AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #1 Skrevet 7. april 2024 Hei, er gravid i uke 16 og begynte med bekkenbunnstrening (kniping) for noen måneder siden. Ikke gjort det tidligere. Er det noen som har begynt med dette i svangerskapet og blitt sterkere/strammere frem mot fødsel? Det er så kjedelig og skulle gjerne hørt noen motiverende historier som jeg kan ta med meg i tiden fremover:) Anonymkode: dcc79...da0
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #2 Skrevet 7. april 2024 Jeg tisset på meg uansett mot slutten av svangerskapet 🫣 men det var ingen problem etterpå. Anonymkode: 6efc9...758
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #3 Skrevet 7. april 2024 Nei, begynte dessverre ikke med det før etter fødsel da jeg fikk problemer. Husk at en stram bekkenbunn ikke er noen fordel! Man ønsker sterk men ikke stram bekkenbunn. Kan hende du vet dette, men husk også å fokusere på avspenning mellom knipene (og ellers i hverdagen). Å bare knipeknipekniiipe uten å slippe godt nok opp mellom er ikke så bra. Anonymkode: f33b6...3d8
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #4 Skrevet 7. april 2024 Jeg knep masse i svangerskap nr 1. Brukte allikevel 8 måneder etter fødsel på å trene opp igjen, og hadde lekkasjer i de 8 månedene. Denne gjenopptreningen gjorde jeg sammen med fysio. I svangerskap nr 2, fikk jeg faktisk beskjed om å fokusere på avspenning av bekkenbunnen heller enn å knipe. Og det funket bra for meg. Fødselen gikk lettere, og jeg fikk umiddelbart kontakt med bekkenbunnsmuskulaturen minuttene etter. Hadde ikke lekkasjer etter fødsel nr 2. Ville kanskje kontaktet en bekkenbunnsfysio for å få råd som gjelder din situasjon. Anonymkode: f4b74...fe7
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #5 Skrevet 7. april 2024 Jeg trente bekkenbunn hele svangerskapet og etterpå. Hadde ingen problemer med lekkasje, fremfall eller lignende. Aner ikke om det var flaks eller treningen, sannsynligvis mest førstnevnte, men en sterk bekkenbunn er uansett fint å ha. Fortsett som du gjør, tror ikke du vil angre på det!:) Anonymkode: ea0f1...f9a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå