bb21b...9dd Men da er det så enkelt at du lar være å kjøpe noe for personen. Tror du misforstår begrepet gjerrig. Du er gjerrig hvis du har masse penger, og ikke kan unne deg selv noe eller spandere på andre. Du er ikke gjerrig, hvis du ikke har penger å rutte med. Anonymkode: 0fc1f...dbb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 7. april #19 Del Skrevet 7. april Greit å skille på ting her. Er det et lån så er det et lån. Selvfølgelig kan enkelte si at man bare kan glemme det, men det er ikke noe man skal ta for gitt når det faktisk var snakk om et lån. Det er helt naturlig å forvente å få de usle kronene tilbake. At noen krever penger for noe de kjøpte til deg uten din viten er helt idiotisk. Vet ærlig talt ikke om jeg hadde giddet betale for det. Ihvertfall ikke om det gjentok seg. Å spandere en liten ting her og der er helt naturlig for noen. For noen kommer det an på relasjonen. Og for andre igjen er det ikke naturlig. Dette er noe man kanskje bør finne ut av eller snakke om. Så får en se hva som passer best. Men man kan ikke forvente at andre er lik en selv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grevling Skrevet 7. april #20 Del Skrevet 7. april 2 hours ago, Kålrota said: Du kaller det gjerrig, jeg kaller det pengesmart. Men ikke sosialt smart. Det er slike handlinger som koster vennskap og omdømme. Du skulle fått de 50 kronene på vipps, så hadde du ikke hørt fra meg igjen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå