Gå til innhold

Er det innafor å ringe politiet ved oppussing på søndag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis naboen starter støyende oppussing før ti på en søndag (leilighet), er det innafor å ringe politiet? Eller bør man bare ignorere og la dem holde på? 

Anonymkode: bdd96...535

Nei det er misbruk av ressurser.... Ignorer det. 

Anonymkode: b79de...a66

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Siden de er hissige så ringer du politiet. Hver gang. 

Anonymkode: 68627...624

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ut som om du heller burde flytte

Anonymkode: 5d55b...50d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

De blir vel neppe fortere ferdig om du ringer politiet hver søndag.

Forstår deg, da. Jeg hadde tenkt det samme som deg, TS. men er det noe verre at de bråker så veggene rister klokka 09 på søndag enn klokka 18 på en fredag? Oppussing bråker jo like mye uansett. Er det ikke bedre at de bare blir ferdige?

Anonymkode: b12fc...a2d

Jo, du har helt rett. Det bare føles som at de «vinner» da på en måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Høres ut som om du heller burde flytte

Anonymkode: 5d55b...50d

Ja, der er vi helt enige :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å ringe politet gjør man dersom det er nød. Å dra ned til politistasjonen å legge inn en formell anmeldelse gjør man på mandag. Du ringer ikke politet for husbråk , som ikke er høylytt krangling hvor man er bekymret for andre part.

Du får reise ned å anmelde naboen i morgen hvis det plager deg så mye.

Anonymkode: 4ab10...461

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan godt ringe politiet på 02800. Forklar at de har støyende arbeid så veggene rister, og at de blir hissige når du prater med dem. Da blir det registrert i politiets systemer. Er du heldig stikker politiet innom hvis de er i nærheten. Selv om politiet har mye å gjøre så kan de ha stillere perioder innimellom. 

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan gi nr til naboene til politiet så kan de ringe dem Og be dem slutte med støyen. Da slipper de å rykke ut. Så ser du hvordan det barker i vei. 

Anonymkode: 68627...624

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De er veldig aggressive og går ikke an å snakke med. Har prøvd før. 

Er de aggressive hele tiden?

Anonymkode: fa7e2...8a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ring politiet og fortell akkurat det. Fortell at du er fortvilet og er usikker på hva du skal gjøre. At du har snakket med naboen før uten at det nytter. Hvis politiet ikke vil gjøre noe ringer du igjen neste helg osv. 

Anonymkode: 68429...4f1

Du kan ringe gjennom sentralbordet om du føler du ikke vil ta plassen til de som ringer akutt, de gir råd og setter seg over til en betjent om det er viktig nok. 02800

Anonymkode: bd113...8c0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er de aggressive hele tiden?

Anonymkode: fa7e2...8a0

Bare når de ikke får det som de vil. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare når de ikke får det som de vil. 

Må være et hardt liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det hadde jeg virkelig ikke brydd politiet med. 

Anonymkode: 1183d...cac

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan ringe gjennom sentralbordet om du føler du ikke vil ta plassen til de som ringer akutt, de gir råd og setter seg over til en betjent om det er viktig nok. 02800

Ja, jeg hadde selvsagt ikke ringt 112 :) Har bestemt meg for å se det an og håpe det blir fort ferdig. Men jeg synes ikke det er riktig av dem å oppføre seg sånn. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og du kan*

skulle det stå ja

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Må være et hardt liv

Skjønte ikke disse to innleggene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Slikt er jeg raus med.

Neste gang er det jeg som trenger å bruke helgene til oppussing. Eller har folk samlet til sent en fredag.

Anonymkode: 80d3f...64f

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bor i et sameie så bør du kontakte styret. Flere ganger om nødvendig. De kan igjen i første omgang komme med en advarsel. Og hvis de ignorerer dette så kan de faktisk ende opp med å bli kastet ut og tvunget til å selge. Mange er nok ikke klarer over dette er noe som kan skje når man bor i et sameie og gir blanke i omgivelsene. Da blir du til slutt lempet ut og det er ikke noe du kan gjøre for å stoppe det. Her i blokken jeg bor ble en politimann til slutt tvunget ut etter gjentatte forstyrrelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Går det Ann å bruke ørepropper?

Jeg skjønner det, samtidig så er det litt vanskelig å få pusset opp selv hvis man skal holde alt og jobber 8-16 i hverdagen.  Etterhvert blir de nok også slitne av det kjøret og starter litt senere forhåpentligvis...

Anonymkode: ac50f...326

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grevling skrev (2 minutter siden):

Hvis du bor i et sameie så bør du kontakte styret. Flere ganger om nødvendig. De kan igjen i første omgang komme med en advarsel. Og hvis de ignorerer dette så kan de faktisk ende opp med å bli kastet ut og tvunget til å selge. Mange er nok ikke klarer over dette er noe som kan skje når man bor i et sameie og gir blanke i omgivelsene. Da blir du til slutt lempet ut og det er ikke noe du kan gjøre for å stoppe det. Her i blokken jeg bor ble en politimann til slutt tvunget ut etter gjentatte forstyrrelser. 

Det er svært sjeldent man går til det skritt å kaste ut noen de fleste andre steder; hos oss var det bevisst brannstiftelse.

Så et godt råd til TS vil være å gi tilbake med samme mynt når man vekker noen - for ja; det er stor forskjell på å pusse opp klokken 18 når de fleste er våkne, og å begynne bråket klokken 8 om morgenen.

Hadde jeg vært TS, hadde de fått så store søvnproblemer resten av uken at de hadde skjerpet seg; man kødder rett og slett ikke med folk som er kjent for å være "naboen fra helvete", og jeg skal love at jeg blir forbannet når noen vekker meg.

Anonymkode: 0d943...3d6

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...