G.A. Skrevet 7. februar 2006 #1 Skrevet 7. februar 2006 Sitter og sammenligner priser på nettet, skal kjøpe meg en kjøkkenmaskin. Pleier alltid sammeligne med prisene hos Lefdal, siden de har prisgaranti.. Har i det siste lagt merke til at Lefdal alltid har prisene 100 kroner over Elkjøp sine priser på nettet. Men alltid når jeg kommer til butikken for å kjøpe produktet og få prisgarantien, så har produktet i butikken samme pris som på Elkjøp.. Dermed har de lurt meg til butikken for å kjøpe produktet til samme pris som hos Elkjøp. Dette har skjedd flere ganger. Synest dette er en utspekulert måte å lure kundene sine på. Kommer ikke til å kjøpe noe på Lefdal lenger.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 7. februar 2006 #2 Skrevet 7. februar 2006 Gjør som du vil, men hva er du egentlig ute etter? Å "ta" Lefdal, eller å få varen til rimeligst pris? :klø:
G.A. Skrevet 7. februar 2006 Forfatter #3 Skrevet 7. februar 2006 Jeg vil ha varen til rimeligt pris. Men vil ikke bli lurt til å kjøpe varen pga bevisst villedende markedsføring.
abelille Skrevet 7. februar 2006 #4 Skrevet 7. februar 2006 Dersom jeg hadde funnet varen billigere et annet sted, så hadde jeg gått dit og kjøpt den. Så meg får de ikke innenfor døra med den markedsføringen. Vil tro det er flere som meg, så jeg tror nok de taper mer enn de tjener på det.
Gjest Gjesta Skrevet 7. februar 2006 #5 Skrevet 7. februar 2006 Har i det siste lagt merke til at Lefdal alltid har prisene 100 kroner over Elkjøp sine priser på nettet. Men alltid når jeg kommer til butikken for å kjøpe produktet og få prisgarantien, så har produktet i butikken samme pris som på Elkjøp.. Dermed har de lurt meg til butikken for å kjøpe produktet til samme pris som hos Elkjøp. ← Hva klager du egentlig over? Det er jo DU som tjener på dette. Hadde det vært omvendt skulle jeg forstått det, men nå ser det nesten ut som du bare har for lite å klage over.
Pasha Skrevet 7. februar 2006 #6 Skrevet 7. februar 2006 og nå har jo også lefdal gitt seg med prisgarantien sin fikk ikke lenger lov av forbrukerrådet
G.A. Skrevet 7. februar 2006 Forfatter #7 Skrevet 7. februar 2006 Hva klager du egentlig over? Det er jo DU som tjener på dette. Hadde det vært omvendt skulle jeg forstått det, men nå ser det nesten ut som du bare har for lite å klage over. Gjør som du vil, men hva er du egentlig ute etter? Å "ta" Lefdal, eller å få varen til rimeligst pris? Jeg klager ikke, og jeg er heller ikke ute etter å 'ta' noen. Dette har ikke noe med prisen på varene å gjøre. Ville bare si jeg synest måten Lefdal lokket kunder til butikkene sine på var utspekulert. Men der tok jeg feil gitt
Gjest Gjesta Skrevet 7. februar 2006 #8 Skrevet 7. februar 2006 Man kan vel ikke akkurat si at de lokker kunder med å markedsføre seg med høyere pris enn reelt, nei.
jordbær Skrevet 7. februar 2006 #9 Skrevet 7. februar 2006 Forskjellen er jo at www.lefdal.com er en nettbutikk, og derfor er prisene ulike der og i butikken. Nettbutikker er mye billigere å drive enn vanlige. Derfor kan dem nok sette ned prisen litt. (Slik er også elkjøp sine websider. Men dem er flinkere til å opplyse om at prisen på web og i butikken-ofte er forskjellig) Når sant skal sies, er elkjøp og lefdal drevet av samme folka, men er to forskjellige bedrifter.
Gjest gjest1 Skrevet 7. februar 2006 #10 Skrevet 7. februar 2006 Jeg har nettopp flyttet, og har hatt mange runder på alle store el-kjeder for å kjøpe hvitevarer etc. Og Lefdal har vært stedet hvor jeg har blitt desidert dårligst behandlet. Dvs, det har ikke vært mangel på oppmerksomhet fra selgernes side, men de har sikkert noe i kontrakten om at de bør selge minst en priskategori over det kunden skal ha for å få bonus (mersalg?). Det er UTROLIG irriterende. Som en vanlig oppegående person VET jeg hva jeg vil ha, jeg bor alene og vil ha noe enkelt og billig, vaskemaskinen surrer ikke døgnet rundt hos meg, jeg har en øvre grense for hva jeg vil gi, etc. Og når jeg forklarer hva jeg ser etter til selgeren, hører han ikke i det hele tatt, men tar meg med bort til dyre vaskemaskiner med DIGITALT panel, og fjernkontroll og gud vet hva. Dette har skjedd hver gang jeg har vært der, uansett hva det er jeg ser etter. Og jeg har rett og slett ikke tid til å høre på reklame, jeg vil at selgeren skal hjelpe meg og imøtekomme MINE ønsker... Heldigvis finnes elkjøp og expert, der er selgerne mindre maniske. Peker jeg på en vare jeg vil ha, sier de gjerne 'nei, nei, de er altfor dårlige, men se HER på vår nye modell med lekkert design, etc.' - hvorfor selger de i det hele tatt noe i butikken som er DÅRLIG ??? ærlig talt...
G.A. Skrevet 8. februar 2006 Forfatter #11 Skrevet 8. februar 2006 Heldigvis finnes elkjøp og expert, der er selgerne mindre maniske.
Lizzie Skrevet 8. februar 2006 #12 Skrevet 8. februar 2006 Jeg handler ikke på Lefdal. Det har ingenting med verken pris eller markedsføring å gjøre, men med service. Jeg syns synd på de stakkarene som må tilbake dit med noe som ikke fungerer.
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2006 #13 Skrevet 8. februar 2006 Jeg synes faktisk at Elkjøp er mye verre enn Lefdal! Lefdal butikken der jeg bor er veldig hyggelig, og absolutt ikke maniske! På Elkjøp derimot føler jeg at de presser på meg ting jeg ikke vil ha.
Nemmera Skrevet 8. februar 2006 #14 Skrevet 8. februar 2006 (endret) Sitter og sammenligner priser på nettet, skal kjøpe meg en kjøkkenmaskin. Pleier alltid sammeligne med prisene hos Lefdal, siden de har prisgaranti.. Har i det siste lagt merke til at Lefdal alltid har prisene 100 kroner over Elkjøp sine priser på nettet. Men alltid når jeg kommer til butikken for å kjøpe produktet og få prisgarantien, så har produktet i butikken samme pris som på Elkjøp.. Dermed har de lurt meg til butikken for å kjøpe produktet til samme pris som hos Elkjøp. Dette har skjedd flere ganger. Synest dette er en utspekulert måte å lure kundene sine på. Kommer ikke til å kjøpe noe på Lefdal lenger. ← hvorfor blir du lurt?? Nå er det mulig jeg leser innlegget ditt feil her.. men du sier: Lefdal har alltid prisene 100 kroner over elkjøp, og når du kommer til butikken så har de samme pris som elkøp.... hm.. hva er problemet? du får varen til billigste pris, og da blir du lurt ?? forresten så har Lefdal og Elkjøp bl.a. samme lager, så det å sammenligne priser på nøyaktig samme vare når det gjelder de to er ikke mye vits, for de vil ligge på det samme Endret 8. februar 2006 av Nemmera
G.A. Skrevet 8. februar 2006 Forfatter #15 Skrevet 8. februar 2006 Når jeg sjekker priser på nettet, tar jeg alltid å sjekker med Lefdal siden de har den prisgarantien (150%) Og når jeg bruker den og finner et produkt billigere i en annen butikk, så drar jeg jo til Lefdal for å bruke prisgarantien. Produktet blir jo da billigere på Lefdal ved hjelp av prisgarantien. MEN når jeg kommer til Lefdal har de alltid 'nettopp' skrudd ned prisen til den samme som jeg fant billigere i en annen butikk. Da har de lurt meg til butikken ved hjelp av prisgarantien.
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2006 #16 Skrevet 8. februar 2006 Når jeg sjekker priser på nettet, tar jeg alltid å sjekker med Lefdal siden de har den prisgarantien (150%) Og når jeg bruker den og finner et produkt billigere i en annen butikk, så drar jeg jo til Lefdal for å bruke prisgarantien. Produktet blir jo da billigere på Lefdal ved hjelp av prisgarantien. MEN når jeg kommer til Lefdal har de alltid 'nettopp' skrudd ned prisen til den samme som jeg fant billigere i en annen butikk. Da har de lurt meg til butikken ved hjelp av prisgarantien. ← Men så vidt jeg vet har ikke Lefdal prisgaranti lenger..
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2006 #17 Skrevet 8. februar 2006 Når jeg sjekker priser på nettet, tar jeg alltid å sjekker med Lefdal siden de har den prisgarantien (150%) Og når jeg bruker den og finner et produkt billigere i en annen butikk, så drar jeg jo til Lefdal for å bruke prisgarantien. Produktet blir jo da billigere på Lefdal ved hjelp av prisgarantien. MEN når jeg kommer til Lefdal har de alltid 'nettopp' skrudd ned prisen til den samme som jeg fant billigere i en annen butikk. Da har de lurt meg til butikken ved hjelp av prisgarantien. ← Jepp. Dette er nok ulovlig markedsføring. Mange bor faktisk ikke rett i nærheten av butikker, og gidder selvsagt ikke reise m,ange mange mil et annet sted, og kjøper da hos Lefdal. Selv om kanskje Elkjøp lå nærmere. Klart at det er snuskete. Å ha en garanti som aldri trer i kraft? Hva er den verdt i realiteten, utover at Lefdal får flere kunder?
G.A. Skrevet 9. februar 2006 Forfatter #18 Skrevet 9. februar 2006 Jepp. Dette er nok ulovlig markedsføring. Mange bor faktisk ikke rett i nærheten av butikker, og gidder selvsagt ikke reise m,ange mange mil et annet sted, og kjøper da hos Lefdal. Selv om kanskje Elkjøp lå nærmere. Klart at det er snuskete. Å ha en garanti som aldri trer i kraft? Hva er den verdt i realiteten, utover at Lefdal får flere kunder? ← Endelig noen som forstod hva jeg ville frem til! Takk.. Snuskete markedsføring hos Lefdal.
Gjest gjest1 Skrevet 9. februar 2006 #19 Skrevet 9. februar 2006 :klø: Nå er nok jeg fryktelig treg her - men den prisgarantien, hva gikk den ut på egentlig? Du skriver 150%, men skjønner ikke helt hva du mener...
Pasha Skrevet 9. februar 2006 #20 Skrevet 9. februar 2006 Dersom du fant varen et annet sted billigere, fikk du tilbake diffen mellom disse 2 summene med 150% Dvs.. dersom du fant en vare 100 kr billligere på expert enn på lefal fikk du tilbake 150 kr hos lefal men nå har de jo gitt seg med dette
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå