Gå til innhold

Finnes det en boligforsikring som dekker krig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har nettopp oppdaget at boligforsikringen vår ikke dekker tap sv boligen ved bombing f.eks. når det blir krig.

Finnes det en forsikring som dekker det?

Anonymkode: ede48...e53

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det går så langt som til at boligene våre blir bombet, tenker jeg at vi kan blåse en lang marsj i alle typer forsikring. 

Anonymkode: 13d71...b94

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet

Tror neppe det finnes no bank so on git deg penger om det blir krig...da tror jeg banken også et bombet 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men da er jo det ikke like mye verdt å investere i boliger? Burde jeg heller selge og investere i en global indeksfond? Her vel sjansene bedre når det gjelder å sikre kapital not krig?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men da er jo det ikke like mye verdt å investere i boliger? Burde jeg heller selge og investere i en global indeksfond? Her vel sjansene bedre når det gjelder å sikre kapital not krig?

Vil du ikke ha et sted å bo...skal du sette vekk penger og leve o telt om det kommende krig? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Mine fond stupte når covid traff, når russland invaderte Ukraina, og da Israel angrep Gaza. Boligen min har steget i verdi hele veien.

Anonymkode: e3f0d...d35

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er rundt 80 år siden sist et norsk hus gikk til grunne pga krig, så det kan bli lenge å vente på at noe slikt skjer. Og det var et fåtall hus som forsvant under forrige krig. 
Hvor tenkte du å bo frem til krigen starter? Leie? 
Fond har en tendens til å tape seg i verdi om en skikkelig krig bryter ut 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Selg huset og invester i nammo osv hvis du er så opptatt av penger.

Anonymkode: fb3ac...92f

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...