AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #1 Skrevet 6. april 2024 Hei! Hva synes dere om det med alle ekstrapoengene man kan "samle opp" etter vgs? De skal nok fjernes snart, men fortsatt. Personlig er jeg imot. Er vel ikke gøy å komme ut av vgs, og vipps er snittet til drømmeutdanningen 6,2. Alderspoeng, skjønner det skal være enkelt for eldre å utdanne seg, men blir urettferdig for alle andre som jobba veldig hardt på vgs. Syns det skal være et antall over en viss alder og over snittet som kommer inn på utdanningen,uten at det hever snittet for alle andre yngre. Kjønnspoeng er jeg helt imot. De mest egnede for utdanningen skal få den, uavhengig av kjønn. Blir for dumt at en person som er dårlig i en jobb fortsatt får den pga kjønn. Hvis det er poeng for kvinner, blir det som å si "du kan ikke få bra nok snitt fordi du er kvinne, så her er noen gratis poeng" hvorfor trenger vi ekstra kvinner i et yrke hvis det er menn som er interessert og er best i det? Samme med yrker som har rmest kvinner. Og til slutt, realfagspoeng. Syns det er veldig rart at man får mer sjanse til å komme inn som lærer, eller juss, fordi man tok fysikk og biologi. At man skal få poeng for realfag er bra for utdanninger innen realfag, men hvorfor skal jeg ta biologi for å bli advokat, liksom? Blir for dumt. Og urettferdig. Hva synes dere? Anonymkode: 340f4...cb5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå