Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Møtte en fin fyr for noen måneder siden. Har lagt merke til småting jeg har reagert på.

En av disse var en hendelse i går. Vi skulle ta bussen. På bussen satt det to gutter som tok opp 4 seter. Det var ledig på hele bussen. Han jeg dater konfronterer disse guttene. Vi skulle selv av og trengte ikke setene. Det var mange plasser. 

Vi har vurdert å leie sammen etterhvert, men merker at han er veldig bestemt på hvor vi skal bo og nedlatende til steder jeg har sett på som helt normale og fine områder

Anonymkode: 05f9c...108

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan reagerer han om du påpeker at det var unødvendig å si noe når det var god plass på bussen. Eller når du sier du føler han er nedlatende mot dine forslag i jakten på bolig? 

Anonymkode: f5efd...a2a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det høres jo bare forfriskende ut. Unødvendig å ta opp 4 seter, og det er garantert flere andre som ikke hadde turt å si fra.

Anonymkode: 99399...4c3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det høres jo bare forfriskende ut. Unødvendig å ta opp 4 seter, og det er garantert flere andre som ikke hadde turt å si fra.

Anonymkode: 99399...4c3

Er det god plass på bussen velger jeg gjerne fireseteren, og legger poser på motsatt side. Begynner den å fylles opp løfter jeg selvfølgelig posene over i fanget. 

Hadde en eller annen sær person begynt å kjefte for det tror jeg at jeg bare hadde ledd. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er det god plass på bussen velger jeg gjerne fireseteren, og legger poser på motsatt side. Begynner den å fylles opp løfter jeg selvfølgelig posene over i fanget. 

Hadde en eller annen sær person begynt å kjefte for det tror jeg at jeg bare hadde ledd. 

Tviler på at tenåringene hsddr handlet kjøttdeig og melk i poser i flertall på Kiwi. De ville nok bare ha føttene i motsatt sete som i sofaen hjemme. 

Anonymkode: 0e60c...4ee

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Tviler på at tenåringene hsddr handlet kjøttdeig og melk i poser i flertall på Kiwi. De ville nok bare ha føttene i motsatt sete som i sofaen hjemme. 

Anonymkode: 0e60c...4ee

Å si fra om bein i setet er ok. Men TS skriver det ikke slik. 

• Liker 1
Gjest ZarahSweet
Skrevet

Reagerer på at dere snakker om å leie sammen etter å ha datet et par mnd. Ville brukt god tid på å bli kjent og bo hos hverandre i perioder så en får oppleve alle mørkesidene før en blir samboere 🤷🏻‍♀️

AnonymBruker
Skrevet

Jeg misliker når folk bruker seter til sekker osv. når bussen er full og folk trenger å sitte. Men å si ifra om dette på en tom buss, virker bare problemskapende og er helt unødvendig. Hadde blitt utrolig flau og blitt bekymret for at han er kontrollerende og leter etter ting å lage problemer om. Mye mulig disse guttene hadde flyttet tingene sine om det kom mange på bussen. Det vet han jo ingenting om, siden dere skulle av…

Anonymkode: 30f87...a79

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Den episoden på bussen viser at mannen er konfliktsøkende. Rødt flagg. 

At han ikke tar dine innspill til aktuell boplass på alvor er også rødt flagg. Her er en mann du vil slite å kommunisere med. 

Anonymkode: 5548a...916

• Liker 6
Skrevet (endret)

Hvis de har beina på setet bør alle si fra. Hvis de bare sitter der pent og pyntelig er det merkelig oppførsel fra ham.
Jeg har vært gift å årevis og vi snakker med ujevne mellomrom om å selge hus og flytte til leilighet. Han vil ikke bo i det området hvor jeg ønsker å kjøpe og snakker det veldig ned, men han må få lov å mene det og vi må jo enes om vi skal ta så omfattende valg og det må dere og.

Er denne mannen veldig fordomsfull, streng og rigid? Eller er han handlekraftig, med egne meninger, men også lydhør for andres?

Bruk tid på å erfare ting sammen. Vi ønsker alle en partner som har evne til refleksjon framfor påståelighet. Hvis du ser at dette kan bli et forhold der du til stadighet må føye deg for å beholde husfreden, er det ikke liv laga. 

Endret av Hareena
  • Liker 2
Skrevet

Dette trenger ikke nødvendigvis være røde flagg, men jeg er helt enig med de som sier at du bør bli langt bedre kjent med ham før dere flytter sammen. Episoden på bussen kan tyde på at han er en konfliktsøkende type, og slike blir slitsomme å forholde seg til etterhvert.

Hvordan er han ellers? Er han påståelig i diskusjoner, snakker han pent om andre? 

AnonymBruker
Skrevet

Han virker konfliktsøkende jeg vil ventet med å  leie samme med han. Tenker at det at han er nedlatende til steder du kunne tenkt deg å bo er ikke helt greit heller. 

Anonymkode: 16bd8...45d

AnonymBruker
Skrevet

Unødvendig å konfrontere folk sånn TILFELLE de ikke har tenkt å ta vekk sekkene sine om det kommer mange folk på bussen.

Angående hvor dere skal bo, så er det en viktig avgjørelse som en som regel har sterke meninger om. Du har vel også det? Om dere er helt uenige, så kan kanskje særbo være en løsning?

Anonymkode: 6b9c5...79a

AnonymBruker
Skrevet

Fortsettelse

Men unødvendig å være nedlatende til deg og dine boønsker!

Anonymkode: 6b9c5...79a

AnonymBruker
Skrevet

Det på bussen var helt idiotisk. Man kan jo bruke flere seter i en tom buss. 

Å provosere ukjente tenåringer kan også være farlig. De kunne angrepet kjæresten din. Og deg.

Han høres ut som en tosk

Anonymkode: 4fbc7...9f8

Skrevet

Borgerpoliti er slitsome typer. Bli bedre kjent og observer. Har dere felles holdninger og verdier? Om han skal mene så fryktelig mye om andres adferd så kan det bli pes i lengden. 

• Liker 2
Skrevet

Ikke flytt inn med han enda, har du konfrontert han med det du skriver her? Høres ut som du kvier deg for å si noe?

AnonymBruker
Skrevet

Slik han er mot andre, slik vil han bli mot deg også!

Anonymkode: dc561...16c

Skrevet
ZarahSweet skrev (9 timer siden):

Reagerer på at dere snakker om å leie sammen etter å ha datet et par mnd. Ville brukt god tid på å bli kjent og bo hos hverandre i perioder så en får oppleve alle mørkesidene før en blir samboere 🤷🏻‍♀️

Enig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...