AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #1 Skrevet 6. april 2024 Mulig jeg har valgt feil emne til denne tråden, beklager på forhånd. Jeg føler meg utrygg som kvinne blant menn, spesielt etter alle de triste drapssakene. Jeg unngår å gå ut på kveldsturer med hunden min og jeg er alltid på vakt og ser meg over skulderen. Jeg føler meg også ubehagelig når jeg er alene med menn på treningssenteret. Tanken på å gå inn i en garasje skremmer meg og jeg er alltid skjelven frem til jeg kommer meg til bilen. Jeg drikker ikke lenger når jeg er ute, bare for å være forsiktig hvis noe skulle skje. Det er slitsomt å være så på vakt hele tiden og på om jeg er den eneste som har det sånn? Anonymkode: 82d25...75f 1 12 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #2 Skrevet 6. april 2024 Av alle disse drapsakene i år - hvor mange har blitt drept av en mann de ikke har en relasjon til fra før? Anonymkode: 99f3c...d91 9 18
svartkatt Skrevet 6. april 2024 #3 Skrevet 6. april 2024 Du burde snakke med fastlegen og få henvisning til en terapeut, så du får gjort noe med angsten og paranoiaen. 6 2 7
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #4 Skrevet 6. april 2024 Jeg skjønner hva du mener og det er bra å ta sine forholdsregler men her høres det ut som du har utviklet litt irrasjonell redsel. De aller fleste kvinner som blir drept i Norge, blir drept av partner eller eks partner, som selvfølgelig er forferdelig. Er ikke så vanlig at kvinner blir drept tilfeldig slik som kvinnen i Arendal. Anonymkode: 10515...90d 5 6
Grüner Skrevet 6. april 2024 #5 Skrevet 6. april 2024 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mulig jeg har valgt feil emne til denne tråden, beklager på forhånd. Jeg føler meg utrygg som kvinne blant menn, spesielt etter alle de triste drapssakene. Jeg unngår å gå ut på kveldsturer med hunden min og jeg er alltid på vakt og ser meg over skulderen. Jeg føler meg også ubehagelig når jeg er alene med menn på treningssenteret. Tanken på å gå inn i en garasje skremmer meg og jeg er alltid skjelven frem til jeg kommer meg til bilen. Jeg drikker ikke lenger når jeg er ute, bare for å være forsiktig hvis noe skulle skje. Det er slitsomt å være så på vakt hele tiden og på om jeg er den eneste som har det sånn? Anonymkode: 82d25...75f Av 23 drap, så er det bare ett som vært et tilfeldig offer. Blind vold og drap på tilfeldige personer er veldig sjelden, så det er ingen grunn til å gå rundt å være generelt redd for menn. Kanskje du burde oppsøke psykolog? Endret 6. april 2024 av Grüner 7 6
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #6 Skrevet 6. april 2024 Jeg er mer redd for å bli sammen med en mann som kan "klikke". Jeg er 40 og singel og kommer ikke til å gå inn i noe forhold igjen noen gang. Anonymkode: a48b7...076 4 10 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #7 Skrevet 6. april 2024 Jeg lever med en mann med store vrangforestillinger, irrasjonell oppførsel, sykelig sjalusi, mye sinne, psykisk vold og trusler. Han prater også mye om å drepe. Er redd for å bli en del av denne statistikken. Det mest skremmende er at sjansen bare øker ved et eventuelt brudd. Anonymkode: 49025...471 30
Helene1982 Skrevet 6. april 2024 #8 Skrevet 6. april 2024 Svært få blir drept av helt ukjente, men når det skjer drap, er som regel alltid reaksjonene at ingen så det komme, og at drapsmenn er stort sett helt vanlige mennesker (med noen unntak, der noen har vært tikkende bomber, og verken de eller menneskene rundt dem har fått hjelp). Jeg mener at fokus på psykisk helse, beskytte og tro på offere for vold i nære relasjoner, i stedet for å shame dem for å bli, og jobbe mot en kultur der menn kan be om hjelp uten at de føler at det er en svakhet, og støtte dette med tiltak og ressurser er et bra sted å starte. 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #9 Skrevet 6. april 2024 Skremmende om det er slik at mange individer i samfunnet lever i angst/frykt, men gjør ikke noe for å bearbeide problemet, men velger heller å kutte ut menn, fordi at noen menn kan være farlige. 🤯 Anonymkode: 84a7f...e22
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #10 Skrevet 6. april 2024 Husk at flere menn enn kvinner blir drept, hvis det skulle være noe trøst... Anonymkode: dd2eb...f7b
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #11 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skremmende om det er slik at mange individer i samfunnet lever i angst/frykt, men gjør ikke noe for å bearbeide problemet, men velger heller å kutte ut menn, fordi at noen menn kan være farlige. 🤯 Anonymkode: 84a7f...e22 Nå får vel ikke vi kvinner gjort så mye annet for å bearbeide problemet enn å holde oss borte fra menn. Hvis dere menn innså at det faktisk er farlig å være kvinne, derimot, så kunne vi kanskje begynt å få has på i det minste noe av problemet. Anonymkode: 1da88...cf4 3 5
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #12 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg lever med en mann med store vrangforestillinger, irrasjonell oppførsel, sykelig sjalusi, mye sinne, psykisk vold og trusler. Han prater også mye om å drepe. Er redd for å bli en del av denne statistikken. Det mest skremmende er at sjansen bare øker ved et eventuelt brudd. Anonymkode: 49025...471 Så trist å høre!😞 Jeg har vokst opp med en far som sliter med det samme minus vrangforestillinger. Han plaget oss MYE i perioden vi forlot han og det var ofte vi måtte sove borte. Heldigvis var han mer glad i rusen sin og glemte etterhvert oss. Jeg anbefaler deg å søke hjelp FØR det er forsent. Dette klarer du❤️ Anonymkode: 82d25...75f 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #13 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Mulig jeg har valgt feil emne til denne tråden, beklager på forhånd. Jeg føler meg utrygg som kvinne blant menn, spesielt etter alle de triste drapssakene. Jeg unngår å gå ut på kveldsturer med hunden min og jeg er alltid på vakt og ser meg over skulderen. Jeg føler meg også ubehagelig når jeg er alene med menn på treningssenteret. Tanken på å gå inn i en garasje skremmer meg og jeg er alltid skjelven frem til jeg kommer meg til bilen. Jeg drikker ikke lenger når jeg er ute, bare for å være forsiktig hvis noe skulle skje. Det er slitsomt å være så på vakt hele tiden og på om jeg er den eneste som har det sånn? Anonymkode: 82d25...75f Du kan heldigvis ta det med ro ute blant fremmede. Det er langt større sjanse for at du blir drept av menn i nær omkrets (familie, kjæreste, romantiske interesser), enn fremmede. Og det er ganske så trist. Anonymkode: 48d7f...aea 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #14 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Husk at flere menn enn kvinner blir drept, hvis det skulle være noe trøst... Anonymkode: dd2eb...f7b Dette stemmer ikke? Anonymkode: 82d25...75f
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #15 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Husk at flere menn enn kvinner blir drept, hvis det skulle være noe trøst... Anonymkode: dd2eb...f7b Det er temmelig marginalt. Anonymkode: 1da88...cf4
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #16 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg lever med en mann med store vrangforestillinger, irrasjonell oppførsel, sykelig sjalusi, mye sinne, psykisk vold og trusler. Han prater også mye om å drepe. Er redd for å bli en del av denne statistikken. Det mest skremmende er at sjansen bare øker ved et eventuelt brudd. Anonymkode: 49025...471 Da må du være smart og legge en plan for hvordan du skal komme deg vekk uten at han får nyss i det. Snakk med krisesenter for råd. De har erfaring. Anonymkode: 48d7f...aea 4 2 4
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #17 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Skremmende om det er slik at mange individer i samfunnet lever i angst/frykt, men gjør ikke noe for å bearbeide problemet, men velger heller å kutte ut menn, fordi at noen menn kan være farlige. 🤯 Anonymkode: 84a7f...e22 Problemet er at det er umulig å vite hvem som er farlig, så jeg velger å ikke spille russisk rulett. Jeg har ingen mulighet til å bearbeide problemet, hvordan skulle det gå for seg? Anonymkode: a48b7...076 2
Manna Skrevet 6. april 2024 #18 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg lever med en mann med store vrangforestillinger, irrasjonell oppførsel, sykelig sjalusi, mye sinne, psykisk vold og trusler. Han prater også mye om å drepe. Er redd for å bli en del av denne statistikken. Det mest skremmende er at sjansen bare øker ved et eventuelt brudd. Anonymkode: 49025...471 Vær så snill, bygg deg et støttenettverk. 4 1
Bombasi Skrevet 6. april 2024 #19 Skrevet 6. april 2024 Slik samfunnet har blitt tenker jeg at en grunnleggende skepsis bør særlig kvinner ha, med tilhørende forsiktighetsregler. Men da i sunn grad. Har det blitt for usunt og destruktivt så bør du rådføre deg med lege om dette. 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #20 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette stemmer ikke? Anonymkode: 82d25...75f Jo, det gjør det, men forskjellen er veldig liten. Det er pgså stor forskjell på å oppgjør i kriminelle miljøer og å bli drept av mannen din mens du sover i din egen seng. Anonymkode: 1da88...cf4 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå