AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #1 Skrevet 6. april 2024 Jeg bryr meg ikke da jeg her helt over han, men de har allerede begynt og snakke om flytte sammen allerede ,og de har bare vert sammen siden slutten av Januar i år. Hun har og han har 2 barn,men mest kontakt med vårt barn, de snakker allerede om samvær og slik for vårt barn,synes det går altfor fort og barnet er heller ikke så veldig glad i at de er sammen,hn er mye lei seg og hn savner ofte pappan, da de bare har samvær en gang i uka,fordi det funker best for alle. Nå mener min venninne at barnet må komme anhver helg og anhver jul og påske og 3 uker i sommerferien, synes de går for frem, vårt barn er veldig glad i og være hos meg og har venner og slekt her,mens hvis faren flytter sammen bor han 2 og halv time unna oss.Det vil skje en dag 100%. Så hvordan skal jeg gå frem her? barnet er 11 år,så hn har vel litt og si selv også Anonymkode: 62b53...e47 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #2 Skrevet 7. april 2024 Om det var min venninne så hadde jeg sagt rett ut at hun er ikke mor til dette barnet og skal ikke få bestemme dette bare fordi hun plutselig er sammen med exen din. Hvis barnas far ikke ønsket mer samvær før forholdet og det nå er hun som ønsker mer samvær så er jo det veldig rart og jeg ville spurt om hvorfor. Er det faktisk faren som alltid har ønsket mer samvær men aldri turt å ta det opp så får du si at han må klare å snakke med deg selv om dette og så får dere ta runden på fvk osv der barnet også får si sin mening. Anonymkode: fa70b...3b1 8 2 6
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #3 Skrevet 7. april 2024 Hm Hun er ikke din venninne lenger når hun kaster seg over exen din. Det er typisk mannfolk og finne kortreist nr 2. Jo kortere de kan se seg om etter en ny jo bedre. Søstrea til exen hadde sikkert vært det mest lettvinte. Samme svigerforeldre. Anonymkode: ef2d8...e48 4 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #4 Skrevet 7. april 2024 Bare vend det døve øret til, og ikke snakk med venninnen. Fortsett som før. Barnet har snart rett til å bestemme selv. Anonymkode: 6facb...89c 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #5 Skrevet 7. april 2024 Takk for svar nei må bare fikse det og bare la være og bryr seg om hva hun mener. Nei Far har aldri virker intresert i mer samvær,men heg hadde ikke nektet han,men det må komme fra han. Anonymkode: 62b53...e47 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #6 Skrevet 7. april 2024 9 hours ago, AnonymBruker said: Det er typisk mannfolk Anonymkode: ef2d8...e48 Og akkurat dette er typisk kvinnfolk. Anonymkode: 17e0f...56c
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #7 Skrevet 7. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og akkurat dette er typisk kvinnfolk. Anonymkode: 17e0f...56c Typisk mannfolk å ta søster, venninne, familie eller andre i nære relasjoner til eks Dame. Forelsket? Ja i irritasjonen det gir. Anonymkode: ef2d8...e48 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #8 Skrevet 7. april 2024 "Venninnen" din har INGENTING med samvær for ditt barn å gjøre på noe nivå. Har vært i samme situasjon. Måtte sette klare grenser for fars nye flamme. Ønsker far oppriktig mer samvær- så ok... Er det nye dama som styrer.. Så nei.. Og 11åringen har rett på å bli hørt i forhold til økt samvær eller ikke. Anonymkode: 70c0f...6cd 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #9 Skrevet 7. april 2024 Du skriver at barnet savner pappaen sin, og hun foreslår mer samvær. Det er vel vinn-vinn? Du sier samvær en dag i uka passer alle best, men det høres ut som om det passer deg best. hans kjæreste tilrettelegger for samvær mellom barnet og dets far. Det høres vel bra ut? Anonymkode: fafe1...cfa
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #10 Skrevet 7. april 2024 Stusser litt over at du skriver at barnet savner faren sin, men samtidig legger du brems på at barnet skal være mer med faren sin?🙈 Hvis barnet ditt ønsker å være mer med sin far så burde du respektere det og tilstrebe for å få det til uansett hvem som har tatt initiativ til mer samvær. Du høres bitter og sjalu over at Exen din har valgt venninna di fremfor deg, men hun har sånn sett i utgangspunktet aldri vært din venninne. Jeg kunne aldri fått følelser for en av mine venninner ex uansett hvor lang tid det hadde gått siden brudd. Anonymkode: b8bbc...10a
