Gå til innhold

Jeg tiltrekker meg drittsekker! Hva kan jeg gjøre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, AnonymBruker said:

han sperrer jo hele veien når han står sånn. De som bor i veien innenfor meg kommer ikke forbi med sine biler når han parkerer der. 

Anonymkode: fc08f...168

Altså, parkerer han lovlig eller ikke? 

Hvis ja, så gjeller først-til-mølle og du må bare få fingeren ut og ta plassen når den er ledig. 

Ellers må folk jo melde det. 

Anonymkode: 608c4...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det vil alltid være en nabo som er så entitled at de liksom skal kunne gjøre hva de vil. I

Anonymkode: 78a85...7c4

Hm. Og hva gjør man da? Lar dem Holde på? Snakker med de andre naboene? Her er det jo meg det går mest utover og de andre naboene bare gjemmer seg inni husene sine. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Altså, parkerer han lovlig eller ikke? 

Han blokkerer alle andre, inkludert min inngangsdør. Er det lovlig eller ikke? Aner ikke. Hvis det var så enkelt hadde det sikkert vært lettere å begrense han tror du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Han blokkerer alle andre, inkludert min inngangsdør. Er det lovlig eller ikke? Aner ikke. Hvis det var så enkelt hadde det sikkert vært lettere å begrense han tror du ikke?

Finn ut av om det er lovlig. Ring politiet på ikke-akutt nummeret. Eller kommunen. Kontakt naboene, foreslå felles innsats. Gjør noe, i stedet for bare å sitte og dvele i selvmedlidenhet.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hm. Og hva gjør man da? Lar dem Holde på? Snakker med de andre naboene? Her er det jo meg det går mest utover og de andre naboene bare gjemmer seg inni husene sine. 

Om man har naboer man snakker med nå og da, så kommer jo gjerne slikt frem etterhvert. Men jeg tror nok folk er forsiktige med å snakke høyt om en nabo man misliker, for man er vel redd for å havne i konflikt med folk. Jeg har vært litt "dum" og sagt ifra til et par vrange naboer, med resten av nabolaget i ryggen, for så å oppleve at hele nabolaget trekker seg når problemnaboen klikker, og da har jo alt det sinnet fra naboen gått ut over meg. Resten av nabolaget har gjemt seg langt bak gardinene når det lukter konflikt. Sånn er folk😔

Anonymkode: 78a85...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener faktisk at parkering foran en port er en politisak (ikke P-vakt-sak). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Interessant innspill, og helt sikkert et godt poeng, jeg skjønner bare ikke hva dette mønsteret er eller hvordan jeg forandrer det 😆

Jeg fant eksempelvis at jeg var konfliktsky pga noe jeg ikke hadde bearbeidet fra barndommen, kun når jeg ble bevist på dette så endre jeg mønstret mitt nesten automatisk, nå er jeg kjent for å være direkte og løsningsorientert .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mener faktisk at parkering foran en port er en politisak (ikke P-vakt-sak). 

Foran inngangsdør ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antageligvis stenger han for rømningsveier om han står rett foran inngangsdøren din? Og han stenger for tilgang for brannbil og ambulanse. Det er helt sikkert ikke lov, så du kan jo ta det videre med det utgangspunktet. Vi her på KG vet ikke hvordan det ser ut hos deg og ved huset ditt da.

Er det borettslag og er det er styre der, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (8 minutter siden):

Antageligvis stenger han for rømningsveier om han står rett foran inngangsdøren din? Og han stenger for tilgang for brannbil og ambulanse. Det er helt sikkert ikke lov, så du kan jo ta det videre med det utgangspunktet. Vi her på KG vet ikke hvordan det ser ut hos deg og ved huset ditt da.

Er det borettslag og er det er styre der, eller?

Nei, det er selveier. Ja, han blokkerer jo veien, men jeg tror ikke kommunen bryr seg om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med det samme… den gang da jeg forsøkte å bryte mønsteret mitt og heller gå for en «Nice guy» så viste han seg etterhvert å være den verste jeg noen gang har vært borti. Ulv i fåreklær der altså. 

noen av oss er det kanskje ikke håp for 😅

Anonymkode: 7bf37...356

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

noen av oss er det kanskje ikke håp for 😅

Jeg skriver ikke om kjærlighetsrelasjoner, slike unngår jeg fullstendig. Og tenker du virkelig at det er oss det ikke er håp for, det er da ikke vi som tråkker over andre og oppfører oss bedritent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du får mange greie svar her. Jeg har ikke så mange slike problemer, men har etter en traumatisk barndom med masse mobbing en veldig aktiv drittsekkradar. Skygger raskt banen når noen gir meg en dårøig magefølelse.

Har hatt mine problemer med naboer, og dessverre er det mindre man kan gjøre med sånne folk som denne elendige naboen som setter bilen der han vil. Vi hadde naboer vi måtte sette på plass flere ganger for å bruke vår tomt til sine byggverk (blant annet terrasse, levegg og grøft ble anlagt på vår tomt). Vi tok opp kampen, men kom aldri helt i mål. Dette var også et sameie med mange teiggerhappy drittsekker med penger som truet med advokat for alt mulig rart. Selv om de ikke ville vunnet noe i en rettsak, orker man jo bare ikke alle greiene med det og pengene som flyr. Da endte vi opp med å flytte. Urettferdig, men man må passe på seg selv i denne verden.

Mine svigerforeldre var en annen nøtt å knekke. De har et veldig gammeldags syn på ting (de er utenlandske, fra annet vesteuropeisk land), hvor patriarken (svigerfar) har siste ord i det meste, og nestkommanderende er matriarken (svigermor). Jeg er oppvokst i et hjem som tidlig lærte meg å analysere situasjoner og ta egne, selvstendige avgjørelser. Så her ble det kræsj fra start. Jeg husker første gang jeg tok opp boliglån (mitt lån, mannen, eller kjæresten som han var den gang, hadde ikke noe med lånet å gjøre). Svigerfar ga meg beskjed om at jeg skulle ha fastrente på lånet (for øvrig uten å kjenne til norske forhold). Han fikk kontant til svar at "nei, det har flytende rente". Det ble så stille i det rommet at man kunne høre en knappene falle. Dette er sikkert 8-9 år siden, og jeg føyer meg fortsatt ikke i saker som angår mitt liv, hvor de ikke har noe med å bestemme. Jeg har sagt til dem at råd er aløtid velkommen, men siste beslutning ligger ikke på dem. Selv om jeg oppfører meg skikkelig med dem og tar godt vare på dem når de er på besøk, er det ganske ubehagelig stemning. Noen ganger kommer det ganske harde stikk fra svigermor om at "du prøver for hardt med tantebarna" og "du er virkelig en kald person". Selvsagt er dette ubehagelig, men jeg er bare meg selv. Ingen andre i hele mitt liv har sagt det samme til meg, så jeg velger å tenke at dette kommer fra et sted inni henne, og at det er hennes, ikke mitt problem. 

Beklager langt innlegg, men ville belyse to situasjoner jeg har vært i/er i med mennesker det er vanskelig å bare kutte ut. Ofte er det riktig å vise hvor grensene går, men ikke være høylytt aggressiv på det. Ikke akseptere, men trenger ikke si det så høyt hele tiden heller. Bare fortsette å gjøre det som er riktig for DEG i situasjoner hvor du forventes å danse etter andres pipe. Mine svigers forsøker nå etter mange år å jenke seg, for de ser at det ikke nytter å "sette meg på plass". Da tenker jeg at vi begynner å nærme oss noe.

Anonymkode: fcfd2...c3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...