AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #1 Del Skrevet 7. april 2024 Lurer på hva deres erfaring er med å få utbetalt, det er snakk om forlenging av sykemelding - så i følge saksbehandlingstidene så skal det ta da 3 uker for de å godkjenne søknad/vedtak. Stemmer dette ca. for dere? Inntektsmelding er sendt inn fra arbeidsgiver. På mandag er det 3. uker siden siden søknad for første halvdel av mars. Håper å få penger til uken. Anonymkode: a5037...363 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #2 Del Skrevet 7. april 2024 Her har det tatt litt over to uker ved forlenginger de siste mnd. Anonymkode: 2745c...c6a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #3 Del Skrevet 7. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Her har det tatt litt over to uker ved forlenginger de siste mnd. Anonymkode: 2745c...c6a Hmm mulig det tar litt tid nå pga. påsken, det er vel ikke helt tre uker inkludert påsken. Sendte inn 18.mars så da håper jeg det skjer noe til uka 🙏 Anonymkode: a5037...363 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #4 Del Skrevet 7. april 2024 Det var litt rot forrige gang som gjorde til at jeg fikk etterbetalt maaange uke etterpå, det skyldes at arbeidsgiver ikke hadde sendt inn inntektsmelding. Det fikk jeg ikke vite før jeg tok kontakt og etterlyste penger. Derfor er jeg litt skeptisk til om de ikke rotet det til igjen og jeg må etterlyse på nytt, men satser på at det skal gå automatisk denne gangen. Anonymkode: a5037...363 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #5 Del Skrevet 7. april 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det var litt rot forrige gang som gjorde til at jeg fikk etterbetalt maaange uke etterpå, det skyldes at arbeidsgiver ikke hadde sendt inn inntektsmelding. Det fikk jeg ikke vite før jeg tok kontakt og etterlyste penger. Derfor er jeg litt skeptisk til om de ikke rotet det til igjen og jeg må etterlyse på nytt, men satser på at det skal gå automatisk denne gangen. Anonymkode: a5037...363 Hvis du har sammenhengende sykefravær trengs det bare en inntektsmelding. Vanligvis tar første søknad litt lenger tid grunnet behov for inntektsmelding og beregning av sykepengegrunnlag. Videre søknader har forventet behandlingstid på 3 uker. Du skal forresten kunne se inntektsmelding under Ditt sykefravær på nav.no, så hvis du blir syk igjen ved en senere anledning kan du følge med der om arbeidsgiver har sendt inn. Anonymkode: 60b8d...707 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #6 Del Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hvis du har sammenhengende sykefravær trengs det bare en inntektsmelding. Vanligvis tar første søknad litt lenger tid grunnet behov for inntektsmelding og beregning av sykepengegrunnlag. Videre søknader har forventet behandlingstid på 3 uker. Du skal forresten kunne se inntektsmelding under Ditt sykefravær på nav.no, så hvis du blir syk igjen ved en senere anledning kan du følge med der om arbeidsgiver har sendt inn. Anonymkode: 60b8d...707 Takk for svar! Ja jeg kan se inntektsmeldingen nå. Lurer på hvordan man vet at søknaden har blitt ferdigbehandlet og godkjent før pengene kommer? Det står jo at det kan ta 5 dager fra den er godkjent til man får pengene utbetalt om det søknad for forrige måned. Nå sist med etterbetalingen så fikk jeg bare vedtak/årsoppgave om utbetaling, men når vedtaket kom hadde jeg allerede dagen før sett at pengene lå på mine utbetalinger og brevet kom noen timer etter pengene var på konto. Så jeg forstår ikke helt hvordan man faktisk vet om søknaden er godkjent før pengene er utbetalt? Da hadde jeg fått bekreftelse på melding 4 virkedager før om at søknaden var ferdigbehandlet etter å ha tatt kontakt og at jeg kunne forvente pengene på konto om 3-4 dager, men det var bare fordi jeg tok kontakt selv og spurte. Det var ingen plass jeg kunne se før dette at søknaden var godkjent, ikke under mitt sykefravær og søknader. I dag er det 3 uker siden jeg sendte inn neste søknad så ville tro at den vil bli behandlet innen i dag, men om jeg ikke ser det på utbetalinger før om 3-4 dager, så vet jeg isåfall ikke før fredag om den faktisk har blitt behandlet innen 3 uker. Dersom jeg tar kontakt på fredag og spør om pengene om det ikke har dukket opp noe, så risikerer jeg å måtte vente en uke til utbetaling dersom det skule være noe feil igjen og de faktisk ikke har behandlet søknaden. Anonymkode: a5037...363 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #7 Del Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (På 7.4.2024 den 11.20): Her har det tatt litt over to uker ved forlenginger de siste mnd. Anonymkode: 2745c...c6a Ser du dette noen steder før pengene dukker opp på utbetalinger? Anonymkode: a5037...363 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isw Skrevet 8. april 2024 #8 Del Skrevet 8. april 2024 Finnes det fortsatt arbeidsgivere som ikke forskutterer sykepenger og får refusjon fra NAV? Det er klønete. Man må forholde seg til NAV sin papirmølle og utbetalingsdatoer. Det er lite smidig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #9 Del Skrevet 8. april 2024 Her tar det nesten alltid to uker fra man sender meldekort til pengene er utbetalt ved forlenging av sykemelding. Også er det litt forskjellig mtp utbetalingsdato, for de skal liksom betale ut 25. i hver mnd, eller etter 5 dager hvisomattedersom. Så vanskelig å gjette🫣😂 Anonymkode: 7f4e5...c3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #10 Del Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Her tar det nesten alltid to uker fra man sender meldekort til pengene er utbetalt ved forlenging av sykemelding. Også er det litt forskjellig mtp utbetalingsdato, for de skal liksom betale ut 25. i hver mnd, eller etter 5 dager hvisomattedersom. Så vanskelig å gjette🫣😂 Anonymkode: 7f4e5...c3e Utbetalingsdatoer for sykepenger står greit forklart her, men man må gidde å lese hele teksten: https://www.nav.no/utbetalingsdatoer#sykepenger Anonymkode: 60b8d...707 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #11 Del Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Her tar det nesten alltid to uker fra man sender meldekort til pengene er utbetalt ved forlenging av sykemelding. Også er det litt forskjellig mtp utbetalingsdato, for de skal liksom betale ut 25. i hver mnd, eller etter 5 dager hvisomattedersom. Så vanskelig å gjette🫣😂 Anonymkode: 7f4e5...c3e Begynner å bli bekymret nå når flere skriver at de får pengene etter 2 uker og det har gått 3 uker her, må jeg virkelig ta kontakt og spørre igjen? Er jo helt umulig å vite når man ikke kan se noe plass at de har godkjent søknaden. Anonymkode: a5037...363 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #12 Del Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Begynner å bli bekymret nå når flere skriver at de får pengene etter 2 uker og det har gått 3 uker her, må jeg virkelig ta kontakt og spørre igjen? Er jo helt umulig å vite når man ikke kan se noe plass at de har godkjent søknaden. Anonymkode: a5037...363 Her er saksbehandlingstidene for sykepenger; https://www.nav.no/saksbehandlingstider#sykepenger Det skal ta 3 uker maks når du har en løpende sak. Så ingen nødvendighet å ta kontakt innenfor saksbehandlingstid. Ring eventuelt den dagen det har gått 3 uker og 1 dag. Anonymkode: 60b8d...707 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #13 Del Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Her er saksbehandlingstidene for sykepenger; https://www.nav.no/saksbehandlingstider#sykepenger Det skal ta 3 uker maks når du har en løpende sak. Så ingen nødvendighet å ta kontakt innenfor saksbehandlingstid. Ring eventuelt den dagen det har gått 3 uker og 1 dag. Anonymkode: 60b8d...707 De kan ta 3-4 dager etter de har godkjent til pengene kommer på konto, jeg forstår ikke om de andre som mottar sykepenger mottar et vedtak eller ser det noen plass før pengene kommer på konto? Anonymkode: a5037...363 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #14 Del Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Her tar det nesten alltid to uker fra man sender meldekort til pengene er utbetalt ved forlenging av sykemelding. Også er det litt forskjellig mtp utbetalingsdato, for de skal liksom betale ut 25. i hver mnd, eller etter 5 dager hvisomattedersom. Så vanskelig å gjette🫣😂 Anonymkode: 7f4e5...c3e Får du vedtak før du mottar pengene? Anonymkode: a5037...363 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå