Gå til innhold

Noen som har smeltet om gullring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble slutt med eksen for noen år siden, har fremdeles forlovelsesringer, men ønsker ikke beholde den.. det er hvitt gull, ingen sten/ diamant, en enkel gullring. 

Noen som har smeltet om noe liknende? Hva fikk du laget? 

Anonymkode: fb77f...d6b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ble slutt med eksen for noen år siden, har fremdeles forlovelsesringer, men ønsker ikke beholde den.. det er hvitt gull, ingen sten/ diamant, en enkel gullring. 

Jeg leverte inn giftering og kjøpte meg øredobber for beløpet jeg fikk. 

Anonymkode: 4023e...e80

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg leverte inn giftering og kjøpte meg øredobber for beløpet jeg fikk. 

Anonymkode: 4023e...e80

Så man må ikke betale noe for å få det smeltet om til noe annet? Sikkert dumt spørsmål, men jeg har aldri gjort det før 🙈

AnonymBruker
Skrevet

Du får betalt for gullvekt, også kan du velge å kjøpe noe med de pengene. 

En liten ring gir ikke store summen

Anonymkode: 198d8...1e9

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker said:

Så man må ikke betale noe for å få det smeltet om til noe annet? Sikkert dumt spørsmål, men jeg har aldri gjort det før 🙈

Du slipper å betale for råvaren, men må betale for arbeidet. Antagelig blir det like dyrt som å kjøpe ferdig masseprodusert vare. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bestilte et digert armbånd i sølv fra Lamar, og delbetalte med diverse gamle gullringer som ble trukket fra. 

Anonymkode: 397b8...6e2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg smelta ned en ring, to store øredobber og et matchende anheng fra 70-tallet, alt det til sammen ble til to nye, slanke og enkle ringer. En mister litt metall i prosessen. Jeg betalte også 3-4000kr for jobben.

Dette var i 2019 så prisene kan være anneldes nå men da har du litt ballpark på hva en slik jobb kan koste.

Anonymkode: 6d41f...69b

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.4.2024 den 23.05):

Selg på finn. Gullprisene har hatt en god økning i det siste, men ikke sikkert Finn-kjøpere har fått med seg det. Vurder gullsmed Bjørklund. Desidert best pris på skrapgull. 

AnonymBruker
Skrevet

Du leverer det inn og før summen i gull trukket fra neste kjøp, mest sannsynlig.

Når man smelter gull gjør man det ikke med ett og ett smykke, men med veldig mange samtidig.

Anonymkode: a49b7...411

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...