AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #1 Skrevet 7. april 2024 Hei alle sammen Jeg er gravid i siste trimester og jeg har ubehag og smerter i bekkenet mitt og leken har sagt det kan være en begynnelse på bekkenløsning. Jeg ble henvist til en fysioterapeut og fysioterapeuten ønsker å ta en bekkenbunn massasje som behandling. Jeg har aldri fått en slik behandling før og jeg lurer på om noen har erfaring med dette. Så slutterapeuten er en mann og så det gjør ikke saken noe bedre for meg Jeg gruer meg rett og slett veldig. Hvordan er en sånn massasje og behandling? Er det vondt på noen måte? Er det godt og behagelig? Hva er det han egentlig skal gjøre under behandlingen, skal han faktisk massere vaginaen min??? Jeg ønsker seriøse svar fra noen med erfaringer Dette er ikke et troll innlegg som mange veldig mange andre innlegg her er Anonymkode: 50df8...d44
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #2 Skrevet 7. april 2024 Du avslutter med at dette ikke er et trollinnlegg som mange andre innlegg her er, som får meg til å tro at det nettopp er det når du lurer på om en fysioterapeut skal massere vaginaen din Anonymkode: 7d05f...79b 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #3 Skrevet 7. april 2024 Den letteste måten å få avklart dette er å be behandler snakke gjennom hvordan massasjen foregår og avtale et stoppsignal om du blir ukomfortabel. Anonymkode: 72338...b5f
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #4 Skrevet 7. april 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du avslutter med at dette ikke er et trollinnlegg som mange andre innlegg her er, som får meg til å tro at det nettopp er det når du lurer på om en fysioterapeut skal massere vaginaen din Anonymkode: 7d05f...79b Ja Det er akkurat det jeg lurer på da dette er slik jeg har forstått disse type behandlingene blir utført. Jeg har bedt spesifikt om å få relevante svar på det Jeg lurer på så fint om du respekterer dette da du ikke har noe produktivt å bidra med i denne tråden på forhånd takk Anonymkode: 50df8...d44
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #5 Skrevet 7. april 2024 Først og fremst, nå heter det bekkenleddsmerter. Alle gravide får bekkenløsning, ikke alle får smerter. Man trenger ikke henvisning til fysioterapeut lenger. Og det er svært få/ingen menn som jobber med bekkenbunnsproblematikk i Norge. Man skal ikke drive innvendig behandling uten å kunne det! Vaginal behandling er ikke godt og behagelig. Det kan tvert imot være ganske smertefullt. Bekkenleddsmerter kan helt fint behandles utenfra. Best faktisk. Summert, dette er mest sannsynlig bare troll og tøys, men hvis ikke så bytter du bare fysioterapeut Anonymkode: 5ab6c...345 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #6 Skrevet 7. april 2024 Man holder 1-2 fingre like innenfor skjedeåpnibgen og trykker feks nedover mot setet. Det er triggerpunkter som holdes nede, på lik linje med ei muskelknute i ryggen. Man kjenner det stråler bak mot rygg, sete, lår, siden bekkenbunnen henger sammen på kryss og tvers inni der. Har selv vært hos fysio med utdanning innen felter. Er ikke noe flaut, ekkelt eller seksuelt over det. Anonymkode: fd88b...40d
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #7 Skrevet 8. april 2024 Det er et slikt svar jeg ønsket meg, tusen takk 😊 Anonymkode: 50df8...d44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå