Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere hørt om the 4B movement? 

Den startet opprinnelig i Sør Korea i 2019 som et opprør mot patriarket. Kvinnene har sluttet å date menn, gifte seg, ha sex med menn og få barn.  
I etterkant av dette har barnefødsler synket betraktelig og er nå det landet i verden med lavest fødselsrate. 

Jeg ser at det nå har begynt å spre seg også til andre land og jeg får det nå titt og ofte opp på TikTok. Kvinner har begynt å sterilisere seg i protest og sier de er ferdige med menn.

Hva tenker dere om the 4B movement? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du "straffer" jo bare deg selv, dersom det å få barn er noe du ønsker deg.

Om du ikke ønsker et forhold med en mann, eller barn, så kan du jo like godt henge deg på en sånn bevegelse, men jeg tipper du kommer til å angre litt når du sitter på gamlehjemmet ensom og barnløs og tenker "der viste jeg de svina!". 

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror du har godt av å tenke litt over hva slags mannssyn du har og hva det gjør med mennene du lar det gå utover.

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, LeveMannen said:

Jeg tror du har godt av å tenke litt over hva slags mannssyn du har og hva det gjør med mennene du lar det gå utover.

Ånei, vi må tenke på mennene ❤️

At jeg er singel går da ikke ut over noen mann? Tvert imot - ingen mann må "slite" med meg og mine traumer etter vold og overgrep fra (sjekker notatene mine) menn.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...