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #11 Skrevet 7. april 2024 Jeg synes du skal ignorere hva hun sier - hun har ikke noe med samvær for barn som ikke er hennes. Bare la være å svar og dropp henne som venninne. Dvs dropp å svar på meldinger, ikke ta tlf om hun ringer. Hun er langt over grensa for hva som er rimelig å blande seg i, og det å kaste seg over andres ekser - vel, det er ikke akkurat normalt om man er gode venninner. Hvis far vil endre på samvær får han ta kontakt direkte med deg eller FVK. Og ja, barnet skal selvfølgelig høres når det er 11 år og far ikke har brydd seg særlig etter at det ble slutt mellom dere. Ikke så rart det ikke vil til ham da, hvertfall ikke til jul! Anonymkode: ec4cb...622 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #12 Skrevet 7. april 2024 Jeg er stemor og jeg legger meg aldri opp i hvor mye samvær vi har med stebarna. Vi har 50/50, men de er ofte her mer. Og det er helt fint for meg. Men det er barnas far og mor som bestemmer fordelingen. Vi fungerer godt som familie. Men vi brukte god tid før vi introduserte barna og tok det skritt for skritt. Dersom din eks ikke forstår det, så ville jeg tatt kontakt med Familievernkontoret for å få til en bedre dialog. Anonymkode: bcee1...8a3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #13 Skrevet 8. april 2024 Tusen takk for alle svar visste den kom at jg er bitter og sjalu på eksen, jeg har selv ny kjæreste så gir faen i hva han gjør Han har aldri ønsket og ha mer samvær,jeg har aldri sagt noe, det er han selv som har ønsket kun 1 dag i uka, for meg hadde det bare vert hyggelig hvis far ville ha mer samvær,men nå er det jo venninen min som ønsker de skal ha mer kontakt og ikke han, vil far selv ha det og ber om dette ,er det helt greit for meg Anonymkode: 62b53...e47
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #14 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Stusser litt over at du skriver at barnet savner faren sin, men samtidig legger du brems på at barnet skal være mer med faren sin?🙈 Hvis barnet ditt ønsker å være mer med sin far så burde du respektere det og tilstrebe for å få det til uansett hvem som har tatt initiativ til mer samvær. Du høres bitter og sjalu over at Exen din har valgt venninna di fremfor deg, men hun har sånn sett i utgangspunktet aldri vært din venninne. Jeg kunne aldri fått følelser for en av mine venninner ex uansett hvor lang tid det hadde gått siden brudd. Anonymkode: b8bbc...10a Er du virkelig overrasket over logikken til ts, og hennes medsøstre? Anonymkode: 5c518...2e6
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #15 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tusen takk for alle svar visste den kom at jg er bitter og sjalu på eksen, jeg har selv ny kjæreste så gir faen i hva han gjør Han har aldri ønsket og ha mer samvær,jeg har aldri sagt noe, det er han selv som har ønsket kun 1 dag i uka, for meg hadde det bare vert hyggelig hvis far ville ha mer samvær,men nå er det jo venninen min som ønsker de skal ha mer kontakt og ikke han, vil far selv ha det og ber om dette ,er det helt greit for meg Anonymkode: 62b53...e47 Kan du ikke bare be henne om å passe sine egne saker og at alt vedr samvær er mellom deg, far og barnet? Anonymkode: 08528...ebd 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #16 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (På 7.4.2024 den 18.18): Du skriver at barnet savner pappaen sin, og hun foreslår mer samvær. Det er vel vinn-vinn? Du sier samvær en dag i uka passer alle best, men det høres ut som om det passer deg best. hans kjæreste tilrettelegger for samvær mellom barnet og dets far. Det høres vel bra ut? Anonymkode: fafe1...cfa Hun vil vel at far er engasjert og tilstedeværende under samvær? Det holder ikke at hans kjæreste vil, hvis ikke far gidder kan barnet like gjerne være hos mor. Anonymkode: 74c38...44e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå