AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #1 Skrevet 6. april 2024 Ble slutt med eksen for noen år siden, har fremdeles forlovelsesringer, men ønsker ikke beholde den.. det er hvitt gull, ingen sten/ diamant, en enkel gullring. Noen som har smeltet om noe liknende? Hva fikk du laget? Anonymkode: fb77f...d6b
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #2 Skrevet 7. april 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ble slutt med eksen for noen år siden, har fremdeles forlovelsesringer, men ønsker ikke beholde den.. det er hvitt gull, ingen sten/ diamant, en enkel gullring. Noen som har smeltet om noe liknende? Hva fikk du laget? Anonymkode: fb77f...d6b Jeg leverte inn giftering og kjøpte meg øredobber for beløpet jeg fikk. Anonymkode: 4023e...e80
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #3 Skrevet 7. april 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg leverte inn giftering og kjøpte meg øredobber for beløpet jeg fikk. Anonymkode: 4023e...e80 Så man må ikke betale noe for å få det smeltet om til noe annet? Sikkert dumt spørsmål, men jeg har aldri gjort det før 🙈 Anonymkode: fb77f...d6b
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #4 Skrevet 7. april 2024 Du får betalt for gullvekt, også kan du velge å kjøpe noe med de pengene. En liten ring gir ikke store summen Anonymkode: 198d8...1e9
newman01 Skrevet 7. april 2024 #5 Skrevet 7. april 2024 37 minutter siden, AnonymBruker said: Så man må ikke betale noe for å få det smeltet om til noe annet? Sikkert dumt spørsmål, men jeg har aldri gjort det før 🙈 Anonymkode: fb77f...d6b Du slipper å betale for råvaren, men må betale for arbeidet. Antagelig blir det like dyrt som å kjøpe ferdig masseprodusert vare. 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #6 Skrevet 7. april 2024 Jeg bestilte et digert armbånd i sølv fra Lamar, og delbetalte med diverse gamle gullringer som ble trukket fra. Anonymkode: 397b8...6e2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #7 Skrevet 7. april 2024 Jeg smelta ned en ring, to store øredobber og et matchende anheng fra 70-tallet, alt det til sammen ble til to nye, slanke og enkle ringer. En mister litt metall i prosessen. Jeg betalte også 3-4000kr for jobben. Dette var i 2019 så prisene kan være anneldes nå men da har du litt ballpark på hva en slik jobb kan koste. Anonymkode: 6d41f...69b
Gammelsmurfen Skrevet 7. april 2024 #8 Skrevet 7. april 2024 AnonymBruker skrev (På 6.4.2024 den 23.05): Ble slutt med eksen for noen år siden, har fremdeles forlovelsesringer, men ønsker ikke beholde den.. det er hvitt gull, ingen sten/ diamant, en enkel gullring. Noen som har smeltet om noe liknende? Hva fikk du laget? Anonymkode: fb77f...d6b Selg på finn. Gullprisene har hatt en god økning i det siste, men ikke sikkert Finn-kjøpere har fått med seg det. Vurder gullsmed Bjørklund. Desidert best pris på skrapgull.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #9 Skrevet 7. april 2024 Du leverer det inn og før summen i gull trukket fra neste kjøp, mest sannsynlig. Når man smelter gull gjør man det ikke med ett og ett smykke, men med veldig mange samtidig. Anonymkode: a49b7...411
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå