Gå til innhold

Brukte 3 dagers egenmelding på barnet mitt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Onsdag- fredag. Har selv blitt smittet av det samme. (Spysjuke og diaré). Må jeg da få sykemelding eller kan jeg bruke mine egenmeldings dager ?

Anonymkode: 428fc...e6c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Onsdag- fredag. Har selv blitt smittet av det samme. (Spysjuke og diaré). Må jeg da få sykemelding eller kan jeg bruke mine egenmeldings dager ?

Har du brukt sykt barn dager eller egenmelding? Det er to forskjellige ting.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Har brukt sykt barn dager på henne. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei beklager feil, ser de er registret som egenmelding barn på tidsbanken. 

AnonymBruker
Skrevet

men det er jo feil da får de legge inn sykt barn dager på deg da eller bytte meeen du er sikkert frisk til mandag da

Anonymkode: 55d63...dfc

AnonymBruker
Skrevet

Sykt barn dager og din sykdom er to forskjellige ting. Du kan bruke egenmelding. 

Anonymkode: 1fc22...b8e

• Liker 2
Skrevet

Egenmelding på deg .. syke barn dager på barnet 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

men det er jo feil da får de legge inn sykt barn dager på deg da eller bytte meeen du er sikkert frisk til mandag da

Anonymkode: 55d63...dfc

Hvorfor sier du at hun er frisk til mandag? Hva vet du om det? Har du hatt omgangssyke før?

Endret av Dojakitty
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tviler for at jeg er frisk til imorgen, det startet idag. Vil gjerne opprettholde 48 timers karantene slik at de på jobb ikke blir smittet. Så da må jeg be arbeidsgiver om å endte til syke barn dager. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tviler for at jeg er frisk til imorgen, det startet idag. Vil gjerne opprettholde 48 timers karantene slik at de på jobb ikke blir smittet. Så da må jeg be arbeidsgiver om å endte til syke barn dager. 

Ja det skal du absolutt gjøre!!

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om barnet ditt er frisk og du er syk sender du bare inn egenmelding 

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Sofakona said:

Egenmelding på deg .. syke barn dager på barnet 

Hvis man er syk sammen er det bedre å bruke egenmelding. Og spare sykt barn. 

Anonymkode: 6d1d2...e90

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hvis man er syk sammen er det bedre å bruke egenmelding. Og spare sykt barn. 

Anonymkode: 6d1d2...e90

Nå var barnet sykt før hun ble syk da. 

Anonymkode: 1fc22...b8e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hvorfor brukte du ikke sykt barn dager når barnet var sykt? Du kan ikke bruke egenmelding når du ikke er syk selv.

Anonymkode: d9050...07e

AnonymBruker
Skrevet

I vårt registreringssystem heter begge deler egenmelding… og så krysser man på «egen sykdom» eller «barns sykdom». Begge deler heter altså egenmelding. Ser ut til å være litt forvirring her😅

Anonymkode: 8d7b8...1b2

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Tror folk her er forvirret fordi du bruker ordet egenmelding. Men du sier det står "egenmelding barn" da er det nok det samme som omsorgsdager/sykt barn. De første 3 av de er også "egenmelding" mens etter 3 dager kan arbeidsgiver kreve legeerklæring på barnets sykdom. Så sikkert derfor de heter det i timesystemet deres. Du kan jo høre med jobben for å være sikker da :)

Omsorgsdager/sykt barn og egenmelding for egen sykdom her helt separat og kan tas etter hverandre om nødvendig (det skjer jo ganske ofte at man blir syk rett etter barnet var syk fordi man blir smittet)

Anonymkode: 30339...506

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er usikker på om egenmelding dekker noe utover egenmelding sykdom. Selvvalgt karantene er vel permisjon hvor det er opp til arbeidsgiver om det er betalt eller ikke

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei beklager feil, ser de er registret som egenmelding barn på tidsbanken. 

Det er vel det samme som sykt barn dager? (Egenmeldt fravær på grunn av barn). Når jeg registrerer sykt-barn-dager står det «egenmelding barn» i boksen jeg huker av på til slutt

Anonymkode: 0d0a2...c85

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...