Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Får man vedtak om dette hvis man søker om økonomisk sosialhjelp bare noen ganger. Søkte om det en gang i fjor og en gang i år, men avbrøt søknadene da jeg greide å få inn penger på en annen måte. Men kan hende jeg må søke senere i år. Og det er noe jeg ikke har lyst til, men har det litt trangt de neste måneden på grunn av forskjellige. Men jeg har virkelig ikke lyst. Hva gjør at de kan vedta tvungen forvaltning? Vil jo ikke risikere å få det. 

Anonymkode: c9a6f...a1d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på situasjon du står i men ville heller tatt meg en prat med de enn å gått i en evig runddans hver måned der du sliter økonomisk

Anonymkode: 8c99c...a09

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kommer an på situasjon du står i men ville heller tatt meg en prat med de enn å gått i en evig runddans hver måned der du sliter økonomisk

Anonymkode: 8c99c...a09

Skjønner. Ja får vel gjøre det.

Skrevet

Nei, tvungen er siste løsning. Det er flere steg før man havner der. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
snurrehue skrev (13 minutter siden):

Nei, tvungen er siste løsning. Det er flere steg før man havner der. 

Skjønner. Hva ser de på da?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

De ser på hvorfor du har behov for hjelp.

Om du hele tiden bruker alle pengene på fullstendig unødvendig shopping , spiller/drikker bort pengene, kun kjøper det dyreste av det dyreste, og ikke engang forsøker få pengene til å strekke til.

Anonymkode: 0990f...fca

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Råd og veiledning først for å se om de kan hjelpe deg på den måten. Bruker du pengene "over styr" f.eks. eller er det bare trangt akkurat nå. De vil jo helst at du skal klare deg selv. Og tvungen er som sagt siste utvei. 

AnonymBruker
Skrevet

Det pleide være noe som het frivillig forvaltning også, kanskje det kan være til hjelp for deg?

Anonymkode: 9fd0b...b83

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det pleide være noe som het frivillig forvaltning også, kanskje det kan være til hjelp for deg?

Anonymkode: 9fd0b...b83

Tror ikke jeg vil ha det heller. Sliter bare en periode. 

AnonymBruker
Skrevet

Er jo ikke sikkert kommunen har forvaltning engang. Dette er en frivillig tjeneste de kan tilby, i tillegg veldig tidkrevende, så hos oss benyttes det på de som virkelig trenger det. Jeg har ALDRI vært borti at det har skjedd at noen har fått tvunget forvaltning bare fordi de har hatt behov for hjelp et par ganger altså. Jeg jobber med sosialstønad, og det skjer ofte at noen har behov for hjelp bare en måned eller to. 
Du får heller råd og veiledning. Tvungen forvaltning er siste utvei om du over lang tid ikke viser at du klarer å håndtere din egen økonomi, noen ganger ikke da heller fordi det helst skal være en midlertidig hjelp for at du skal kunne håndtere egen økonomi. 

Anonymkode: 5b838...379

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er jo ikke sikkert kommunen har forvaltning engang. Dette er en frivillig tjeneste de kan tilby, i tillegg veldig tidkrevende, så hos oss benyttes det på de som virkelig trenger det. Jeg har ALDRI vært borti at det har skjedd at noen har fått tvunget forvaltning bare fordi de har hatt behov for hjelp et par ganger altså. Jeg jobber med sosialstønad, og det skjer ofte at noen har behov for hjelp bare en måned eller to. 
Du får heller råd og veiledning. Tvungen forvaltning er siste utvei om du over lang tid ikke viser at du klarer å håndtere din egen økonomi, noen ganger ikke da heller fordi det helst skal være en midlertidig hjelp for at du skal kunne håndtere egen økonomi. 

Skjønner. Nå har jeg også avbrutt søknader et par ganger. Er det noe de ser.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skjønner. Nå har jeg også avbrutt søknader et par ganger. Er det noe de ser.

Nei det ser vi ikke 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei det ser vi ikke 

For å legge til. Jeg ser kun søknader som faktisk ligger inne hos meg til behandling. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

For å legge til. Jeg ser kun søknader som faktisk ligger inne hos meg til behandling. 

Ok 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...