Gå til innhold

Fantasivenn til 4åring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor vanlig er det å ha en såkalt "fantasivenn" i denne aldern?

Har lagt merke til at sønnen vår kan snakke masse helt i løse lufta, akkurat som at han har en samtale med noen. Svarer på spørsmål som ikke er der, og sier ting som at; "Ja, mammaen min er her, det går bra", "Pappa skal bare på do, så kommer han tilbake, du kan slappe av" . "Du er morsom, du er min venn" osv.

Jeg husker at jeg hadde det, men forsvant på midten av barnetrinnet.

Anonymkode: 4686e...c74

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bedre enn at de sitter med nesa i mobiltelefon og ipad. Å stimulere fantasien er viktig for barna og et tegn på sunnhet

Anonymkode: 1eacf...1d5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Bedre enn at de sitter med nesa i mobiltelefon og ipad. Å stimulere fantasien er viktig for barna og et tegn på sunnhet

Anonymkode: 1eacf...1d5

Det har jeg ikke sagt noe på.... jeg lurte bare på hvor vanlig det var for aldern.

Ts

Anonymkode: 4686e...c74

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje barnet snakker med spøkelser?

Anonymkode: 1c2e4...9a8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde mange fantasivenner😁 

Anonymkode: 9bdf1...e89

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en hel gjeng fantasivenner da jeg var 4 år. Jeg husker det ikke så godt selv, men foreldrene mine har fortalt om dem. Blant annet om den gangen det var helt krise fordi fantasivennen min, som pleide å komme kjørende etter vår bil i sin bittelille fantasibil, visstnok svingte feil vei, og ikke hang på mer. 

Min fireåring har ikke noen faste, usynlige fantasivenner på samme måte. Hun snakker imidlertid en del med kosedyr og andre leker når hun er alene på rommet sitt. Femåringen har aldri gjort det, som jeg har hørt.

Anonymkode: 4a867...278

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en fantasivenn! Jeg visste på et vis at det ikke var ekte (kalte det jo selv fantasivenn) - jeg var ikke ensom ellernoe, jeg bare likte å leke og fantasere om masse. Det gikk over.

Anonymkode: 47ff5...ae5

AnonymBruker
Skrevet

Min holdt på sånn til hun var nesten 8 år. 
Synes det var helt fantastisk å høre på 🥰🥰 

Anonymkode: a4787...43d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...